Бізнес-планування у торговельних підприємствах

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів к. е. н., Сергій ШЕВЧЕНКО
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є оволодіння комплексом знань і умінь для планування всіх етапів підприємницького циклу і складання бізнес-плану.
Завдання: Завдання дисципліни: - формування наукового світогляду на місце бізнес-планів в підприємницькій діяльності та проблеми бізнес-планування, - засвоєння основних термінів та понять бізнес-планування на рівні їх відтворення і тлумачення; - здобуття навичок та елементарних умінь застосовувати їх у практичній діяльності для підвищення конкурентоспроможності фахівця в економічній сфері; - формування у студентів навичок обґрунтування економічної цілеспрямованості направлень діяльності фірми (стратегій, концепцій, проектів); розвиток комплексу аналітичних, прогностичних, інноваційних здібностей, необхідних майбутньому підприємцю для розрахунку очікуваних фінансових результатів; - опанування студентами вмінь визначення джерел фінансування реалізації проекту; формування навичок підбору робітників, що здібні реалізувати даний план.
Результати навчання: Завдання: ? формування системи теоретичних знань щодо змісту, технологій та методів бізнес-планування; ? детальна характеристика структури та змісту бізнес-плану; ? опанування інструментарію, методик розрахунків, методів бізнеспланування, оцінки ризику, оцінки ефективності бізнес-плану; ? оволодіння практичними методами розрахунків та технікоекономічного обґрунтування економічних процесів для обгрунтування розділів бізнес-плану; ? набуття навичок розроблення бізнес-планів; ? усвідомлення доцільності й обов'язковості використання бізнеспланів як надійного фінансово-економічного інструменту розвитку й підвищення ефективності всіх сфер сучасного бізнесу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Макроекономіка • Міжнародні торговельні організації. • Облік та оподаткування
Короткий зміст навчальної програми: Системний підхід до управління підприємством. Сутність бізнес-планування на підприємстві. Сутність бізнес-плану та його структура. Характеристика підприємства та його продукції (послуг). Характеристика продукції (послуг), що виробляється підприємством. Фінансовий план та програма інвестицій Організація діяльності товарних бірж Організація діяльності фондових бірж Біржові угоди Біржові індекси та рейтинги
Опис: Предмет, зміст та завдання курсу. Бізнес-план в системі планування діяльності підприємства Визначення бізнес-плану, цілі та задачі бізнес-планування Структура бізнес-плану, особливості розробки резюме Організаційний план як складова частина бізнес-плану Зміст розділу “План виробництва”. Особливості розробки розділу “Торговельний план” План маркетингу: зміст, структура та особливості складання .Методика розробки фінансового плану. Особливості складання розділу “Оцінка ризику та страхування”
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): практичні завдання, усне опитування Підсумковий контроль (70%, екзамен)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Агафонова Л. Підготовка бізнес-плану: практикум. Київ: Знання, 2001. 158 с. 2. Барроу К., Барроу П., Браун Р. Бізнес-план: практ. посіб.; пер. з англ. Київ: Знання, 2005. 434 с. 3. Васильців Т. Г., Качмарик Я. Д, Блонська В. І., Лупак Р. Л. Бізнеспланування. Київ: Знання, 2013. 207 с. 4. Воротіна Л. І. Бізнес-планування: методологія, методика, механізм: навч. посіб. для студ. ВНЗ / за заг. ред. Л. І. Воротіна. Європ. ун-т. Київ: Видво Європ. ун-ту, 2010. 223 с. 5. Бізнес-планування підприємницької діяльності: навч. посіб. / З. С. Варналій, Т. Г. Васильців, Р. Л. Лупак, Р. Р. Білик. Чернівці: Технодрук, 2019. 264 с. 6. Гетало В. П., Гончаров Г. О., Колісник А. В. Бізнес-планування: навч. посіб. / за заг. ред. В. П. Гетало. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2008. 240 с. 7. Кучеренко В. Р. Бізнес-планування фірми: навч. посіб. / за заг. ред. В. Р. Кучеренко, В. А. Карпов, О. С. Маркітан. Київ: Знання, 2006. 424 с. 8. Лаврів Л. А. Планування діяльності організації: навчальний посібник / за заг. ред. Л. А. Лаврів. Тернопіль: Крок, 2013. 320 с. 9. Макаренко С. М. Бізнес планування: навч.-метод. посіб. Херсон: СТАР ЛТД, 2017. 224 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бізнес-планування у торговельних підприємствах (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.044
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів к. е. н., Сергій ШЕВЧЕНКО
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є оволодіння комплексом знань і умінь для планування всіх етапів підприємницького циклу і складання бізнес-плану.
