Товарознавство та митна експертиза непродовольчих товарів

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.055
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни: надати майбутнім фахівцям необхідних знань з теоретичних питань стосовно глибокого вивчення асортименту, споживчих властивостей та порядку формування якості промислових товарів; факторів, що впливають на формування та розширення асортименту промислових товарів, вимог до пакування та маркування промислових товарів; привити навички стосовно методів та порядку визначення показників якості товарів та їх збереження протягом зберігання і товаропросування від виробників до споживачів та проведення митної та товарознавчої експертизи промислових товарів.
Завдання: Загальні компетентності ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Фахові компетентності професійного спрямування ФКС2.1.Здатність формувати та використовувати інформаційне забезпечення митних процедур та документального супроводу експертизи. ФКС2.7. Вміння формувати документальний супровід митних процедур щодо експорту або імпорту товару.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; - здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та до¬сягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; - здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та ініціювати заходи щодо навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: знання: - застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності; - оволодіти навичками письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами; - використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці; - використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур; - використовувати знання основ обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; вміння: - організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей; - проявляти ініціативу і підприємливість в різних напрямах професійної діяльності, брати відповідальність за результати; - оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів; - знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці; - вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів; - демонструвати вміння бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретичні основи товарознавства Товарознавство та митна експертиза харчових продуктів Митна справа
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «бакалавр». Вона забезпечує формування в бакалаврів знань про класифікацію, асортимент і митну експертизу непродовольчих товарів.
Опис: Основи товарознавства та митної експертизи промислових товарів. Товарознавство та митна експертиза текстильних товарів Товарознавча та митна експертиза шкіри і хутра. Товарознавча та митна експертиза взуття. Товарознавча та митна експертиза швейно–трикотажних товарів. Товарознавча та митна експертиза галантерейних товарів. Товарознавство та митна експертиза парфумерних товарів. Товарознавство та митна експертиза косметичних товарів. Товарознавство та митна експертиза засобів прання та миття Товарознавча та митна експертиза ювелірних товарів Товарознавча та митна експертиза силікатних товарів. Товарознавство та митна експертиза металогосподарських товарів. Товарознавча та митна експертиза виробів з пластмас. Товарознавство та митна експертиза меблевих товарів. Товарознавство та митна експертиза клейових товарів. Товарознавство та митна експертиза електропобутових товарів Товарознавча та митна характеристика товарів для відеозапису, відтворення звуку і зображення Товарознавча та митна експертиза офісної техніки.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточного контролю (30%): - тестовий контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (10%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 1 бал виконання індивідуальної роботи (10%) - максимальна кількість балів 10 балів Підсумкового контролю (70%) - екзамен: - письмова компонента (60%); - усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. «Довідник товарознавця. Продовольчі товари» автора За ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Князя, Видавництво Львівської політехніки, 2018 р. – 684 с. 2. Класифікація непродовольчих товарів : монографія / А.А. Мазаракі, Н.В. Мережко, Л.А. Коптюх та ін. ; за заг. ред. А.А. Мазаракі. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 592 с. 3. Товарознавство. Т. 1. Непродовольчі товари : підруч. / Н.В. Мережко, О.Р. Мокроусова, Л.А. Коптюх та ін. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2019. – 760 с. – (Серія «Товарознавство»). 4. Експертиза та митне оформлення товарів : Підручник / Н.В. Мережко, Т.М. Коломієць, Т.А. Караваєв, В.В. Осієвська, С.В. Галько та інші –– К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. — 368 с 5. Експертиза товарів: навч. посіб. /А.А. Дубініна, І.О. Дудла, М.Р. Мардар, С.В. Сорокіна, Т.М. ЛетутаТ.М. – Харків: ХДУХТ, 2017. 685 с. 6. Батутіна А.П., Ємченко І.В. Експертиза товарів: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛКА, 2003. ? 312 с. 7. Діагностика та експертиза в митній діяльності : конспект лекцій / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, О.В. Мукан, В.Й. Жежуха, О.Ю. Григор'єв. – Львів : Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2011 р. – 57 с. 8. Приймаченко Д. В. Митна політика держави та її реалізація митними органами: монографія. Дніпро, 2006. 332 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).