Реклама і просування товарів на ринку

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.02.E.066
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни є засвоєння знань про закони, принципи, методи, стратегію та правила налагоджування комунікаційних контактів між організаціями архівного, бібліотечного та інформаційного напрямів та громадськістю, розумінні тенденцій розвитку зв’язків з громадськістю та рекламної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Фахових компетентностей: ФК.2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК.3.Розуміння форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН 1. Використовувати базові знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. УМ2. Показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей. УМ3. Проявляти ініціативу і підприємливість в різних напрямах професійної діяльності, брати відповідальність за результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економічна теорія Основи підприємництва та менеджменту Постреквізити: Етика бізнесу і правила ведення переговорів
Короткий зміст навчальної програми: Реклама та просування товарів є невід’ємними складовими діяльності будь-якого підприємства. Під час вивчення даної дисципліни студенти отримують базові уявлення про роль зв’язків з громадськістю в сучасному громадянському суспільстві, формують уявлення про зв'язок з громадськістю (PR/ паблік рилейшнз) як діяльності, яка регулює соціальні процеси, і як засобу, який розв’язує або пом’якшує соціальні, політичні, економічні кризові ситуації.
Опис: Тема 1. Комунікації в системі маркетингу. Стратегії та планування маркетингових комунікацій Сутність та місце комунікації в сучасному маркетингу. Основні елементи комунікативної політики: реклама, стимулювання збуту, робота по зв’язкам з громадськістю (паблік рилейшнз); персональний продаж, прямий маркетинг, брендинг, спонсоринг, продукт-плейсмент. Поняття комунікаційних каналів. Характеристика та особливості застосування у рекламних цілях головних носіїв комунікації: щоденної та періодичної преси; кіно; радіо; телебачення; зовнішньої реклами; прямої реклами; реклами Тема 2. Рекламування товару. Реклама як інструмент просування товару у структурі комунікативного міксу. Причини виникнення та історія розвитку реклами. Напрямки рекламної діяльності. Основні принципи та завдання реклами. Тема 3. Стимулювання продажів товару. Стимулювання збуту як комплекс заходів, призначених для посилення відповідної реакції ринку. Засоби та методи стимулювання збуту. Особливості організації та проведення заходів, спрямованих на стимулювання гуртових, роздрібних торговців, споживачів та працівників фірми. Тема 4. Організація роботи з громадськістю. Передумови виникнення і тенденції розвитку паблік рилейшнз. Сутність роботи з громадськістю. Становлення паблік рилешнз як професійної діяльності. Розвиток паблік рилейшнз в Україні. Особливості роботи з громадськістю в Україні. Взаємозв’язок паблік рилейшнз з журналістикою, рекламою, інформаційною сферою і т.д. Правові аспекти роботи з громадськістю. Класифікація принципів роботи з громадськістю. Тема 5. Реклама на місці продажу Визначення ефективності реклами на місці продажу. Особливості рекламування товарів на місці продажу. Сфера застосування реклами на місці продажу. Цілі рекламування. Устаткування та оснащення для реклами на місці продажу. Засоби інформативного, рекламного, стимулюючого характеру. Інформативні та рекламні матеріали: визначення, замовлення та оформлення, використання. Тема 6. Прямий маркетинг Поняття прямого маркетингу. Сучасні засоби прямого маркетингу. Види прямого маркетингу. Переваги та недоліки прямого маркетингу. Тема 7. Організація виставок та ярмарок Сутність виставково-ярмаркової діяльності. Ціль виставок та ярмарок. Сфера діяльності виставок та ярмарок. Організація участі підприємства у виставках та ярмарках. Робота виставки та ярмарки. Реалізація участі у виставці або ярмарку. Розробка бюджету виставки та ярмарки. Контроль за проведенням виставок та ярмарок. Тема 8. Персональний продаж товарів Місце персонального (особистого) продажу у збутовій діяльності підприємства та формуванні взаємовідносин з покупцем. Визначення персонального продажу, його види. Особливості особистих продаж та характерні якості. Організаційні форми персонального продажу. Основні завдання персонального продажу. Тема 9. Упаковка як засіб комунікації Упаковка як засіб відображення товару у свідомості покупця, носій іміджу товару та його виробника. Особливості використання упаковки як носія інформації про товар, її застосування, склад. Види упаковки. Функції упаковки. Інформаційне наповнення упаковки. Класифікація упаковки. Тема 10. Інтегровані маркетингові комунікації Сутність інтегрованих маркетингових комунікацій. Інтегровані маркетингові комунікації – взаємодія окремих форм комплексу комунікацій, при якій кожна із них повинна бути інтегрована з іншими інструментами маркетингу і підкріплена ними для отримання синергічного ефекту.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): виконання та захист практичних робіт, письмовий експрес-контроль. Підсумковий контроль (70%): усна компонента (10%); письмова компонента (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ідріс Муті. Брендинг за 60 хвилин / Муті І. – Харків: Фабула, 2019. – 256 с. 2. Основи реклами і зв’язків із громадськістю: підручник / За заг. ред. В.Ф.Іванова, В.В.Різуна. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2021. – 431 с. 3. Денис Каплунов. Як писати комерційну пропозицію / Каплунов Д. – Харків: Фабула, 2019. – 352 с. 4. Малинка О. Я. Бренд-менеджмент: навчальний посібник / О. Я. Малинка, А. О. Устенко. – Івано-Франківськ : Фоліант, 2013. – 293 с. 5. Миронов Ю.Б., Крамар Р.М. Основи рекламної діяльності: навч. посібник / Ю.Б. Миронов, Р.М. Крамар. – Дрогобич: Посвіт, 2007. – 108 с. 6. Мельник Ю., Божкова В. Реклама та стимулювання збуту / Мельник Ю, Божкова В. – Киів: ЦУЛ, 2017. – 208с. 7. Сергій Трухімович. Реклама. Конспекти копірайтера: практичний посібник / Трухімович С. – Киів: КМА, 2016. – 96 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Реклама і просування товарів на ринку (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.02.E.068
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна