Технологічне обладнання підприємств автомобільного транспорту
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Глобчак Михайло Васильович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні:
- (ЗК2) здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
(ЗК3) здатність здійснювати безпечну діяльність.
- (ЗК6) здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
фахові:
- (ФК1) здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем;
- (ФК4) здатність розробляти технологічні процеси, технологічне устаткування та оснащення, засоби автоматизації та механізації в процесі експлуатації, при ремонті та обслуговуванні об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів;
- (ФК5) здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту;
- (ФКС2.2) здатність визначати технічний стан автомобільних деталей, розробляти процеси відновлення, раціонально застосовувати технологічне обладнання, використовувати в процесі відновлення результати досягнень науки в галузі.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН 4. Знання основ технічної експлуатації та обслуговування автомобілів.
ЗН6 Знання та навики щодо впровадження нових технологій для виконання комплексу робіт з обслуговування та ремонту автомобілів.
ЗН22 Знання основ автосервісу та технологічного обладнання підприємств автомобільного транспорту.
Уміння
УМ 2.Вміти ідентифікувати несправності мехатронних систем автомобіля, розробляти алгоритми їх усунення, розшифровувати коди помилок та встановлювати причини їх появи.
УМ3 Вміти застосовувати сучасне діагностичне обладнання для отримання достовірної інформації про технічний стан агрегатів автомобіля та систем керування ними.
УМ23 Володіти правилами ведення ремонтно-профілактичних робіт на автомобільній техніці.
Комунікація
КОМ1 Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською.
КОМ2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Підприємства автомобільного транспорту
Автомобілі
Основи технології виробництва і ремонту автомобілів,
Технічне обслуговування і ремонт кузовів автомобілів.
Технічна експлуатація автомобілів.
Короткий зміст навчальної програми: Підйомно-оглядове обладнання. Призначення, види, класифікація. Дорожні домкрати. Види, призначення, умови роботи, вимоги. Конструктивні рішення, схеми. Підйомники. Класифікація, технічні параметри, особливості будови, перспективи розвитку. Обладнання для мийно-очисних робіт. Класифікація. Транспортне забезпечення технологічних процесів. Обладнання для розбирально-складальних робіт. Стенди для розбирання-складання
Опис: Тема 1. Загальна класифікація підйомно-оглядового обладнання.
Структура, призначення, поділ, сфера застосування, конструктивні особливості.
Тема 2. Оглядові канави, естакади.
Основні різновиди, конструктивні особливості, переваги і недоліки при виконанні комплексу робіт
Тема 3. Дорожні домкрати та кантувачі.
Види, призначення, умови роботи, вимоги. Конструктивні рішення.
Тема 4. Особливості підйомних механізованих засобів. Класифікація, технічні параметри, сфера застосування перспективи розвитку.
Тема 5. Специфіка процесу миття.
Причини необхідності різновидів обладнання, їх класифікація, структура, технічні параметри. Вплив на якість процесу елементної бази мийного обладнання.
Тема 6. Технологія розрахунку обладнання для миття.
Вибір насосної установки. Розрахунок продуктивності обладнання. Спеціальні види очистки. Обладнання, матеріали, принципові і кінематичні схеми.
Тема 7. Специфіка транспортного забезпечення процесів (операцій) технічного обслуговування та ремонту.
Типаж конвеєрів. Будова, конструктивні особливості. Блок-схема розрахунку
Тема 8. Механізація розбирально-складальних робіт.
Засоби механізації виконання різьбових та пресових з’єднань. Методи, способи , обладнання для виконання робіт.
Тема 9. Ручний та механізований інструмент .
Конструктивні і приципові схеми знімачів, пресів застосування, конструктивні схеми, структура, силовий розрахунок. Обладнання для клепання.
Тема 10. Класифікація, структурні схеми стендів для проведення монтажно-демонтажних робіт.
Розрахунок зусиль для виконання технологічних операцій.
Тема 11. Обладнання для забезпечення операцій механічного оброблення.
Особливості проектування пристроїв. Розрахункові схеми. проектування елементів затискних механізмів.
Тема 12. Особливості обладнання для випробування.
Класифікація, принципові схеми, розрахунок елементів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних , лабораторних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (50%+10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитування на практичних заняттях – за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання за темою заняття;
- виконання розрахункових завдань – за правильне застосування знань з теорії в процесі розв’язання практичної задачі.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Технологічне обладнання підприємств автомобільного транспорту» проводяться у вигляді виконання контрольних завдань, що включають тести двох рівнів складності.
Тести першого рівня складності дають можливість перевірити якість засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та класифікації об’єктів, явищ, понять.
Тести другого рівня складності забезпечують розв’язання задач, що дозволяє оцінити якість засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності.
Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих на поточному контролю та під час екзаменаційного контролю (письмова та усна компоненти).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки: навч. посіб./М. Ф. Дмитриченко, В. П. Матейчик, О. К. Грищук, М. П. Цюман.-К.: НТУ, 2014,.-168 с.
2. Червоний Б. І. Технологічне обладнання: Навч. посібник. – Рівне: РДТУ, 1999. – 137 с.
3. Лудченко О.А. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів: Технологія: Підручник. –К.:Вища шк.., 2007. – 527 с.: іл..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).