Завдання: Завдання дисципліни: - формування наукового світогляду на місце бізнес-планів в підприємницькій діяльності та проблеми бізнес-планування, - засвоєння основних термінів та понять бізнес-планування на рівні їх відтворення і тлумачення; - здобуття навичок та елементарних умінь застосовувати їх у практичній діяльності для підвищення конкурентоспроможності фахівця в економічній сфері; - формування у студентів навичок обґрунтування економічної цілеспрямованості направлень діяльності фірми (стратегій, концепцій, проектів); розвиток комплексу аналітичних, прогностичних, інноваційних здібностей, необхідних майбутньому підприємцю для розрахунку очікуваних фінансових результатів; - опанування студентами вмінь визначення джерел фінансування реалізації проекту; формування навичок підбору робітників, що здібні реалізувати даний план.
Результати навчання: Завдання: ? формування системи теоретичних знань щодо змісту, технологій та методів бізнес-планування; ? детальна характеристика структури та змісту бізнес-плану; ? опанування інструментарію, методик розрахунків, методів бізнеспланування, оцінки ризику, оцінки ефективності бізнес-плану; ? оволодіння практичними методами розрахунків та технікоекономічного обґрунтування економічних процесів для обгрунтування розділів бізнес-плану; ? набуття навичок розроблення бізнес-планів; ? усвідомлення доцільності й обов'язковості використання бізнеспланів як надійного фінансово-економічного інструменту розвитку й підвищення ефективності всіх сфер сучасного бізнесу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Макроекономіка • Міжнародні торговельні організації. • Облік та оподаткування
Короткий зміст навчальної програми: Системний підхід до управління підприємством. Сутність бізнес-планування на підприємстві. Сутність бізнес-плану та його структура. Характеристика підприємства та його продукції (послуг). Характеристика продукції (послуг), що виробляється підприємством. Фінансовий план та програма інвестицій Організація діяльності товарних бірж Організація діяльності фондових бірж Біржові угоди Біржові індекси та рейтинги
Опис: Предмет, зміст та завдання курсу. Бізнес-план в системі планування діяльності підприємства Визначення бізнес-плану, цілі та задачі бізнес-планування Структура бізнес-плану, особливості розробки резюме Організаційний план як складова частина бізнес-плану Зміст розділу “План виробництва”. Особливості розробки розділу “Торговельний план” План маркетингу: зміст, структура та особливості складання .Методика розробки фінансового плану. Особливості складання розділу “Оцінка ризику та страхування”
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): практичні завдання, усне опитування Підсумковий контроль (70%, екзамен)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Агафонова Л. Підготовка бізнес-плану: практикум. Київ: Знання, 2001. 158 с. 2. Барроу К., Барроу П., Браун Р. Бізнес-план: практ. посіб.; пер. з англ. Київ: Знання, 2005. 434 с. 3. Васильців Т. Г., Качмарик Я. Д, Блонська В. І., Лупак Р. Л. Бізнеспланування. Київ: Знання, 2013. 207 с. 4. Воротіна Л. І. Бізнес-планування: методологія, методика, механізм: навч. посіб. для студ. ВНЗ / за заг. ред. Л. І. Воротіна. Європ. ун-т. Київ: Видво Європ. ун-ту, 2010. 223 с. 5. Бізнес-планування підприємницької діяльності: навч. посіб. / З. С. Варналій, Т. Г. Васильців, Р. Л. Лупак, Р. Р. Білик. Чернівці: Технодрук, 2019. 264 с. 6. Гетало В. П., Гончаров Г. О., Колісник А. В. Бізнес-планування: навч. посіб. / за заг. ред. В. П. Гетало. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2008. 240 с. 7. Кучеренко В. Р. Бізнес-планування фірми: навч. посіб. / за заг. ред. В. Р. Кучеренко, В. А. Карпов, О. С. Маркітан. Київ: Знання, 2006. 424 с. 8. Лаврів Л. А. Планування діяльності організації: навчальний посібник / за заг. ред. Л. А. Лаврів. Тернопіль: Крок, 2013. 320 с. 9. Макаренко С. М. Бізнес планування: навч.-метод. посіб. Херсон: СТАР ЛТД, 2017. 224 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).