Фірмове обслуговування автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.067
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к.т.н., доцент Коцюмбас Олег Йосифович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту, зокрема, авторизованого автосервісу, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів діагностування, технічного обслуговування і ремонту на підприємствах фірмового автосервісу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентності: загальні компетентності: 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними (ЗК2). 2. Здатність роз’вязувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення (ЗК4). 3. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях (ЗК6). фахові компетентності: 1. Базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення устаткування та засобів у сфері автомобільного транспорту (ФК1); 2. Здатність організовувати діяльність функціональних підрозділів автомобільних підприємств (ФК5); 3. Здатність засвоєння нових знань, прогресивних технологій та різноманітних інновацій (ФК6); 4. Здатність мотивувати людей та рухатись до спільних цілей (ФК10).
Результати навчання: 1. Знання ролі і місця фірмового обслуговування автомобілів в системі автосервісу. 2. Знання базових відомостей про європейську та американську форми організації авторизованого автосервісу. 3. Знання класифікації та основних суб'єктів фірмового обслуговування. 4. Знання основних закономірностей розвитку та складових дилерської мережі. 5. Знання базових відомостей про організацію роботи дилера, у т. ч. роботи з клієнтами. 6. Знання основних засад організації гарантійного обслуговування та ремонту на дилерських СТО. Базові знання структури підприємств автомобільного транспорту, основ транспортно - експедиційної роботи, теорії та безпеки руху автомобіля. Знання та навики щодо впровадження нових технологій для виконання комплексу робіт з обслуговування та ремонту автомобілів. Знання сучасних досягнень та інноваційних технологій у галузі транспорту. Володіти основами технології виробництва і ремонту автомобілів. Знання основ автосервісу та технологічного обладнання підприємств автомобільного транспорту. Володіти правилами ведення ремонтно – профілактичних робіт на автомобільному транспорті. Вміти аналізувати попит на сервісні послуги в сфері автообслуговування та рівень їх задоволення на основі критеріїв економічної ефективності роботи СТО. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Здатність використання різноманітних методів, зокрема, сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технічна експлуатація автомобілів, ч. 1, 2. Основи автосервісу. Логістика автомобільного транспорту. Проектування підприємств автомобільного транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Роль і місце фірмового обслуговування автомобілів в системі автосервісу. Мережевий автосервіс (з короткою характеристикою мережі універсальних СТО Bosch Car Servis). Європейська та американська форми організації авторизованого автосервісу. Суб'єкти фірмового обслуговування. Характеристика дилерських підприємств. Організація гарантійного обслуговування та ремонту на дилерських СТО.
Опис: 1. Значення і роль фірмового обслуговування автомобілів в системі автосервісу. Означення автосервісу у широкому (інфраструктура автомобільного транспорту) та вузькому (система підтримання (ТО) і відновлення працездатності (ремонту) автомобіля) розумінні. Етапи і концепції розвитку. Призначення, основні вимоги до авторизованого дилера. Причини і перспективи розвитку авторизованого сервісу в Україні. Взаємозв'язок спеціалізованих СТО та фірмового автосервісу. 2. Мережевий автосервіс продавців обладнання і запчастин. 3. Європейська та американська моделі організації фірмового автосервісу. 4. Суб'єкти фірмового обслуговування. Чинники впливу на розвиток дилерської мережі. Хто такі дистибютори, дилери, сервіс - партнери, торгові агенти. Ексклюзивні та селективні дилери. Вимоги до дилерів. 5. Дилерська мережа дистриб'ютора (імпортера). Організація розвитку дилерської мережі. Складові дилерської мережі. Вимоги до іміджу, корпоративного стилю, організації, технології обслуговування клієнтів, технології ТО та ремонту автомобілів, програмного та інформаційного забезпечення, організації постачання, роботи центрального складу та логістичної системи, підготовка персоналу, системи менеджменту, уніфікації документів та документообігу, показників оцінки результатів. 6. Характеристика дилерських підприємств. Організація дилерського автоцентру. Загальні вимоги. Вимоги до корпоративного стилю. Клієнтський та виробничий трикутник. Організація роботи дилера: продаж автомобілів, запасних частин, сервіс. Робота з клієнтами: запис на обслуговування, приймання клієнта та автомобіля. Особливості різних клієнтів: жінок, інструкторів, молоді та студентів, старшого покоління, інвалідів. Особливості перемовин з клієнтами. Документообіг на дилерському підприємстві: заявки, пропуск, замовлення-наряд, рахунок, технологічна карта, карта діагностування, база даних клієнтів та автомобілів. 7. Організація гарантійного обслуговування та ремонту на дилерських СТО. Закон про захист прав споживачів. Засоби, цілі та задачі управління гарантійним обслуговуванням та ремонтом. Аналіз діяльності з гарантійного обслуговування. Гарантійна політика світових автовиробників.
