Моделювання і прогнозування в інтернет-торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.04.E.078
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доктор філософії, доцент Русин-Гриник Роман Романович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сферах підприємницької, торговельної та біржової діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ФК10. Здатність до бізнес-планування. Оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Спеціальні фахові компетентності:
ФКС 4.9. Здатність вміти систематизувати інформаційне забезпечення Інтернет – торгівлі.
ФКС 4.10. Здатність використовувати моделювання і прогнозування в Інтернет - торгівлі
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей.
УМ 24.Здатність розробляти аналітичні сховища даних за допомогою відповідного програмного забезпечення, використовуючи результати обстеження, запити, особливості обраного способу подання знань.
УМ 25. Володіти методиками та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щоджо організації Інтернет-торгівлі.
УМ 26. Демонструвати здатність побудови бізнес-моделей Інтернет-торгівлі.
КОМ2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні системи торговельного підприємства
Бізнес-планування на торговельних підприємствах
Електронні платіжні системи
Інформаційне забезпечення в інтернет торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни "Моделювання і прогнозування інтернет-торгівлі" спрямована на вивчення методів та інструментів для аналізу, моделювання та прогнозування розвитку електронної комерції. Дисципліна охоплює основні поняття інтернет-торгівлі, ключові аспекти поведінки споживачів, аналіз ринкових тенденцій, а також техніки роботи з великими обсягами даних.
Студенти ознайомляться з методами математичного моделювання, статистичними підходами для прогнозування попиту та продажів, інструментами машинного навчання та штучного інтелекту, які активно застосовуються в інтернет-торгівлі. Особлива увага приділяється таким аспектам, як персоналізація контенту, аналіз поведінки користувачів, застосування великих даних для побудови прогнозів і оптимізація бізнес-процесів.
В результаті вивчення дисципліни студенти здобудуть навички розробки моделей для прогнозування продажів, прийняття рішень на основі даних та оптимізації комерційних стратегій, що є необхідними для ефективного управління інтернет-бізнесом і підвищення його конкурентоспроможності.
Опис: Тема 1. Основи електронної комерції та її значення в сучасному бізнесі.
Поняття та типи інтернет-торгівлі (B2B, B2C, C2C, D2C). Основні тенденції та розвиток електронної комерції у світі. Вплив цифрової трансформації на бізнес-процеси.
Тема 2. Основи моделювання в бізнесі та інтернет-торгівлі
Поняття моделювання та його роль у прийнятті бізнес-рішень. Основні типи моделей у прогнозуванні: математичні, статистичні та економетричні. Вимоги до даних для побудови моделей.
Тема 3. Прогнозування як інструмент прийняття рішень
Види прогнозування: короткострокове, середньострокове, довгострокове. Основи часових рядів та їх значення у прогнозуванні. Методи збору даних для прогнозування в інтернет-торгівлі.
Тема 4. Статистичні методи прогнозування
Лінійні та нелінійні регресійні моделі. Метод експоненціального згладжування. Використання ARIMA (авторегресійні моделі) у прогнозуванні продажів.
Тема 5. Машинне навчання для прогнозування в інтернет-торгівлі
Основи машинного навчання та його застосування в інтернет-торгівлі. Методи класифікації та кластеризації для аналізу споживчих поведінкових даних. Використання нейронних мереж і моделей глибинного навчання для прогнозування продажів.
Тема 6. Робота з великими даними та інструменти аналітики
Поняття великих даних (Big Data) та їх джерела в електронній комерції. Основи роботи з базами даних, структуровані та неструктуровані дані. Інструменти аналітики (Google Analytics, Tableau, Power BI) для інтернет-торгівлі.
Тема 7. Моделювання та аналіз поведінки користувачів
Побудова моделей поведінки клієнтів: когортний аналіз, аналіз життєвого циклу клієнтів. Аналіз та прогнозування показників утримання клієнтів (retention rate). Прогнозування потреб споживачів та персоналізація контенту.
Тема 8. Оцінка та прогнозування попиту на товари та послуги
Методи визначення сезонності попиту. Фактори, що впливають на попит, і побудова попитної моделі. Оцінка ефективності рекламних кампаній та їх вплив на попит.
Тема 9. Оптимізація бізнес-процесів в інтернет-торгівлі
Аналіз та оптимізація логістичних процесів. Використання CRM-систем для підвищення якості обслуговування клієнтів. Прогнозування обсягів продажів для управління запасами та планування закупівель.
Тема 10. Використання штучного інтелекту та автоматизація процесів
Вплив штучного інтелекту на процеси прогнозування. Роботизація рутинних завдань і автоматизація взаємодії з клієнтами (чат-боти). Прогнозування з використанням методів штучного інтелекту: NLP для обробки відгуків клієнтів.
Тема 11. Етика, безпека та правові аспекти інтернет-торгівлі
Етичні та правові аспекти збирання та використання даних про користувачів. Безпека даних і захист персональної інформації. Сучасні стандарти безпеки для інтернет-магазинів та правила GDPR.
Тема 12. Перспективи розвитку прогнозування в інтернет-торгівлі
Інноваційні підходи до аналізу та прогнозування ринкових тенденцій. Розвиток технологій доповненої та віртуальної реальності в електронній комерції. Використання блокчейну для підвищення прозорості та безпеки транзакцій.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного та семестрового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на меті перевірку рівня засвоєння здобувачами освіти навчального матеріалу дисципліни: виконання та захист лабораторних робіт.
Семестровий контроль (60%) проводиться з метою оцінювання підсумкових результатів навчання і включає семестровий контроль у формі письмового семестрового екзамену: письмова компонента у тестовій формі (50%); усна компонента (10%).
Робота в умовах дистанційного навчання
Дистанційне навчання може передбачатися для окремих видів навчальної роботи, у зв’язку із карантинними заходами та впровадженням воєнного стану.
Дистанційна робота на кафедрі підприємництва та екологічної експертизи товарів проводиться на платформах MS Teams і Zoom.
Письмові роботи здобувачів надсилаються до ВНС ЛП та оцінюються у відповідності до розроблених критеріїв оцінювання результатів навчання студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р.
За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання;самостійність виконання;правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Оцінювання знань під час лабораторних робіт здійснюється за такою методикою: лабораторні заняття – 24 бали. На кожну лабораторну роботу, а їх є шість, виділяється по 4 бали на кожну. Оцінювання знань під час практичних робіт здійснюється за такою методикою:
4 балів, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання лабораторної роботи.
3 бали, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, проте давав частко невірно відповіді на додаткові питання.
2бали, коли студент частково вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав поверхневі відповіді на додаткові питання.
1 бали, коли студент мінімально виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав не вірні відповіді на додаткові питання.
0 - балів, коли студент повністю не виконав лабораторну роботу.
Оцінювання знань під час практичних робіт здійснюється за такою методикою: практичні роботи – 16 балів. На кожну практичну роботу, а їх є вісім, виділяється по 2 бали на кожну. Оцінювання знань під час практичних робіт здійснюється за такою методикою:
2 бали, коли студент повністю вірно виконав практичну роботу згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання лабораторної роботи.
1 бал, коли студент частково вірно виконав практичну роботу згідно методичних рекомендацій, давав поверхневі відповіді на додаткові питання.
0 - балів, коли студент повністю не виконав практичну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР);
Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи окремі помилки;
Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи при їх використанні суттєві помилки;
Не атестований – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50 % ОІР з навчальної дисципліни;
Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню менше 50 % ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду).
У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до екзаменаційного контролю.
Рекомендована література: 1. Електронна комерція: конспект лекцій / Г.Р.Кісь. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ. 2020. 109 с.
2. Електронна комерція: курс лекцій. О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва., В.М. Тебенко – Мелітополь: Люкс, 2020. – 225 с.
4. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2019). Newest digital technology in management of national economic system. Advances in Economics, Business and Management Research, vol. 95. URL: https://www.atlantispress.com/proceedings/smtesm-19/125917609.
5. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2021). Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 18, Art. #57. 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107- 021(2021).pdf. DOI: 10.37394/23207.2021.18.57
6. Global E-Commerce Industry 2021-2024. URL: https://www.reportlinker.com/reportsummary/E-Commerce/160142/Global-E-Commerce-Industry.html.
7. Teaching Guidelines For Digital Entrepreneurship, eds. Kateryna Kraus, Nataliia Kraus, Olena Shtepa, Cracow University of Economics, Kiev-Cracow 2021, 71 p. ISBN: 978-83-959463-6-3. (https://ted.uek.krakow.pl/output-1-teachingguidelines/)
8. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Говда Д. О. Торговельне підприємництво як специфічне середовище розвитку інформаційних систем // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 3. – С. 62–68.
9. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Парасюк О. В. Сутність і види ритейлу як середовища розвитку е-комерції [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2023. – № 11.
10. Русин-гриник Р. Р., Гриновець* М. В., Борсук* О. О., Фтемов Е. Ю., Круглов С. В. Сутність та види інформаційного забезпечення підприємства // SWorldJournal. – 2023. – Iss. 22, pt. 3. – С. 7–15.
11. Про електронну комерцію: Проєкт Закону від 17.06.2013 р. №2306а.
12. Про платіжні системи та переказ грошей в Україні: Закон України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ www.zakon.rada.gov.ua.
13. ТОП трендів електронної комерції у 2020 році. 2020. URL: https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendovelektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html
14. Почути український бізнес в умовах пандемії. URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/ blog/2020/get-ukrainian-business-heard-during-the-covid-crisis.html.
15. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/42890 .
16. Електронна комерція-2022: на що варто звернути увагу українським компаніям. URL: https://interfax.com.ua/news/blog/793857.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Моделювання і прогнозування в інтернет-торгівлі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.04.E.079
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доктор філософії, доцент Русин-Гриник Роман Романович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сферах підприємницької, торговельної та біржової діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ФК10. Здатність до бізнес-планування. Оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Спеціальні фахові компетентності:
ФКС 4.9. Здатність вміти систематизувати інформаційне забезпечення Інтернет – торгівлі.
ФКС 4.10. Здатність використовувати моделювання і прогнозування в Інтернет - торгівлі
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей.
УМ 24.Здатність розробляти аналітичні сховища даних за допомогою відповідного програмного забезпечення, використовуючи результати обстеження, запити, особливості обраного способу подання знань.
УМ 25. Володіти методиками та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щоджо організації Інтернет-торгівлі.
УМ 26. Демонструвати здатність побудови бізнес-моделей Інтернет-торгівлі.
КОМ2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні системи торговельного підприємства
Бізнес-планування на торговельних підприємствах
Електронні платіжні системи
Інформаційне забезпечення в інтернет торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни "Моделювання і прогнозування інтернет-торгівлі" спрямована на вивчення методів та інструментів для аналізу, моделювання та прогнозування розвитку електронної комерції. Дисципліна охоплює основні поняття інтернет-торгівлі, ключові аспекти поведінки споживачів, аналіз ринкових тенденцій, а також техніки роботи з великими обсягами даних.
Студенти ознайомляться з методами математичного моделювання, статистичними підходами для прогнозування попиту та продажів, інструментами машинного навчання та штучного інтелекту, які активно застосовуються в інтернет-торгівлі. Особлива увага приділяється таким аспектам, як персоналізація контенту, аналіз поведінки користувачів, застосування великих даних для побудови прогнозів і оптимізація бізнес-процесів.
В результаті вивчення дисципліни студенти здобудуть навички розробки моделей для прогнозування продажів, прийняття рішень на основі даних та оптимізації комерційних стратегій, що є необхідними для ефективного управління інтернет-бізнесом і підвищення його конкурентоспроможності.
