Глобальні проблеми сучасності

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.M.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: - Кандидат історичних наук, доцент Цубов Л.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Знання: інформація про глобальні виклики, що стоять перед людством усвідомити нерозривний зв'язок цих проблем з життям кожного з нас; аналіз глобальних проблем сучасності та можливі способи їх розв’язання; інформація про демографічну, екологічну, терористичну та інші загрози, завдяки, порівняльному, діалектичному методам; антропогенний вплив на планету. аналітичні навички у студентів оцінювати результати і наслідки власної підприємницької діяльності у майбутньому - Уміння: формувати аналітичні навички, оцінювати результати і наслідки власної підприємницької діяльності у майбутньому; вирішувати професійні завдання спираючись на гуманістичні, загальнолюдські цінності, особисті знання, ідеї, переконання; працювати з науковою та методичною літературою; аналізувати процеси, події, факти сьогодення, давати їм власну оцінку; користуватися різноманітними методами пошуку інформації; брати участь у дискусії з метою пошуку істини та збереження довкілля; вміти класифікувати явища сьогодення за їх значимістю, щодо збереження людської цивілізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: політологія, філософія, екологія
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Глобальні проблеми сучасності» з складається з шести тем. Дисципліна формує комплексні знання студентів про сутнісні основи глобальних проблем сучасності; конструктивні і деструктивні складові розвитку суспільства, аналізується коло проблем пов’язаних з глобальними політичними, економічними, екологічними та соціокультурними викликами сьогодення, а також їх можливі наслідки та вплив на розвиток людської цивілізації.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) – 30 балів; підсумковий контроль - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аратюнов В.Х. Філософія глобальних проблем сучасності. Навч.методичний посібник. –К., 2003. 2. Білорус О.Г. Економічна система глобалізму: Монографія. – К.: КНЕУ, 2003. – С.234– 341. 3. Власов В.І. Тенденції та проблеми глобальних процесів у світовій продовольчій сфері // Економіка України. -2006, № 3, -С. 75-80. 4. Глобалізація і безпека розвитку: Монографія / О.Г.Білорус, Д.Г.Лук’яненко та ін.; керівник авт.кол. і наук.ред. О.Г.Білорус. – К.: КНЕУ, 2001. С. 584–607. 5. Коротіч Г.Ф. Філософія глобальних проблем сучасності. Навч. Посібник.: Мін освіти і науки України, ДВНЗ. – Маріуполь, ПДТУ, 2011, -101 с. 6. Кремень В., Ткаченко В. Україна: ідентичність в добу глобалізації, - :Знання, 2013. 7. Лукашевич В.М.Глобалістика. Навч.посібник. –Львів.:Новий світ, 2005. 8. Лібанова Е.М. Людський розвиток в Україні: возможности та напрями СОЦІАЛЬНИХ інвестіцій: монографія/За ред. Е.М. Лібанової.- К .: НАН України, 2006. - 356 с 9. Ляшенко Д.О. Глобальні проблеми сучасності та їх можливий прояв в Україні. //Український географічний журнал. -2002, № 3. – С.63-68 10. Сусіма Є.М., Шепєлев М.А. Глобалістика . Підручник, -К., «Вища школа» 2010. 11. Титар В.О. Глобалізація та українські культурні ідентичності// Вісник Харк. Ун-ту ім..В.Каразіна, Випуск Теорія культури і філософія науки.- Х., 2013, № 1029Ю –С.252-257. 12. Фідра Н. Глобальні проблеми людства та ідея сталого розвитку суспільства // Краєзнавство. Географія, Туризм. -2005, № 35. – С. 17-21.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).