Економіка торговельного підприємства
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці.
ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізути та синезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами.
УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи підприємництва
Економіко-статистичні методи в торгівлі
Основи маркетингу в торгівлі
Кореквізити:
Торговельна інфраструктура та організація торгівлі
Розрахункові операції підприємницьких структур
Постреквізити:
Інформаційні системи торговельного підприємства
Методи діагностики результатів підприємницької діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Торговельне підприємство в системі ринкових відносин. Управління обсягом та асортиментною структурою обороту торговельного підприємства. Управління товарними запасами торговельного підприємства. Управління товарним забезпеченням обороту торговельного підприємства. Управління трудовими ресурсами торговельного підприємства. Управління формуванням та розвитком матеріально-технічних ресурсів торговельного підприємства. Управління витратами та доходами торговельного підприємства. Управління прибутком торговельного підприємства.
Опис: Тема 1. Торговельне підприємство в системі ринкових відносин
Торговельне підприємство як самостійний господарюючий суб’єкт ринку. Види підприємств торгівлі, їх класифікація та характеристика. Економічні методи управління діяльністю торговельного підприємства. Формати торгівлі.
Тема 2. Управління обсягом та асортиментною структурою обороту торговельного підприємства
Сутність і характеристика роздрібного товарообороту. Фактори управління товарооборотом підприємства. Методичні підходи до обґрунтування роздрібного товарообороту і його регулювання в умовах становлення ринку. Вимоги до обсягу діяльності підприємства в умовах ринку
Тема 3. Управління товарними запасами торговельного підприємства
Суть та склад товарних запасів торговельного підприємства. Показники, що характеризують стан товарних запасів. Фактори, що визначають стан, розмір та швидкість обороту товарних запасів. Стратегія управління товарними запасами. Аналіз товарних запасів. Нормування і планування товарних запасів.
Тема 4. Управління товарним забезпеченням обороту торговельного підприємства
Поняття товарного забезпечення обороту та порядок його формування. Стратегія управління товарним забезпеченням обороту. Аналіз товарного забезпечення та оцінка ефективності комерційних угод із закупівлі товарів. Механізм формування товарного забезпечення обороту на перспективу.
Тема 5. Управління трудовими ресурсами торговельного підприємства
Характеристика трудових ресурсів торговельного підприємства та задачі управління ними. Продуктивність праці робітників торговельного підприємства: методи оцінки та резерви зростання. Організація матеріального стимулювання праці робітників торговельного підприємства. Аналіз персоналу та оплати праці в торговельному підприємстві. План з праці торговельного підприємства та методика його розробки
Тема 6. Управління майновими ресурсами торговельного підприємства
Сутність активів торговельного підприємства. Поняття, склад основних засобів торговельного підприємства та показники оцінки. Аналіз стану та ефективності використання основних засобів. Механізм управління основними засобами. Оборотні активи торговельного підприємства
Тема 7. Управління витратами та доходами торговельного підприємства
Сутність поточних витрат та витрат обігу торговельного підприємства, їх класифікація. Показники, що характеризують витрати обігу та фактори, що на них впливають. Стратегія управління витратами обігу. Склад та джерела утворення доходів торговельного підприємства. Економічна сутність доходів та характеристика їх складу. Методика аналізу та планування валового доходу.
Тема 8. Управління прибутком торговельного підприємства
Економічна сутність прибутку та його види. Показники аналізу прибутку та рентабельності. Фактори, що впливають на прибуток. Розподіл та використання прибутку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
своєчасність виконання;
самостійність виконання;
правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації;
достовірність результатів;
відповідність одиниць вимірювання;
аргументованість висновків;
відповідність звіту встановленим вимогам.
Критерії оцінювання за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР:
0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР;
40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало;
60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог;
80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо);
100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень
Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Уніфікація системи оцінювання знань студентів за 100-бальною шкалою, при якій:
максимальну оцінку 60 балів може здобути на іспиті
максимальну оцінку 40 балів може здобути за поточний контроль
Поточний контроль (ПК):
Практичні заняття: Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-7 – 2 бали, за практичну роботу №8 – 4 бали
Лабораторні роботи: Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-7 – 2 бали
Письмовий експрес-контроль: максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал
Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно»
87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре»
70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно»
49-26 балів – Не атестований
25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронна дисципліна «Економіка торговельного підприємства» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=872
2. Методичні вказівки для практичних занять із дисципліни «Економіка торговельного підприємства» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
3. Яворська Н.П., Данько Т.І. Економіка торговельного підприємства: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2019
Рекомендована література
Базова
1. Яворська Н.П., Данько Т.І. Економіка торговельного підприємства: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2019
2. Економіка та організація торговельних підприємств: практикум. Навч. посібник [М.В. Семикіна, Л.Д. Запірченко,С.С. Матієнко та ін.] / за наук. ред. д.е.н., проф. Семикіної М.В.– Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2020. – 212 с.
