Основи транспортно-експедиційної роботи

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.00.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Бура Романа Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань, необхідних для організації транспортно-експедиційного обслуговування вантажних перевезень різними видами транспорту; розуміння функціонування системи доставки вантажів та організації роботи експедиторських підприємств; набуття практичних навичок з виконання експедиторських доручень.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність здійснювати безпечну діяльність. ЗК 6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 11. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахові компетентності: ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації автомобільного транспорту України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з основ конструкції, експлуатаційних властивостей, робочих процесів і основ розрахунку автомобільних транспортних засобів. ФК 5. Здатність складати, оформлювати й оперувати технічною документацією технологічних процесів на підприємствах автомобільного транспорту. ФК 6. Здатність розробляти з урахуванням естетичних, безпекових і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування об’єктів автомобільного транспорту, його систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції. ФК 7. Здатність аналізувати технологічні процеси експлуатації, обслуговування й ремонту об’єктів автомобільного транспорту як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства, забезпечувати якість його діяльності. ФК 9. Здатність організовувати ефективну виробничу діяльність структурних підрозділів підприємств автомобільного транспорту, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів автомобільного транспорту, їх систем та елементів. ФК 14. Здатність брати активну участь у дослідженнях та експериментах, аналізувати, інтерпретувати, і моделювати окремі явища і процеси у сфері автомобільного транспорту.
Результати навчання: РН1 (ЗН 4). Відшуковувати необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах; аналізувати та оцінювати цю інформацію. РН2 (АіВ 1). Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. РН 3 (АіВ 2). Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. РН 4. (АіВ 3). Брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальний курс транспорту; • Підприємства автомобільного транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичні та практичні знання і навики щодо основ транспортно-експедиційної роботи, методів визначення вартості доставки вантажів, транспортні умови договорів купівлі-продажу тощо. Детально розглядається технологія транспортно-експедиційної роботи.
Опис: Вступ. Основні поняття транспортно-експедиційної діяльності. Особливості розвитку транспортно-експедиційного обслуговування в Україні та за кордоном. Нормативно-правові аспекти транспортного експедирування. Інкотермс – 2020. Основні поняття. Державне регулювання транспортно-експедиторської діяльності. Міжнародні асоціації експедиторів. Організація транспортно-експедиторського обслуговування. Транспортно-експедиторське обслуговування підготовки вантажів до транспортування. Транспортно-експедиторське обслуговування прийому та передачі вантажів. Документальний супровід процесу транспортування вантажів. Транспортно-експедиційне обслуговування міжнародних автомобільних перевезень. Особливості транспортно-експедиторського обслуговування транзитних автомобільних перевезень та процесу доставки вантажів різними видами транспорту. Технологія транспортно-експедиційного обслуговування населення.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, (40 %) • підсумкова залікова робота (письмово-усна форма), (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, (40 балів) • підсумкова залікова робота (письмово-усна форма), (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Давідіч Ю. О. Конспект лекцій з дисципліни «Транспортно-експедиційна робота» для студентів 2 курсу денної і 5 курсу заочної форм навчання напряму підготовки 6.070101 – Транспортні технології (за видами транспорту) / Ю. О. Давідіч, Г. І Фалецька ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 27 с. 2. Литвиненко С.Л. Транспортно-експедиторська діяльність : Навчальний посібник / С. Л. Литвиненко, Т. Ю. Габріелова, П. О. Яновський, Г. І. Не-стеренко. – К. : Кондор-Видавництво, 2012. – 180 с. 3. Нагорний Є.В. Транспортно-експедиторська діяльність / Є.В. Нагорний, Д.В. Ломотько, Н.Ю. Шраменко та ін.: підручник. – Х.: ХНАДУ, 2012. – 352 с. 4. Сорока В.С., Гладковська О.О. Транспортно-експедиційна робота: Навчальний посібник / За редакцією д-ра економ. наук, професора Е.А. Зіня. – Рівне: НУВГП, 2013. – С. 347. 5. Рудняк Ю., Піроженко О., Маханько О., Кузнєцов В. Усе про облік та організацію транспортно-експедиторської діяльності. – 4-те вид., перероб. і доп. – Х.: Фактор, 2008. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).