Товарознавство та митна експертиза харчових продуктів

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є вивчення та оволодіння студентами спеціальними теоретичними знаннями та практичними навиками щодо формування та зберігання натуральних та споживчих властивостей харчових продуктів протягом їх життєвого циклу, формування асортименту продукції й навичок оцінки споживчих властивостей товарів з метою задоволення потреб споживачів.
Завдання: Завдання дисципліни полягає в отриманні студентами знань в сфері товарознавства та митної експертизи товарів; вивчення основних категорій товарознавства; оволодіння знаннями та набуття практичних навичок необхідних для дослідження стану ринку окремих товарів, асортименту, споживних властивостей, вимог пакування, маркування та зберігання товарів. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність спілкуватися державною та іноземною мовами у професійній сфері; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність працювати автономно та в команді, навички міжособистісної взаємодії; - здатність виявляти ініціативу та підприємливість; - здатність ініціювати заходи щодо збереження навколишнього природного середовища та здійснення безпечної діяльності; - здатність діяти відповідально та свідомо. фахові компетентності: - знання і розуміння теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. - розуміння форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин; - здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур - здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності; - знання і розуміння нормативно-правового регулювання у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності; - здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: знання: - застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності; - оволодіти навичками письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами; - використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці; - використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур; - використовувати знання основ обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; вміння: - організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей; - проявляти ініціативу і підприємливість в різних напрямах професійної діяльності, брати відповідальність за результати; - оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів; - знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці; - вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів; - демонструвати вміння бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Теоретичні основи товарознавств Товарознавство та митна ексертиза промислових товарів Товарознавство та митна ексертиза біржових товарів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Товарознавство та митна експертиза товарів (харчові продукти)» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «бакалавр». Вона забезпечує формування в бакалаврів знань про класифікацію, асортимент і митну експертизу продовольчих товарів.
Опис: Основи товарознавства та митної експертизи харчових продуктів Товарознавча та митна експертиза зерноборошняних та хлібобулочних виробів Товарознавство та митна експертиза кондитерських товарів. Товарознавство та митна експертиза смакових товарів. Товарознавча та митна експертиза овочів, плодів, грибів та продуктів їх переробки. Товарознавча та митна експертиза харчових жирів. Товарознавча та митна експертиза молока і молочних продуктів Товарознавча та митна експертиза м’яса та і м'ясопродуктів. Товарознавча та митна експертиза риби і рибних товарів Товарознавча та митна експертиза яєць та яєчних товарів Товарознавча та митна експертиза харчових добавок
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточного контролю (30%): - тестовий контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (10%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 1 бал виконання індивідуальної роботи (10%) - максимальна кількість балів 10 балів Підсумкового контролю (70%) - екзамен: - письмова компонента (60%); - усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. «Довідник товарознавця. Продовольчі товари» автора За ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Князя, Видавництво Львівської політехніки, 2018 р. – 684 с. Базова література 1. Теоретичні основи товарознавства: підручник / [3а заг. ред. Ю.Т. Жука]. – Львів: Компакт – ЛВ, 2019. – 480 с. 2. Бровко О.Г., Булгакова О.В., Гордієнко Г.С. Товарознавство. Продовольчі товари, Видавництво Кондор, 2018 р. – 730 с. 3. Сирохман І.В. Товарознавство продовольчих товарів: підручник / І.В. Сирохман.- Х.: Світ Книг, 2016.- 713 с. 4. Експертиза товарів: навч. посіб. /А.А. Дубініна, І.О. Дудла, М.Р. Мардар, С.В. Сорокіна, Т.М. ЛетутаТ.М. – Харків: ХДУХТ, 2017. ? 685 с. 5. Батутіна А.П., Ємченко І.В. Експертиза товарів: навч. посіб. ? Львів: Видавництво ЛКА, 2003. 312 с. 6. Назаренко Л.П. Експертиза товарів. Експертиза продовольчих товарів. – К.: Центр навчальної літератури, 2014. 312 с. 7. Товарознавство плодоовочевих товарів, пряно-ароматичних рослин та прянощів: Навчальний посібник / Л. Д. Льовшина, В. М. Михайлов, О. В. М’ячиков. – К.: Ліра, 2010. – 388 с. 8. Діагностика та експертиза в митній діяльності : конспект лекцій / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, О.В. Мукан, В.Й. Жежуха, О.Ю. Григор'єв. – Львів : Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2011 р. – 57 с. 9. Приймаченко Д. В. Митна політика держави та її реалізація митними органами: монографія. Дніпро, 2006. 332 с 10. Сирохман І. В Товарознавство смакових товарів: підручник. / І. В. Сирохман, Т. М. Раситюк. – Львів: Видавництво Львівської Комерційної Академії, 2009. – 428 с. 11. Дубініна А.А., Овчинникова І.Ф., Дубініна С.О. Методи визначення фальсифікації товарів. Підручник. – К.: ВД «Професіонал», 2010. – 272 с. 12. Сирохман І.В., Лозова Т.М. Якість і безпечність зерноборошняних продуктів: навч. посібник. – К.: центр навчальної літератури, 2006. – 384 с. 13. Сирохман І.В. Товарознавство м’яса і м’ясних товарів: підручник. / І. В. Сирохман, Т. М. Лозова. – 2-ге вид. Перероблене та допов. Підручник.-К.: Центр учбової літератури, 2009.- 636 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).