Опис: 1. Електронна комерція як інструмент цифрової трансформації сучасного бізнесу
2. Типологія моделей прогнозування в інтернет-торгівлі: огляд підходів
3. Роль моделювання у прийнятті управлінських рішень в e-commerce
4. Порівняльний аналіз традиційного та інтернет-бізнесу в контексті прогнозування
5. Еволюція систем аналітики у сфері онлайн-продажів
6. Застосування ARIMA-моделей для прогнозування онлайн-продажів
7. Використання нейронних мереж у прогнозуванні попиту в інтернет-торгівлі
8. Побудова регресійної моделі для прогнозування ринкових трендів
9. Моделювання продажів за допомогою кластеризації покупців
10. Аналіз ефективності методів експоненціального згладжування в прогнозуванні
11. Аналіз споживчої поведінки за допомогою Google Analytics
12. Використання Power BI для візуалізації даних інтернет-продажів
13. Робота з Big Data у системах прогнозування ритейлу
14. Tableau як інструмент аналізу користувацької активності на сайті
15. Побудова аналітичної панелі (dashboard) для e-commerce проєкту
16. Когортний аналіз як метод прогнозування життєвого циклу клієнта
17. Моделювання поведінки онлайн-споживачів у період знижок
18. Прогнозування показника утримання клієнтів (retention rate)
19. Побудова моделі персоналізації контенту для інтернет-магазину
20. Сегментація споживачів на основі поведінкових даних
21. Методи визначення сезонності попиту на прикладі інтернет-магазину
22. Оцінка впливу рекламних кампаній на динаміку онлайн-продажів
23. Побудова попитної моделі для нового товару в e-commerce
24. Прогнозування обсягів продажів за допомогою методів машинного навчання
25. Аналіз факторів, що впливають на попит в умовах війни та кризи
26. Застосування чат-ботів у системі обслуговування клієнтів інтернет-магазину
27. Використання NLP для аналізу клієнтських відгуків
28. Роботизація процесів управління інтернет-продажами: виклики та рішення
29. Прогнозування попиту з використанням штучного інтелекту
30. Інтелектуальні системи управління запасами в інтернет-торгівлі
31. Проблеми захисту персональних даних у сфері інтернет-торгівлі
32. Вплив регламенту GDPR на діяльність онлайн-компаній
33. Етичні аспекти використання поведінкової аналітики в e-commerce
34. Оцінка інформаційної безпеки систем інтернет-торгівлі
35. Правове регулювання електронної комерції в Україні та ЄС
36. Застосування технологій AR/VR у інтернет-продажах: прогноз ефективності
37. Перспективи використання блокчейн у логістиці електронної комерції
38. Тренди прогнозування в інтернет-торгівлі на 2025–2030 роки
39. Цифрові двійники покупців: можливості для персоналізації
40. Сценарне моделювання майбутнього ринку інтернет-торгівлі
Методи та критерії оцінювання: Усний захист проекту.
При дистанційній роботі (у тому числі за умов карантину) передбачається пересилання до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні захисти проводяться на платформах MSTeams та ZOOM.
Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (100%) здійснюється під час проведення виконання курсового проекту (70%) та захисту курсової роботи (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р.
За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями:
– ступінь відповідності змісту курсового проекту завданню;
– ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо);
– логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів;
– масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах;
– ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи;
– наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання.
– ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі;
– ступінь використання сучасних інструментів аналізу;
– наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості;
– наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронна комерція: конспект лекцій / Г.Р.Кісь. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ. 2020. 109 с.
2. Електронна комерція: курс лекцій. О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва., В.М. Тебенко – Мелітополь: Люкс, 2020. – 225 с.
4. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2019). Newest digital technology in management of national economic system. Advances in Economics, Business and Management Research, vol. 95. URL: https://www.atlantispress.com/proceedings/smtesm-19/125917609.
5. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2021). Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 18, Art. #57. 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107- 021(2021).pdf. DOI: 10.37394/23207.2021.18.57
6. Global E-Commerce Industry 2021-2024. URL: https://www.reportlinker.com/reportsummary/E-Commerce/160142/Global-E-Commerce-Industry.html.
7. Teaching Guidelines For Digital Entrepreneurship, eds. Kateryna Kraus, Nataliia Kraus, Olena Shtepa, Cracow University of Economics, Kiev-Cracow 2021, 71 p. ISBN: 978-83-959463-6-3. (https://ted.uek.krakow.pl/output-1-teachingguidelines/)
8. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Говда Д. О. Торговельне підприємництво як специфічне середовище розвитку інформаційних систем // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 3. – С. 62–68.
9. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Парасюк О. В. Сутність і види ритейлу як середовища розвитку е-комерції [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2023. – № 11.
10. Русин-гриник Р. Р., Гриновець* М. В., Борсук* О. О., Фтемов Е. Ю., Круглов С. В. Сутність та види інформаційного забезпечення підприємства // SWorldJournal. – 2023. – Iss. 22, pt. 3. – С. 7–15.
11. Про електронну комерцію: Проєкт Закону від 17.06.2013 р. №2306а.
12. Про платіжні системи та переказ грошей в Україні: Закон України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ www.zakon.rada.gov.ua.
13. ТОП трендів електронної комерції у 2020 році. 2020. URL: https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendovelektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html
14. Почути український бізнес в умовах пандемії. URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/ blog/2020/get-ukrainian-business-heard-during-the-covid-crisis.html.
15. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/42890 .
16. Електронна комерція-2022: на що варто звернути увагу українським компаніям. URL: https://interfax.com.ua/news/blog/793857.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).