Фінансовий моніторинг

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 7.072.01.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінансів, обліку і аналізу
Лектор: кандидат економічних наук, доцент, Фаринович І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: необхідність боротьби із легалізацією доходів, отриманих злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму; етапи розвитку міжнародних відносин у сфері протидії відмиванню "брудних" грошей та основні міжнародні організації в цій сфері; сутність та типології легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом; основні міжнародні норми у сфері протидії легалізації доходів, одержаних в злочинний спосіб, і фінансування тероризму; сутність та види фінансового моніторингу; механізм функціонування системи фінансового моніторингу в Україні; права та обов'язки суб'єктів фінансового моніторингу; особливості організації фінансового моніторингу різними суб'єктами первинного фінансового моніторингу; відповідальність, що передбачена за порушення вимог законодавства щодо запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму, фінансування розповсюдження зброї масового знищення; вміти: застосовувати норми законодавства з питань фінансового моніторингу та боротьби проти фінансування тероризму; виявляти фінансові операції з ознаками незвичайності, сумнівності та іншими, які спрямовані на використання фінансової установи в схемі з легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму; оцінювати ризики для фінансової установи – суб'єкта первинного фінансового моніторингу, бути використаною для відмивання "брудних" коштів або фінансування тероризму; розробляти внутрішні документи суб'єкта первинного фінансового моніторингу з питань фінансового моніторингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Ринок фінансових послуг, Податковий та бюджетний менеджмент кореквізити: Економічна безпека, Банківський менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Еволюційний аспект проблеми боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму на міжнародному та національному рівнях. Міжнародні стандарти у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму. Типології легалізації коштів та майна, отриманих злочинним шляхом. Поняття, система та суб'єкти фінансового моніторингу в Україні. Організаційно-правовий статус Державної служби фінансового моніторингу України. Завдання, права та обов'язки суб'єктів державного та первинного фінансового моніторингу. Особливості організації фінансового моніторингу спеціально визначеними нефінансовими суб'єктами первинного фінансового моніторингу. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (тестування, опитування, індивідуальна робота) - 70 балів семестровий контроль (залік) - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом : Закон України від 21.04.2011 р. № 3267-VI (із змінами і доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3267-17 2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо арешту активів, що пов’язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, та визначення порядку доступу до таких активів : Закон України від 21.04.2011 р. № 3266-VI (із змінами і доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3266-17 3. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення Закон України від 06.12.2019 № 361-IX 4. Критерії, за якими оцінюється рівень ризику суб'єкта первинного фінансового моніторингу бути використаним з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення : Наказ Міністерства фінансів України від 26 січня 2016 р. № 18 // Офіційний вісник України. – 2016. – № 30. – С. 272. 5. Основи фінансового моніторингу фінансових послуг : навч. посіб. / за ред. Н. М. Внукової. – Київ : КНТ, 2009. – 135 с. 6. Антилегалізаційний фінансовий моніторинг: ризик-орієнтований підхід : монографія / О. О. Глущенко, І. Б. Семеген ; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Р. А. Слав’юка. – К. : УБС НБУ, 2014. – 386 с. 7. Первинний фінансовий моніторинг у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму : монографія / Комісаров О.Г., Скрипка О.Ю., Собакарь А.О. – Дніпропетровськ, 2015. – 184 с. 8. Постанова кабінету міністрів України "Деякі питання організації фінансового моніторингу" від 09.09.2020 р. 9. Положенням про Державну службу фінансового моніторингу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 № 537.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).