Розрахункові операції підприємницьких структур
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Професор Ростислав СЛАВ'ЮК
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сферах підприємницької, торговельної та біржової діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності (ФК)
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ФК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
Результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
1. ЗК 1. Знати основи обліку і оподаткування у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
2. РН 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях.
3. РН 5. Організовувати пошук, самостійний вибір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
4. РН 17. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи підприємництва та менеджменту
Кореквізити: Економіка торговельного підприємства
Постреквізити: Оцінювання стану підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються предмет і методи бухгалтерського обліку, поняття бухгалтерського балансу підприємства, його структура, зміст та порядок складання, система рахунків бухгалтерського обліку і подвійний запис. Вивчаються план рахунків бухгалтерського обліку, класифікація рахунків бухгалтерського, правило подвійного запису, бухгалтерська фінансова звітність підприємства. Розглядається податкова система в Україні, сутність податку на додану вартість, акцизний податок, податок на прибуток підприємств, оподаткування доходів фізичних осіб.
Опис: Тема 1. Розрахункові операції підприємницьких структур, сутність, види та завдання. Баланс.
Тема 3. Первинне спостереження, документація та інвентаризація. Форми бухгалтерського обліку.
Тема 4. Облік господарських процесів. Формування фінансової звітності підприємницьких структур
Тема 5. Сутність, види податків та їх значення в розрахунках підприємницьких структур. Податкова система і податкова політика та їх значення в розрахунках підприємницьких структур
Тема 6. Розрахунки за податком на додану вартість. Розрахунки за акцизним податком
Тема 7. Розрахунки за податком на прибуток підприємницьких структур
Тема 8. Податок з доходів фізичних осіб
Методи та критерії оцінювання:
поточний контроль (100%) виконання робіт, тести, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань під час семінарських завдань здійснюється за такою методикою:
1). усне експрес-опитування:
- 5 балів за знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку.
- 3 бали за посередні знання навчального матеріалу.
2). тестування знань студентів з теоретичного матеріалу:
0,1 бала за одну правильну відповідь кожного з 150 тестів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку № 1-34: Затв. Наказами Мінфіну України, 1999 – 2020.
2. Гудзь Н. В. Бухгалтерський облік : навч. посібник для внз / Н. В. Гудзь, П. Н. Денчук, Р. В. Романів ; М-во освіти і науки України. - 2-ге вид., перероб. і допов. - К. : Центр учб. літ., 2016. - 424 с.
3. Бухгалтерський облік в управлінні підприємством [Текст] : завдання та метод. вказівки для практ. занять, самост. та індивід. роботи. Тест. завдання для студентів ден. та заоч. форми навчання спец. 071 "Облік і оподаткування" / Центр. спілка спожив. т-в України, Львів. торг.-екон. ун-т ; [уклад.: П. О. Куцик, О. А. Полянська]. - Львів : Львів. торг.-екон. ун-т, 2018. - 187, [1] с.
4. Схеми бухгалтерських проведень: грамотний облік - основа правильної звітності [Текст]. - Дніпро : Баланс-Клуб, 2021. - 192 с.
5. Бухгалтерський облік (загальна теорія). Практикум [Електронний ресурс] : [для студентів напряму підгот. бакалаврів за спец. "Облік і оподаткування"] / Т. В. Ковальова, В. В. Маліков, І. О. Голеско ; [Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т]. - Електрон. текст. дані (1,39 Мб). - Харків : ХНАДУ, 2018. - 1 електрон. опт. диск (CD-ROM)
6. Розвиток бухгалтерського обліку та оподаткування в Україні [Текст] : монографія. - Ірпінь : УДФСУ, 2021. - 256 с.
7. Christine Jonick Principles of Managerial Accounting: University of North Georgia Press 2017. 480p.
8. Shkvarchuk L., Slav’yuk R. Private debt and economic growth: trends and characteristics for Ukraine // Вісник Національного університету ”Львівська політехніка”. Серія "Проблеми економіки та управління". – 2021. – Т. 5, № 1. – С. 112–120.
9. Слав'юк Р. А. Фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства: навчальний посібник / Р. А. Слав'юк, Л. О. Шкварчук. – Львів: Простір-М, 2021. – 305 c.
10. Слав’юк Р. А., Шкварчук Л. О. Аналіз грошових потоків у системі оцінювання інвестиційної привабливості підприємств// Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. – 2017. - № 1. – С. 158-171.
11. Слав’юк Р. А. Фінансові та облікові підходи до оперативного управління грошовими потоками суб’єктів підприємництва //Вдосконалення фінансово-кредитного механізму забезпечення інноваційного розвитку аграрного сектору економіки, сільських територій України та країн V-4: збірник тез міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Дубляни, 2 червня 2022 р.). Частина І. Дубляни: ЛНУП, 2022. 235 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).