3. Власова Н.О., В.А.Гросул, Н.С.Краснокутская, О.А.Круглова, М.В.Чорна, О.М.Филипенко. Економіка торгівлі: навч. посіб. Харків: Світ книг, 2016. 473 с.
Допоміжна
1. Гринів Б. В. Економічний аналіз торговельної діяльності. Навч.посіб. / Б. В. Гринів. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 392 с.
2. Чорна М.В., Кушнір Т.Б., Михайлова О.В. Економіка торгівлі: навчально-методичний посібник. – Х.: ХДУХТ, 2015. – с. 221.
3. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник. Київ : Кондор-видавництво, 2017. 368 с
Інформаційні ресурси
1. Державна служба статистики України– Режим доступу ? http://www.ukrstat.gov.ua
2. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України – Режим доступу ? http://me.gov.ua
3. Сервер законодавства України – Режим доступу ? http://iportal.rada.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економіка торговельного підприємства (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.018
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці.
ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізути та синезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами.
УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи підприємництва
Економіко-статистичні методи в торгівлі
Основи маркетингу в торгівлі
Кореквізити:
Торговельна інфраструктура та організація торгівлі
Розрахункові операції підприємницьких структур
Постреквізити:
Інформаційні системи торговельного підприємства
Методи діагностики результатів підприємницької діяльності
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Економіка торговельного підприємства» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи на тему «Підвищення ефективності діяльності торговельного підприємства» за вихідними даними.
Опис: У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точки зору, що належать вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу, повинен досліджувати конкретний матеріал, переконливо підтвердити свої погляди розрахунками, фактичними даними. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального підприємства.
Процес виконання курсової роботи передбачає:
1. Вибір теми та узгодження її з керівником.
2. Підбір і вивчення літератури.
3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних.
4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015.
5. Вивчення вимог до оформлення роботи.
6. Написання роботи та подання її керівнику на перевірку.
7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру підприємництва та екологічної експертизи товарів не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60 %); захист курсової роботи (40%).
Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів):
1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану:
0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану;
2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану;
5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану.
2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань:
0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана;
2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково;
5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана
3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації:
0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи;
10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики;
15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний;
25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації.
4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам:
0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог;
5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями;
10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог.
5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки:
0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки;
2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку;
5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка.
6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів:
0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах;
5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі;
10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах.
Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів):
1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6
0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження;
5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента;
10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи
15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів.
2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу:
0 - виступ студента без презентації;
5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика;
10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час;
15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин.
3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання:
0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи;
5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді;
10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яворська Н.П., Данько Т.І. Економіка торговельного підприємства: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2019
2. Мазур Н. А. Економіка торговельного підприємства : навч. посібник / Н.А. Мазур, І.В. Семенець, І.А. Лопащук. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. – 192 с
3. Економіка та організація торговельних підприємств: практикум. Навч. посібник [М.В. Семикіна, Л.Д. Запірченко, С.С. Матієнко та ін.] / за наук. ред. д.е.н., проф. Семикіної М.В. – Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2020. – 212 с.
4. Економіка торговельного підприємства. Частина 2. Наочний посібник для кооперативних коледжів. Спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Уклад.: Панченко О.П. К.: НМЦ «Укоопосвіта», 2018. 136 с
5. Власова Н.О., В.А. Гросул, Н.С. Краснокутская, О.А. Круглова, М.В. Чорна, О.М. Филипенко. Економіка торгівлі: навч. посіб. Харків: Світ книг, 2016. 473 с
6. Чорна М.В, Кушнір Т.Б., Михайлова О.В. Економіка торгівлі: навчально-методичний посібник. Х. : ХДУХТ, 2015. 221 с.
7. Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів : затв. Постановою Кабінету Міністрів України № 833 від 15.06.2006; ред. від 13.03.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/833-2006-п
8. Національний стандарт України ДСТУ 4303 : 2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять», затв. наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.2004 № 130. URL: https://zakon.rada.gov.ua
9. Основні засоби : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7, затв. наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000; ост. ред. 29.10.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00.
10. Дохід : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15, затв. наказом Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999; ост. ред. 09.08.2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99.
11. Витрати : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16, затв. наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999; ост. ред. 09.08.2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).