Оцінювання стану підприємницьких структур
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Професор Ростислав Слав'юк
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
спеціальні (фахові) компетентності:
ФК 1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФКС2.15. Здатність застосувати методи проектування моделей фінансового аналізу комерційної діяльності підприємства
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здат¬ним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб;
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН2. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави здатність формувати моделі аналізу фінансової та комерційної діяльності підприємства та оцінювати їх динаміку;
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур;
УМ 1. Уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методи діагностики результатів підприємницької діяльності
Кореквізити: Інформаційні системи обліку комерційної діяльності
Постреквізити: Етика бізнесу і правила ведення переговорів
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються види й напрямки фінансового аналізу, ознаки неплатоспроможності підприємств, методи оптимізації грошових потоків, аналіз рентабельності комерційної діяльності підприємства.
Опис: Тема 1 Предмет, види та методи фінансового аналізу
Предмет фінансового аналізу
Види й напрямки фінансового аналізу
Метод та прийоми фінансового аналізу
Тема 2. Джерела інформації у процесі здійснення фінансового аналізу.
Сучасні джерела інформації для здійснення фінансового аналізу
Роль балансу у процесі фінансового аналізу
Використання звіту про фінансові результати у процесі аналізу
Звітність про рух грошових коштів як додаткове джерело у процесі здійснення аналізу та прогнозування грошових потоків.
Тема 3.Фінансовий аналіз ліквідності і платоспроможності підприємства
Сутність і завдання аналізу ліквідності
Аналіз ліквідності балансу
Аналіз показників ліквідності
Тема 4. Фінансовий аналіз причин зниження показників ліквідності та виникнення неплатоспроможності підприємств
Ознаки неплатоспроможності підприємства
Методики аналізу ймовірної неплатоспроможності
Оцінювання загроз банкрутства підприємства
Тема 5.Фінансовий аналіз грошових потоків
Суть аналізу грошових потоків
Класифікація грошових потоків
Основні етапи аналізу грошових потоків
Тема 6.Фінансовий аналіз та оптимізація грошових потоків
Методи оптимізації грошових потоків
Тема 7. Фінансовий аналіз стійкості підприємства
Сутність фінансової стійкості підприємства
Аналіз фінансової стійкості та довгострокової платоспроможності
Тема 8. Фінансовий аналіз ділової активності підприємства
Аналіз використання ресурсів підприємства
Аналіз оборотності оборотних активів
Оптимізація обороту оборотних активів
Тема 9.Фінансовий аналіз кредитоспроможності підприємства
Необхідність аналізу кредитоспроможності
Сучасні вітчизняні методики аналізу кредитоспроможності
Європейські методики аналізу кредитоспроможності
Тема 10. Аналіз кредитоспроможності фізичних осіб-підприємців
Тема 11. Фінансовий аналіз інвестиційної діяльності підприємства
Аналіз інвестиційної діяльності підприємства за даними фінансової звітності
Аналіз фінансових інвестицій у системі прийняття управлінських рішень. Аналіз ризику та ефективності управління портфелем фінансових інвестицій
Тема 12. Фінансовий аналіз ефективності комерційної діяльності підприємства
Показники ефективності діяльності підприємства
Фінансовий аналіз рентабельності комерційної діяльності підприємства
Тема 13. Фінансовий аналіз ринкової активності підприємства
Показники ринкової активності
Аналіз показників ринкової активності
Тема14. Комплексний фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства
Ознайомлення зі змістом звітності
Методи оцінювання фінансової звітності
Комплексний аналіз фінансового стану підприємства
Тема 15. Перспективи поліпшення фінансового стану підприємства
Ситуаційне моделювання фінансових потоків
Оптимізація фінансового стану підприємства
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - 40%. Екзамен - 60%, з них усне опитування 20% письмове тестування 40 % .
Критерії оцінювання результатів навчання: 1). усне експрес-опитування
5 балів за знання навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку.
4 бали балів за знання навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються.
3 бали посередні знання навчального матеріалу модуля.
2). тестування знань студентів з теоретичного матеріалу:
0,1 бала за одну правильну відповідь кожного з 150 тестів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку № 1-34: Затв. Наказами Мінфіну України, 1999 – 2020.
2. Фінансовий аналіз. За редакцією Школьник І. О. Навч посібник. К.: ЦУЛ. 2016.- 368 с.
3. Склабінська А. І. Фінансовий аналіз. Навч посібник. Львів: Науковий світ -2000. – 2018.- 342 с.
4. Загурський О. Фінансовий аналіз.К.: Центр навчальної літератури. 2019- 470 с.
5. Загурський О.Фінансовийаналіз: кредитно-модульний курс. Навчальний посібник К.: Центр навчальної літератури. 2019- 472 с.
6. Косарев О. Й. Фінансові потоки в логістичних системах :навч. посібн. / О. Й. Косарев, О. В. Позняк – К. : НАУ-друк, 2015. – 246 с
7. Слав’юк Р. А., Шкварчук Л. О. Фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства: навчальний посібник. – Львів: Простір-М, 2021. – 305 с.
8. Слав’юк Р. А. Словник економічних термінів. – Львів: Простір-М, 2022. – 190 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Оцінювання стану підприємницьких структур (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.047
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Професор Ростислав Слав'юк
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
спеціальні (фахові) компетентності:
ФК 1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФКС2.15. Здатність застосувати методи проектування моделей фінансового аналізу комерційної діяльності підприємства
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатаним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб;
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН2. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави здатність формувати моделі аналізу фінансової та комерційної діяльності підприємства та оцінювати їх динаміку;
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур;
УМ 1. Уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методи оцінювання результатів підприємницької діяльності
Кореквізити: Інформаційні системи обліку комерційної діяльності
Постреквізити: Етика бізнесу і правила ведення переговорів
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз оборотності оборотних активів. Оптимізація обороту оборотних активів. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства за даними фінансової звітності. Аналіз фінансових інвестицій у системі прийняття управлінських рішень. Аналіз ризику та ефективності управління портфелем фінансових інвестицій. Показники ефективності діяльності підприємства
Опис: Теми курсових згідно завдань
Методи та критерії оцінювання: Усний захист проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
26-49 - «не атестований»;
00-25 балів – «не атестований» - оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку № 1-34: Затв. Наказами Мінфіну України, 1999 – 2020.
2. Фінансовий аналіз. За редакцією Школьник І. О. Навч посібник. К.: ЦУЛ. 2016.- 368 с.
3. Склабінська А. І. Фінансовий аналіз. Навч посібник. Львів: Науковий світ -2000. – 2018.- 342 с.
4. Загурський О. Фінансовий аналіз.К.: Центр навчальної літератури. 2019- 470 с.
5. Загурський О.Фінансовийаналіз: кредитно-модульний курс. Навчальний посібник К.: Центр навчальної літератури. 2019- 472 с.
6. Косарев О. Й. Фінансові потоки в логістичних системах :навч. посібн. / О. Й. Косарев, О. В. Позняк – К. : НАУ-друк, 2015. – 246 с
7. Слав’юк Р. А., Шкварчук Л. О. Фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства: навчальний посібник. – Львів: Простір-М, 2021. – 305 с.
8. Слав’юк Р. А. Словник економічних термінів. – Львів: Простір-М, 2022. – 190 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).