Міжнародні торговельні організації
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.02.E.061
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: К.е.н., доцент Шайда О.Є.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях;
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
фахові компетентності:
СК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин;
СК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності;
СК9. Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН4. Використовувати сучасні комп’ютерні і теле-комунікаційні технології обміну та розповсюджен-ня професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН8. Застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
РН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН14. Вміти застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН15. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів
РН19. Застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Зн1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних
досягнень
Ум1 Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
К1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної
діяльності
К2 Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію
АВ1 Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах
АВ3 Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка торговельного підприємства
Міжнародна торгівля
Міжнародні фінанси
Міжнародний трансфер технологій
Короткий зміст навчальної програми: Особливості формування та структура системи наддержавного регулювання світових господарських зв'язків (СГЗ). Передумови створення міжнародних організацій: сутність та основні ознаки. Класифікація міжнародних організацій. Цілі, функції та основні напрями діяльності міжнародних організацій. Особливості формування та структура системи наддержавного регулювання світових господарських зв'язків (СГЗ). Передумови створення міжнародних організацій: сутність та основні ознаки. Класифікація міжнародних організацій. Цілі, функції та основні напрями діяльності міжнародних організацій. Цілі та функції міжнародних економічних організацій групи Світового банку. Міжнародний валютний фонд: основні цілі та напрями діяльності. Механізм кредитування та фінансування МВФ. Банк міжнародних розрахунків (БМР). Сутність та еволюція системи багатостороннього регулювання торговельно-економічних відносин. Завдання, напрями, принципи діяльності Світової організації торгівлі. Конференція ООН з торгівлі і розвитку: основні напрями діяльності. Суть, цілі та методи регулювання світових товарних ринків (СТР). Міжурядові організації з регулювання світових товарних ринків. Міжнародні ради з регулювання світових товарних ринків. Міждержавні організації країн—виробників та експортерів сировини Міжнародне співробітництво у сфері захисту промислової власності. Всесвітня організація інтелектуальної власності (ВОІВ) Організації глобального типу„Угода про партнерство та співробітництво між ЄС та Україною”; „Спільна стратегія Європейського Союзу щодо України”; Технічна допомога країнам СНД (TACIS); „Стратегія інтеграції України до Європейського Союзу”;„План дій Україна – Європейський Союз”.
Опис: Тема 1. Міжнародні організації в системі світового господарства. Тема 2. Міжнародні економічні організації системи ООН. Тема 3. Міждержавні економічні організації загальної компетенції. Тема 4. Міжнародні організації у сфері регулювання світової торгівлі. Тема 5. Міжнародні валютно-фінансові організації. Тема 6. Система наддержавного багатостороннього регулювання світових товарних ринків. Тема 7. Міждержавне регулювання ділової практики та конкуренції. Тема 8. Міждержавні організації з регулювання економічних відносин на галузевому рівні. Тема 9. Регіональні організації наддержавного регулювання економічних відносин. Тема 10. Діяльність України в міжнародних організаціях.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та екзаменаційного контролів.
Поточний контроль (40%): практичні роботи, усне опитування, поточні тести .
Екзаменаційний контроль (60 %): іспит; тестові завдання (50 %) усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: за виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР- виконаня практичних робіт та лабораторних робіт) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
своєчасність виконання;
самостійність виконання;
правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації;
достовірність результатів;
відповідність одиниць вимірювання;
аргументованість висновків;
відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР:
0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР;
40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало;
60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог;
80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо);
100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень
Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР.
Поточні тести являють собою вибіркові тести І-го рівня до кожної теми, передбаченої навчальною програмою курсу. Вирішуючи тести потрібно вибрати правильну відповідь. Залежно від кількості правильних відповідей здобувач освіти може отримати до 12 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Liberalizacja і protekcjonizm we wspolczesnym handlu micdzynarodowym. Wydawca: CeDeWu. 2015 r.-316 s.
2. Голиков А. П., Гасім С. В., Журавльов О. В. Міжнародні організації: навчальний посібник. Харків: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2014. 120 с.
3. Ковалів М. В., Тимчишин Т. М., Ніканорова О. В. Основи права Європейського Союзу: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2020. 212 с.
4. Міжнародні організації : навч. посіб. / Кучик О. С., Суховолець І. Р., Стельмах А. Б. та ін. Київ: Знання, 2007. 749 с.
5. Міжнародні організації. Кредитно-модульний курс : навч. посіб. / За ред. Ю. Г. Козака, В. В. Ковалевського, Н. С. Логвінової. Київ: ЦУЛ. 2018. 344 с.
6. Мокій А.І., Яхно Т.П., Бабець І.Г. Міжнародні організації: Навч. Посіб. Київ, 2011. 280 с.
7. Свида Т. О. Міжнародні організації: навчально-методичний посібник. Ужгород : ДВНЗ «УжНУ». 2016. 36 с.
8. Смирнова К. В. Асоціація між Європейським Союзом і третіми країнами: сучасний стан і динамізм в умовах інтеграції і дезінтеграції: монографія / за ред.: К. В. Смирнова, О. В. Святун, І. А. Березовська та ін. Київ: ВПЦ «Київський університет». 2021. 239 с.
9. Стройко Т.В., Рехтета О.М. Міжнародні організації: навчальний посібник/ Т.В. Стройко, Рехтета О.М. - Миколаїв: МНУ імені В.О.Сухомлинського, Видання 2, — Дніпро: Середняк Т. К., 2022, — 157 с. ISBN 978-617-8111-36-6
10. Строймо Т. В. Міжнародні організації: навчальний посібник. Київ : Кондор, 2018. 250 с.
11. Тараненко Г. Г. Міжнародні організації : навч. посіб. Київ : Київський міжнародний університет, 2017. 135 с.
12. Торговельне підприємництво: механізми розвитку і фінансової підтримки: - торговельного підприємництва. Монографія. / за наук. ред..д-ра екон. наук С. В. Князя. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 724 с.
13. Яковенко Н. Л. Міжнародні організації у сфері безпеки НАТО ОБСЄ : навч. посіб. Київ : ВПЦ «Київ. Ун-т, 2020. 367 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).