Інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, к.е.н. доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
ЗК 10. Здатність діяти відповідально та свідомо.
фахових:
СК4. Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
СК 7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з
організації діяльності підприємницьких, торговельних та
біржових структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
РН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН14. Вміти застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН17.Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розвязувати проблеми у кризових сиуаціях х урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень
Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності
Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
К1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
К2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Вступ до спеціальності, Макроекономіка та мікроекономіка
Кореквізити: Маркетингові дослідження підприємств торгівлі, Торговельна логістика
Постреквізити: Державне регулювання підприємництва
Короткий зміст навчальної програми: Інноваційна та інвестиційна діяльність є складовою частиною розвитку будь-якого виду бізнесу, зокрема і торговельної
діяльності. Призначення цієї сфери є пошук нових
підходів до ведення бізнесу, вивчення прогресивного досвіду та передових інноваційних рішень. Для успішної конкуренції на ринку торговельним підприємствам необхідно генерувати та впроваджувати інноваційні ідеї, реалізовувати управлінські рішення щодо використання інноваційних технологій та способів залучення інвестиційних коштів
Опис: Тема 1. Інноваційний розвиток як фактор економічного зростання.
Теоретико-методичні засади інноваційного розвитку. Інновативність сфери торгівлі. Інновації, ініційовані споживачами: можливості залучення торговельних мереж.
Тема 2. Тренди інноваційного розвитку сфери торгівлі.
Світові тенденції інноваційного розвитку. Тенденції та прогнози інноваційного розвитку сфери торгівлі. Стан та особливості впровадження новітніх технологій. Роль торговельних ТНК. Зарубіжний досвід інноваційного розвитку торговельних підприємств.
Тема 3. Стратегічні аспекти інноваційного розвитку підприємств торгівлі.
Аналіз діяльності роздрібних торговельних підприємств з позицій потенціалу інноваційного розвитку. Комплексний аналіз інноваційної активності підприємств сфери торгівлі України. Інвестиційне та фінансове забезпечення інноваційного розвитку сфери торгівлі
Тема 4. Напрями посилення інноваційного розвитку торговельних підприємств.
Передумови та виклики інноваційного розвитку економіки України. Державні стратегічні пріоритети розвитку сфери послуг. Напрями формування сучасної інноваційної екосистеми торговельних підприємств. Формування інформаційно-технологічної інфраструктури торговельних підприємств .
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт (20%), виконання контрольної роботи (18%), усного опитування (5%), поточного тестування (7%) та підсумкового тестування (50%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок виставляння балів за практичні та контрольні роботи у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид робіт:
0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання;
40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні;
60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані;
80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо);
100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень
Максимальна кількість балів за практичні роботи становить 25 балів, а за контрольну роботу - 18 балів.
Усне опитування передбачає отримання :
5 балів –здобувач освіти дає правильні відповіді на усні питання, використовуючи відповідну термінологію, правильно тлумачить основні поняття;
4 бали - здобувач освіти дає відповіді на усні питання, допускаючи при цьому незначні помилки. Під час відповіді застосовує відповідні терміни, дає тлумачення їх змісту, але при цьому допускає певні неточності.;
3 бали - здобувач освіти не вміє дати чіткої та однозначної відповіді на усне питання. Правильну відповідь може дати тільки за допомогою викладача чи інших студентів, допускає помилки у знанні відповідного матеріалу, не вміє дати тлумачення основних понять;
1-2 бали - здобувач освіти не вміє дати відповіді на усне питання або відповідає не по суті поставленого питання, демонструє незнання основних понять та означень.
Поточні тести являють собою вибіркові тести І-го рівня до кожної теми, передбаченої навчальною програмою курсу. Вирішуючи тести потрібно вибрати правильну відповідь. Залежно від кількості правильних відповідей здобувач освіти може отримати до 7 балів.
Підсумкове тестування передбачає вирішення тестів з усього курсу. Залежно від кількості правильних відповідей здобувач освіти може отримати до 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алейнікова О.В., Притула Н.М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. - Київ: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – 614 с.
2. Безус А.М., Шевчун М.Б., Безус П.І. Перспективи інноваційного розвитку роздрібної торгівлі в Україні. Економіка та держава. 2019. № 5. С. 24–28.
3. Інноваційний розвиток підприємств сфери торгівлі: світові тенденції та практика в Україні : монографія / за заг. ред. С. А. Давимуки ; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН України”. – Львів, 2016. – 432 с.
4. Інноваційний розвиток підприємства [текст]: навч.посіб./ Пугач А.М., Демчук Н.І., Довгаль О.В., Крючко Л.С., Тягло Н.В.– ФОП Швець В.М., 2018. - 348с.
5. Інновації у торговельній діяльності: виклики для споживчої кооперації / Полякова Ю.В, Новосад З.Г., Надь Г.О. / Електронний науковий журнал 1(18) 2020 - Приазовський економічний вісник, с. 44-49
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).