Проєктне фінансування
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.E.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: доцент Побурко Олексій Ярославович, к.е.н.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати теоретичні засади проектного фінансування; методологію організації проектного фінансування; місце проектного менеджменту в організації проектного фінансування; джерела, вартість і структури інвестиційних ресурсів у проектному фінансуванні; особливості організації різних форм і видів проектного фінансування; роль банків у проектному фінансуванні; концептуальні засади та європейські стандарти проектного фінансування за участю міжнародних фінансових інституцій.
• вміти визначати цілі проекту; формувати його обґрунтування; структурувати проект; визначати фінансові потреби і джерела його фінансування; добирати постачальників, підрядників та інших виконавців; готувати й укладати контракти; розраховувати кошторис і бюджет проекту; визначати терміни виконання проекту та розробляти графіки реалізації; контролювати процес виконання проекту і коригувати план його реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фінансовий менеджмент;
• Ринок фінансових послуг.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття та види проєктів. Основні засади проєктного менеджменту. Теоретичні засади проєктного фінансування. Система організації проєктного фінансування. Проєктний менеджмент у системі проєктного фінансування. Оцінювання ефективності інвестиційних проєктів у системі проєктного фінансування. Джерела фінансування проєктів. Вартість і структура інвестиційних ресурсів у проєктному фінансуванні. Управління бюджетом проєкту. Особливості організації різних форм і видів проєктного фінансування. Банки у проєктному фінансуванні. Проєктне фінансування за участі міжнародних фінансових інституцій. Особливості проєктного фінансування за рахунок коштів ЄС.
Методи та критерії оцінювання: • практичні заняття, робота у малих групах (40%);
• підсумковий контроль (60% - екзаменаційний контроль): письмова компонента (45%), усна компонента (15%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кожушко Л.Ф., Кропивко С.М. Управління проектами: Навчальний посібник. К.: КондорВидавництво, 2015. 388 с
2. Проектне фінансування : навч. посіб. / Копилюк О. І., Костак З. Р. ; Укоопспілка, Львів. торг.-екон. ун-т. — Львів : Вид-во Львів. торг.-екон. ун-ту, 2016. — 271 с. : іл., табл. — Бібліогр.: с. 267—270 (40 назв). — ISBN 978-617-602-186-5.
3. Арбузов С. Г., Колобов Ю. В., Міщенко В. І., Науменкова С. В. Проектне фінансування // Банківська енциклопедія. — Київ : Центр наукових досліджень Національного банку України: Знання, 2011. — 504 с. — (Інституційні засади розвитку банківської системи України). — ISBN 978-966-346-923-2.
4. Давиденко Н.М., Скрипник Г.О. Проектне фінансування. К.: Наукова столиця, 2018. 397 с.
5. Хрупович С.Є. Проектне фінансування: навчальний посібник.Тернопіль: ТНТУ, 2015. 122 с. URL:
6. Бардиш Г.О. Проектне фінансування: підручник. Львів: ЛБІ НБУ, 2018. 463 с.
7. Майорова Т. В. Проектне фінансування : підручник / Т. В. Майорова, О. О. Ляхова та ін.; за заг. та наук. ред. проф., д.е.н. Т. В. Майорової. 2-ге вид., перероб. І доп. Київ : КНЕУ, 2017. 434 с.
8. Філдінг Пол Дж. Як керувати проєктами / пер. з англ. О. Якименко. — Харків : Вид-во «Ранок» : Фабула, 2020. — 240 с.
9. Петренко Н.О., Кустріч Л.О., Гоменюк М.О. Управління проектами: навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2015. 244 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).