Менеджмент персоналу фінансових служб
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.M.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: Кльоба Лев Гнатович - кандидат економічних, доцент.
Щербан Ореста Ярославівна - кандидат економічних наук, доцент.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Оволодіння теоретичними основами управління людьми і колективами фінансових служб, які вирізняються складом працюючих, специфікою вирішуваних завдань та особливим характером відповідальності, притаманним фінансовій сфері.
2. Оволодіння навичками керування окремими особами і групами осіб з урахуванням виникнення формальних і неформальних груп у колективі.
3. Оволодіння навичками керування персоналом з урахуванням особливих відносин між підрозділами фінансових служб і між різними за підпорядкуванням фінансовими установами.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей:
загальних:
1. Уміння спілкуватися усно та в письмовій формі першою мовою.
2. Уміння планувати та керувати часом.
3. Здатність продукувати нові ідеї (творчість).
4. Уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях.
5. Уміння приймати обґрунтовані рішення.
6. Уміння працювати в команді.
7. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху.
8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
9. Уміння працювати самостійно.
10. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій.
фахових:
1. Уміння на основі типових методик та чинної нормативно-правової бази розрахувати економічні та соціально-економічні показники, що характеризують діяльність господарюючих суб’єктів.
2. Володіння здатністю складати прогноз основних соціально-економічних показників діяльності галузі, регіону та економіки в цілому.
3. Уміння використовувати законодавчі та інші нормативні акти державного і регіонального рівнів.
4. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту персоналом.
5. Уміння проектувати ефективну кадрову політику, що підтримує позитивний імідж організації як роботодавця.
6. Уміння розробляти корпоративну стратегію організації, визначати стратегічні альтернативи розвитку організаційних систем, забезпечувати на стадії планування високий рівень збалансованості її складових елементів.
7. Здатність самостійно приймати управлінські рішення на основі аналізу і оцінки економічної ситуації; самостійно освоювати новітні методи та методологію організації, планування та управління виробничими процесами на підприємстві.
8. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління персоналом.
9. Уміння за результатами аналітичної діяльності визначати стратегію конкурентних переваг, обирати оптимальну корпоративну стратегію з урахуванням прийнятного рівня ризику.
10. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
Результати навчання: Навчальна дисципліна «Менеджмент персоналу фінансових служб» спрямована на формування фахових компетенцій у сфері управління персоналом шляхом безперервного удосконалювання методів роботи з працівниками, використання досягнень вітчизняної і зарубіжної науки, найкращого практичного досвіду. Особлива увага приділяється здобуттю практичних навиків розробки та реалізації політики управління персоналом фінансових служб.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Уміння використовувати економічні закони і категорії, закономірності та принципи ринкової економіки.
2. Уміння використовувати у практичній діяльності знання з теорії управління персоналом;
3. Демонструвати знання основних теорій мотивації, лідерства та влади для вирішення управлінських завдань,
4. Уміння використовувати різни способи вирішення конфліктних ситуацій в організації.
5. Уміння застосовувати законодавчі та інші нормативно-правові акти вітчизняного законодавства.
6. Уміння використовувати у практичній діяльності методи аналізу для вирішення конкретних завдань.
7. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
8. Демонструвати навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень.
9. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.
10. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
11. Виявляти навички організаційного проектування.
12. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
13. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи.
14. Показувати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації.
15. Пояснювати, аналізувати та здійснювати комунікацію у різних сферах діяльності організації.
16. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
17. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
18. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності.
19. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
20. Виконувати дослідження стосовно ефективності управління персоналом індивідуально та/або в групі під контролем лідераю
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Кореквізити - "Банківський менеджмент", Фінансовий менеджмент", "Страховий менеджмент", "Податковий та бюджетний менеджмент".
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на вивчення особливостей формування і використання персоналу підприємства, процесу підготовки та перепідготовки кадрів, підвищення класифікації фінансових служб та їхніх кадрів за професійно-кваліфікаційними ознаками, віднесення тієї чи іншої роботи до компетенції працівників фінансових служб, а також зміст та типові причини виникнення конфліктних ситуацій у фінансових службах, визначення можливих шляхів подолання конфліктів.
Опис: Тема 1. Менеджмент персоналу як наукова дисципліна і сфера практичної діяльності керівників.
Тема 2. Проблеми менеджменту персоналу фінансових служб.
Тема 3. Формальні та неформальні відносини і виникнення формальних і неформальних груп у фінансових службах.
Тема 4. Вплив конфліктів на морально-психологічний стан колективу і управління конфліктами.
Тема 5. Управління кадрами фінансової служби як процесом розвитку колективу.
Тема 6. Корпоративна культура фінансової служби.
Тема 7. Мотивування в системі менеджменту персоналу.
Тема 8. Організація робочих місць у фінансових службах.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (тестування, практичні завдання, обовязкова індивідуальна робота) - 40 балів.
- Семестровий контроль - 60 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль-40 балів
1.Тематичний контроль рівня знань упродовж семестру – 24 (8+16).
(0-1 бали за кожне виконане практичне завдання =8 тем *1= 8 балів; 0- 2 бали за кожне пройдене тестування = 8 тем * 2= 16 балів).
2. Виконання обов’язкової індивідуальної роботи – 16 балів.
Екзаменаційнийй контроль-60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л. В. Управління персоналом : Підручник / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 468 с.
2. Дяків О. П., Островерхов В. М. Управління персоналом : навчально-методичний посібник (видання друге, переробл. і доповнено). – Тернопіль : ТНЕУ, 2018. – 288 с.
3. Захарчин Г.М. Управління персоналом: навч. посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. - Львів: Видавництво Львівської політехніки.- 2013. - 260с.
4. Кльоба Л.Г. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Менеджмент персоналу фінансових служб» [Електронний ресурс] / Кльоба Л.Г., Режим доступу:http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=9324-.
5. Кльоба Л. Г. Організування оплати праці персоналу банку // Інноваційні технології у розвитку сучасного суспільства : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 8 жовтня 2020 р.). – 2020. – C. 64–66.
6. Кльоба Л. Г. Збалансована система показників як ефективний інструмент управління кадровою безпекою банку / Л. Г. Кльоба // Вісник НБУ, № 4, 2016, С. 68-72.
7. Колот А М. Мотивація персоналу: Підручник./А.М.Колот — К.: КНЕУ, 2011.- 397 с.
8. Кузьмін О.Є. Управління персоналом: навч.-метод. посібник / О.Є. Кузьмін, І.С.Процик, Х.С. Передало, Б.Б. Комарницька; за заг. ред. О.Є. Кузьміна. - Львів:Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 240 с.
9. Морушко О. О. Кадровий менеджмент Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 176 с.
10. Негрей М.В., Тужик К.К. Теорія прийняття рішень. Навч. посіб. К.: ВД «Професіонал», 2018. 272 с.
11. Палеха Ю.І. Менеджмент персоналу : навч. посібник. – К.: Вид-во Ліра-К. – 2015. – 338с.
12. Сушко Н. М. Менеджмент персоналу в банках: Навч. пос. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 146 с.
13. Управління персоналом: підручник /[В.М.Данюк, А.М.Колот, Г.С.Суков, О.А.Грішнова та ін.] за ред. проф. В.М.Данюка. - К.: КНЕУ, 2015. – 519 с.
15. Хміль Ф. І. Управління персоналом : Підручник для студентів вищих навчальних закладів / Ф. І. Хміль. – К. : Академвидав, 2006. – 488 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).