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання з дисципліни «Фірмове обслуговування автомобілів» використовуються такі види контролю: вхідний, поточний і підсумковий. Вхідний контроль проводиться на першому практичному занятті з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які є базовими для цього курсу. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуальної допомоги студентам, коригування навчального процесу. Поточний контроль проводиться на всіх видах аудиторних занять (лекції, практичні заняття) з метою перевірки рівня підготовки студентів за визначеною темою (навчальним елементом). Основна мета поточного контролю — забезпечення зворотного зв’язку між викладачами та студентами, управління навчальною мотивацією студентів. Інформація, одержана при поточному контролі, використовується як викладачем — для коригування методів і засобів навчання, так і студентами — для планування самостійної роботи. Поточний контроль проводиться у формі усного опитування, письмового опитування під час контрольного заходу, захисту звітів з практичних робіт, виступів студентів при обговоренні теоретичних питань тощо. Результати поточного контролю є важливою інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при семестровому контролі. Вихідний контроль проводиться на останньому практичному занятті з метою визначення рівня засвоєння теоретичного матеріалу, набуття практичних вмінь з дисципліни «Фірмове обслуговування автомобілів». Підсумковий контроль забезпечує оцінювання результатів навчання студентів під час семестрового контролю, який проводиться відповідно до навчального плану у вигляді контрольного заходу в терміни, встановлені графіком навчального процесу та в обсязі навчального матеріалу, визначеного робочою програмою дисципліни. Форма проведення семестрового контролю - письмовий контрольний захід. Зміст і структура білетів контрольного заходу, критерії оцінювання визначаються рішенням кафедри автомобільного транспорту та зазначаються у робочій програмі навчальної дисципліни й доводяться до відома студентів на першому занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з практичних занять, усне опитування, контрольна робота (50%); контрольний захід (50 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Марков О.Д. Інжиніринг систем автосервісу / О. Д. Марков, В. П. Матейчик, В. П. Волков Підручник. — Харків: ХНАДУ, 2019. — 508 с. 2. Марков О.Д. Станции технического обслуживания автомобилей. – К.: Кондор, 2008. – 536 с. 3. Андрусенко С.І. Фірмове обслуговування дорожніх транспортних засобів. – К., 2003. – 278 с. Інформаційні ресурси 1. Дилерські мережі [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://studfile.net/preview/7242473/ (дата звернення 20.08.2021): — Назва з екрана. 2. Технічний регламент з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів. Постанова КМУ № 643 від 03 липня 2013 р. [Електронний ресурс] — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/643-2013-%D0%BF#Text (дата звернення 20.08.2021): — Назва з екрана. 3. Електронні ресурси www.volkswagen (mercedes-benz, honda-co, skoda-avto, ford, fordconnection, mitschubischi-motors, subaru, volvocars, bmv, nissan, opel, mazda, suzuki, kia-motors, renault, man).ua та інших виробників.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).