Маркетинг фінансових послуг
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кльоба Лев Гнатович - кандидат економічних, доцент.
Щербан Ореста Ярославівна - кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК2. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
фахових (спеціальних):
СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювання майна.
СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи, зокрема моніторингу заставного майна.
СКС-1-1. Здатність проектувати, проводити маркетингові дослідження ринку фінансових послуг, розробляти стратегію збуту фінансових послуг (продуктів), здійснювати моніторинг досягнення запланованих показників.
СКС-1-2. Здатність розробляти стратегії поведінки економічних агентів на фінансових ринках та використовувати управлінські навички для кадрового забезпечення їх реалізації.
Результати навчання: ПР03. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності.
ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР05. Вільно спілкуватися іноземною мовою - усно і письмово з професійних та наукових питань, презентувати і обговорювати результати досліджень.
ПР07. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Маркетингові дослідження інвестиційних проектів розвитку територій
Інформаційний маркетинг
Інструменти територіального маркетингу
Стратегічне планування в територіальних громадах
Маркетингова основа соціального підприємництва і державно-приватного партнерства
Супутні і наступні:
Маркетинг територій
Економіка і управління підприємством
Маркетинг послуг місцевого самоврядування
Тактичний урбанізм, трансформація міського простору га засадах маркетингу
Матеріальна та фінансова основа територіальних громад
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг фінансових послуг» є теоретичні та практичні засади організації та проведення маркетингової діяльності на ринку фінансових послуг.
На основі нормативно-правової бази маркетингової діяльності розкрито суть та зміст прийомів і методів організації та проведення маркетингових досліджень, планування і розробки та виконання стратегії та тактики маркетингової діяльності, а також реалізації комплексу маркетингу фінансових послуг.
Опис: Поняття і сутність маркетингу фінансових послуг.
Маркетингове середовище і маркетингові дослідження на фінансовому ринку.
Сутність основних видів маркетингу фінансових послуг.
Банківський маркетинг.
Страховий маркетинг.
Маркетинг на фондовому ринку.
Інвестиційний маркетинг.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів).
- підсумковий контроль (60 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (тестування, практичні завдання, обовязкова індивідуальна робота) - 40 балів.
Оцінювання знань студента під час виконання практичних та обовязкових індивідуальних робіт проводиться за такими критеріями:
– ступінь засвоєння фактичного матеріалу навчальної дисципліни «Маркетинг фінансових послуг»;
– ознайомлення з рекомендованою літературою, а також із сучасною літературою з питань, що розглядаються;
– вміння пояснювати альтернативні погляди та наявність власної точки зору, позиції на певне проблемне питання;
– якість і чіткість викладення міркувань.
Семестровий контроль (екзамен) - 60 балів. Підсумковий контроль знань та компетентностей студентів з навчальної дисципліни здійснюється на підставі проведення екзамену, завданням якого є перевірка розуміння студентом програмного матеріалу в цілому, логіки та взаємозв'язків між окремими розділами, здатності творчого використання накопичених знань, вміння формулювати своє ставлення до певної проблеми навчальної дисципліни.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алексєєв І. В. Банківський маркетинг : навчальний посібник / І. В. Алексєєв, О. В. Захарчук, Н. Н. Рим; Львівський банківський коледж. – 2-ге вид., доп. – Львів: Львівський банківський коледж НБУ, 1998. – 96 с.
3. Вовчак О. Д. Маркетинг як важливий чинник здійснення інвестицій / О. Д. Вовчак, Л. Г.Кльоба // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2007. – № 594 : Логістика. – С. 15–21.
4. Гаркавенко, С.С. Маркетинг. Підручник. - 5-те вид. доп. / С.С. Гаркавенко. – Київ: Лібра, 2007. - 720 с.
5. Іванова Л. О. Маркетинг послуг: навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. - Львів: Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. - 508 с.
7. Кльоба Л.Г. Управління банківською інвестиційною діяльністю [Текст]: монографія / Л. Г. Кльоба; Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. - Л. :Тріада плюс, 2007. - 226 с.
8. Кльоба Л. Г. Маркетингові аспекти вдосконалення управління банківською діяльністю / Л. Г. Кльоба // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2010. – № 690 : Логістика. – С. 315–320.
9. Кльоба Л. Г. Маркетинговий підхід до вдосконалення управління банківською кредитною діяльністю. Економіка та держава. 2016. № 5. С. 77–81.
10. Кльоба Л.Г. Маркетинг фінансових послуг: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» // Національний університет «Львівська політехніка», кафедра ФОА, 2019, 70 с.
11. Кльоба Л. Г., Добош Н. М., Сорока О. П. Впровадження фінансових технологій – стратегічний напрям розвитку банків. URL: http://www.economy. nayka.com.ua/pdf/12_2020/130.pdf.
12. Кльоба Л. Г., Кльоба Т. Л., Кльоба С. М. Характеристика інструментів підвищення конкурентоспроможності територіальних громад. Економіка та держава. 2022. № 2. С. 46–55. DOI: 10.32702/2306-6806.2022.2.46.
13. Кльоба Л. Г., Добош Н. М. Напрями маркетингової діяльності банку // Економіка, фінанси, облік та право в умовах глобалізації : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції, 28 травня 2020 р., Полтава, Україна : [у 6 ч.]. – Ч. 4. – 2020. – C. 38–40. 0,09 ум.д.ар.
14. Кльоба Л. Г., Добош Н. М. Стратегічний банківський маркетинг // Актуальні проблеми економіки, управління та права в умовах глобальних викликів сьогодення: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, 12 червня 2020 р. – 2020. – C. 18–19. 0,09 ум.д.ар.
15. Кльоба Л.Г. Цифровий маркетинг – інструмент підвищення ефективності діяльності підприємства // Маркетинг та логістика в системі менеджменту: тези доповідей XІI Міжнародної науково-практичної конференції, 25–27 жовтня 2018 року, Львів. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – С. 127-128. 0,08 ум.д.ар.
16. Лютий І. О., Солодка О. О. Банківський маркетинг: підручник. К. : ЦУЛ, 2012. 776 с.
17. Маркетинг. Основи теорії і практики: навч. посібник / М. В. Вачевський, О. М. Вачевський, В. Г. Скотний, Б. О. Стасишин, Л. Г. Кльоба, Г. Л. Мищатина; ред.: М. В. Вачевський. - Львів : Каменяр, 1999. - 224 c.
18. Маркетинг [Текст] : навч.-метод. посіб. для студентів екон. спец. ВНЗ / Н. Д. Маслій ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса : Астропринт, 2017. - 180 с.
19. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник/ Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай. - Львів: Інтелект-Захід, 2002. – 244 с.
20. Управління продажем банківських послуг: навч. посіб. / Т. А. Васильєва, Я. М. Кривич, С. В. Лєонов та ін. Суми: Сумський державний університет, 2016. 227 с.
21. 4Р» маркетингу страхових компаній: монографія / О. В. Козьменко, С. М. Козьменко, Т. А. Васильєва та ін. Суми : Університетська книга, 2014. 432 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).