Податковий та бюджетний менеджмент
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кандидат економічних наук, доцент
Садура О.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні:
ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо податкового та бюджетного менеджменту.
ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
фахові (спеціальні):
СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СКС-2-1. Здатність критично оцінити потребу у фінансуванні та об’єктивно оцінювати наслідки впровадження інновацій для розвитку територій.
Результати навчання: ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР07. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності
ПР11. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту для прийняття рішень.
ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів.
ПР15. Управляти фінансовими ризиками на макро- та мікрорівні.
ПР16. Проводити комплексну оцінку ефективності використання фінансових ресурсів, обґрунтування доцільності фінансування витрат.
ПР18. Знатимеханізм використання інформаційних систем державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації, міжбанківських та інших платіжних систем, що забезпечують функціонування фінансових потоків.
ПР19.Знати методологію оподаткування, обліку і звітності у бюджетних установах для формування та контролю за виконанням цільових програм та громадського бюджету.
ПР20. Здійснювати управління активами, капіталом, ризиками, земельними ресурсами, вартістю об’єктів власності територіальної громади, користуватися офіційним порталом публічних коштів е-data.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: -
- кореквізити: Фінансові інновації, Управління фінансовими потоками-КР, Муніципальна боргова політика.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Податковий та бюджетний менеджмент” орієнтована на опанування студентами сучасних методик управління податковими та бюджетними відносинами і належить до нормативних навчальних дисциплін програми професійної підготовки магістрів з фінансів.
Опис: Теоретичні та організаційні основи податкового менеджменту. Адміністрування податкових зобов'язань. Нарахування податків та облік податкових надходжень. Сутність і форми податкового контролю. Контроль податкових органів у сфері непрямого оподаткування. Контроль податкових органів у сфері оподаткування юридичних осіб. Сутність та складові бюджетного менеджменту. Структура бюджету держави як об’єкта управління. Органи управління бюджетом. Бюджетне планування. Виконання бюджету та контроль за виконанням бюджету. Світовий досвід бюджетного менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
Тестове опитування;
Усне опитування на практичних заняттях;
Розв’язування задач з використанням витратного, порівняльного, дохідного методичних підходів оцінювання майна та оформлення розв’язків у вигляді самостійних робіт;
Виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – тести;
Завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення;
Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі;
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати 30 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 5 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 2 бали: 5*2 = 10 балів;
2. Розв’язування практичних задач, ситуаційних вправ та кейсів з розміщенням у ВНС, які складаються з 2-3х задач і оцінюються відповідно: 5*2 = 10 балів. Максимальний бал отримують здобувачі, які вірно розв’язали усі задачі.
3. Виконання індивідуального завдання і захист за окремим варіантом, оцінюється в 10 балів, з яких 6 балів за зміст і оформлення завдання і 4 бали за захист.
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі 3 обов’язкові види робіт або не набрав 30 балів з поточного контролю, не допускається до екзамену.
На екзамені здобувач може отримати максимум 70 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алєксєєв І.В., Ярошевич Н.Б., Кондрат І.Ю., Ливдар М.В. Бюджетна система: підручник. Львів: Львівська політехніка, 2019. 400 с.
2. Податковий кодекс України: кодифіковано станом на 01 лютого 2020 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show.
3. Про Державну фіскальну службу України: Постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236 : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
4. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р., № 2456-VI. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text
5. Бюджетна система: навчальний посібник / Піхоцька О. М., Фурдичко Л. Є., Синютка Н. Г. – Львів: ТНЕУ, 2019. – 328 с.
6. Бюджетний менеджмент: підруч. за ред. В.Г. Дем’янишина, Г.Б. Погріщук. Тернопіль: ТНЕУ, 2017. 532 с.
7. Бюджетно-податкова політика активізації підприємництва в Україні: кол. моногр. / [Ситник Н.С., Ватаманюк-Зелінська У.З., А.В. Стасишин та ін.]; під заг. д.е.н. Ситник Н.С.– Львів : «Сполом», – 2016. – Ч 1. – 412 с.
8. Деякі питання надання молодіжним та дитячим громадським організаціям державної підтримки для виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок та сім'ї: Постанова Верховної Ради України від 29.06.2011 р., № 778. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/778-2011-п#Text
9. Дема Д. І. Податковий менеджмент: навч. посібник / Д. І. Дема, І.В. Шевчук, Г.П. Мартинюк; за заг. ред. Д. І. Деми. – К.: Алерта, 2017. – 256 с.
10. Дубовик О. Ю. Податковий менеджмент у схемах і таблицях: Навчальний посібник / О. Ю. Дубовик – Харків: Видавництво «ПромАрт», 2018. – 248 с.
11. Європейська хартія місцевого самоврядування. Міжнародний документ від 15.10.1985 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_036#Text
12. Купчак М. Я., Саміло А. В. Податковий менеджмент. Навчальний посібник. – Львів,. 2020. – 185 с.
13. Куцик П. О. Облік і звітність в оподаткуванні : навч. посібник / П. О. Куцик, О. А. Полянська. – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2017. – 506 с.
14. Мединська Т.В. Спеціальні податкові режими оподаткування : загальні положення, облік і звітність: навч. посібник / Т.В. Мединська, О.М. Чабанюк,– К.: Алерта, 2017. – 240 с.
15. Податковий менеджмент : навч. посібник / С. В. Паранчук, А. С. Мороз, О. С. Червінська, Н. Г. Синютка – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 296 с.
16. Податковий менеджмент : підручник / О. В. Зайцев. - Суми : Сумський державний університет, 2017. – 412 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).