Фінансові інновації

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.O.006
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: професор Алєксєєв Ігор Валентинович, д.е.н. доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати поняття інновації, інноваційного процесу, інноваційного циклу, класифікацію інновацій, складові економічного механізму реалізації інноваційної діяльності підприємства; • знати стадії НДДКР, стадії життєвого циклу інновацій та виробів, зміст роботи на стадіях НДДКР та відповідні їм джерела ресурсного, у тому числі фінансового забезпечення; • вміти зробити віднесення тієї чи іншої роботи до конкретної стадії НДДКР; • розуміти зміст та особливості фінансових інновацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Податковий та бюджетний менеджмент Страховий менеджмент Фінансовий менеджмент Банківський менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Наукові засади інноваційної діяльності. Економічний розвиток та інноваційна діяльність. Теорії інновацій. Історія та передумови фінансових інновацій в суспільстві. Моделі фінансових систем та їх вплив на інноваційний розвиток. Інноваційні підприємства і кластеризація економіки. Венчурні підприємства, фонди та венчурне фінансування. Технологічна реструктуризація як форма інноваційного розвитку підприємств. Інноваційні зміни у фінансовій системі України. Недержавні пенсійні фонди і проблема захисту їхніх активів. Інноваційність розширення застосування медичного страхування. Формування доходів бюджетів територіальних громад як фінансова інновація. Інноваційні структури в активізації розвитку підприємства. Інноваційні аспекти розвитку підприємств регіону. Регіональне регулювання інноваційного розвитку підприємств.
Методи та критерії оцінювання: • практичні заняття, робота у малих групах (45%); • підсумковий контроль (55% - екзаменаційний контроль): письмова компонента (30%), усна компонента (25%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Socio-economic and management concepts : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2021) Providing sustainable finance: the role of financial institutions (7.1). – p.323–331]. – Boston: International Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2021. DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.I. Retrieved from https://isg-konf.com/socio-economic-and-management-concepts/ 2. Алєксєєв, І., & Мазур, А. (2021). Підготовка виробництва до інноваційного співробітництва суб’єктів соціально-економічних процесів як основа моделі циркулярної економіки. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Економіка, 10(20). Retrieved із https://amtp.org.ua/index.php/journal2/article/view/360. DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0654-10(20)-01 3. Алєксєєв І. В., Мазур А. В. Науково-технічна підготовка виробництва у забезпеченні сталих перетворень економіки // Інфраструктура ринку. – 2021. – вип. 52. – С. 61–66. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct52-10. Retrieved from http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/52_2021/12.pdf (Index Copernicus) 4. Алєксєєв І. В. Формування структури основних засобів науково-технічної підготовки виробництва: монографія / І. В. Алєксєєв, А. С. Мороз, А. В. Мазур. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 172 c. 5. Алєксєєв І.В. Інформаційний ресурсний менеджмент корпоративних підприємств: монографія / І. В. Алєксєєв, О.М. Урікова . – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 204 с. 6. Алєксєєв І.В. Управління ресурсним забезпеченням промислово-фінансових груп: монографія / І. В. Алєксєєв, М.К. Колісник, А.С. Мороз . – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. – 132 с. 7. Кузьмін О.Є. Проблеми фінансово-кредитного регулювання інноваційного розвитку виробничо-господарських структур: монографія / О.Є. Кузьмін, І. В. Алєксєєв, М.К. Колісник та ін. / За заг ред. О.Є. Кузьміна, І.В. Алєксєєва. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. – 152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).