Спеціальний курс ремонту автомобілів

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 6.274.02.E.066
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: д.т.н., професор Гудз Густав Спефанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з ремонту вузлів та агрегатів автомобілів під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів механіки, електроніки та інформатики
Завдання: Основним завданням дисципліни є забезпечення необхідних знань з організації і технології виробництва автомобілів та їх капітального ремонту; народногосподарське значення виробництва та ремонту автомобілів; шляхи вдосконалення виробництва та ремонту автомобілів на основі використання досягнень науково-технічного прогресу і передових технологій ; дати необхідні знання і навики з організації і технології виробництва та капітального ремонту автомобілів; розв'язувати завдання з проектування технологічних процесів виготовлення та відновлення деталей; мати уявлення про проектування автомобілебудівних та авторемонтних дільниць; технічне нормування ремонтних робіт.
Результати навчання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері автомобільного транспорту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів технічних наук, економіки та управління і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Здатність визначати технічний стан автомобільних деталей, розробляти процеси відновлення, раціонально застосовувати технологічне обладнання, використовувати в процесі відновлення результати досягнень науки в галузі. Мати наукові та практичні знання для розроблення сучасних технологічних процесів діагностування та ремонту автотранспортних засобів, володіти методами організації автосервісного виробництва, його структури і методів управління. Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні; Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: - основи технології виробництва та ремонту автомобілів; - основи автосервісу; супутні: - технологічне обладнання підприємств автомобільного транспорту; - виробничі системи на автомобільному транспорті.
Короткий зміст навчальної програми: Технологічні процеси розбирально-мийних, дефектувальних, ремонтних та складально-випробувальних робіт й способи забезпечення їх ефективності та якості в умовах АРП.
Опис: Основні положення з виготовлення автомобілів. Метрологічне забезпечення технологічних процесів автомобільних виробництв. Розвиток і перспективи розвитку автомобілебудування на Україні. Основи курсу “Основи технології виробництва та ремонту автомобілів”. Значення автомобільного і технологічного транспорту нафтогазової галузі в народному господарстві. Виробничий і технологічний процеси. Переваги і недоліки автомобілізації. Захист навколишнього середовища. Технологічні основи виготовлення нових та механічної обробки відновлених деталей. Види і способи отримання заготовок для виготовлення автомобільних деталей. Вибір заготовок. Методи розрахунку припусків на обробку деталей. Підготовка заготовок до механічної обробки. Техніко-економічний аналіз вибору заготовок. Розробка технологічних процесів обробки деталей. Методи обробки нових і відновлених деталей. Вибір обладнання і технологічної оснастки. Вихідні дані і послідовність розробки технологічного процесу. Оцінка техніко-економічної ефективності технологічного процесу. Визначення режимів обробки деталей і технічних норм часу. Технологічні основи складання нових і розбирання-складання відновлюваних вузлів, агрегатів і автомобілів. Основи технології складання вузлів, агрегатів і автомобіля в цілому. Технологічний процес складання вузлів, агрегатів і автомобіля. Розробка технологічної документації на технологічні процеси складання і розбирання вузлів, агрегатів і автомобіля. Організація процесів складання. Поняття про складання. Призначення складання і його організація. Точність складальних робіт. Класифікація з’єднань. Складання рухомих, нерухомих, різьбових і болтових з’єднань. Характеристика і проектування складальних операцій. Технологічні методи складання. Методи прогонки, регулювання, повної, неповної і групової взаємозамінності. Нормування складальних операцій. Проектування складальних операцій. Складання агрегатів. Основи проектування автомобілебудівних та авторемонтних виробництв. Основи проектування дільниць і виробничих приміщень з виготовлення і ремонту автомобілів. Виробнича програма виробництва. Проектування виробничих дільниць і цехів. Розміщення устаткування в дільницях. Розрахунок енергозабезпечення виробництв. Техніко-економічні показники авторемонтних виробництв.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30 %) – виконання практичних робіт та контрольної роботи; - підсумковий контроль (70%) – семестровий контроль (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль з дисципліни «Мехатроніка автомобілів» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності. Тести першого рівня складності (6 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Тести другого рівня складності (10 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь з оцінюються 3 балами, які виставляються за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Тести третього рівня складності передбачають пошук альтернативних рішень у двох ситуаційних задачах, які оцінюються відповідно 9 балами. Розв’язання задач забезпечує перевірку якості засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності, на основі якої студент здатний застосувати засвоєну інформацію для виконання аналітичних процедур і написання короткого аналітичного висновку. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Управління авторемонтним виробництвом. Навчальний посібник для студентів спеціальності: Автомобілі та автомобільне господарство/ Коробочка О.М., Шматко Д.З. — Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2012 р. — 147 с. 2. Захарук О.В. Основи технології виробництва та ремонту автомобілів: навчальний посібник для студентів навчальних закладів. – Луцьк: РВВ Луцького НТУ, 2017. – 140 с. 3. Основи технології виробництва та ремонту автомобілів: навчальний посібник / Укладачі: І. Б. Гевко, Р. М. Рогатинський, О. Л. Ляшук, В. З. Гудь, М. Г. Левкович, М. Я. Сташків, М. Д. Сіправська. Тернопіль : Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2021. 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).