Пакування і зберігання товарів

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: професор кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів Фарат Олександра Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Пакування і зберігання товарів» є набуття студентами необхідних знань та навичок, пов’язаних з сучасними технологіями упаковування і тари для харчових продуктів на підприємствах харчової промисловості, з видами тари, матеріалів для тари і упаковки, будовою, принципом дії, експлуатацією, пакувального обладнання у харчовій індустрії.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК.1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахових: ФКС1.1. Здатність використовувати професійні завдання з організації пакування і зберігання товарів. РНС 1.1. Демонструвати знання та уміння з організації пакування та зберігання товарів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень. Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів К1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. К2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію. АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Теоретичні основи товарознавства. Торговельна інфраструктура та організація торгівлі Кореквізити: Торговельна логістика Постреквізити: Міжнародна торгівля
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Пакування та зберігання товарів» сприяє підготовці фахівців з товарознавства і торговельного підприємництва. Студенти отримують теоретичні знання та практичні навички у галузі тарного господарства та пакування товарів, а також знання, пов’язані з традиційними та сучасними видами пакувальних матеріалів і тари, методами і способами пакування і зберігання харчових продуктів та непродовольчих товарів.
Опис: Тема 1. Роль пакувальної індустрії в Україні і світі Роль упаковки у світі. Класифікація пакувальних матеріалів Тема 2. Види пакувальних матеріалів Матеріали з паперу Металеві матеріали і тара Скло і скляна тара Полімерні матеріали Дерев’яна тара Транспортна тара Тема 3. Якість і безпека пакувальних матеріалів і тари Санітарний нагляд і контроль за безпекою застосування полімерних матеріалів і тари, призначених для контакту з продовольчими товарами Упакування риби і морепродуктів Тема 4. Утилізація використаної тари і пакувальних матеріалів Проблема утилізації використаної тари та пакувальних матеріалів Утилізація полімерної упаковки Утилізація алюмінієвої тари Екологічна безпека при утилізації пакувальних матеріалів і тари Тема 5. Організація і технологія розміщування та зберігання товарів на складах Загальні основи організації зберігання товарів Організація розміщування товарів на складі Технологія укладання товарів на зберігання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): виконання та захист практичних робіт, письмовий експрес-контроль. Підсумковий контроль (70%): усна компонента (10%); письмова компонента (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті: 100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів – Не атестований 25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Коваленко І.В. Пакувальне обладнання. Конспект лекцій: Навч. посіб. з курсу для студ. спец. 7.090223 – «Машини і технології паковання»/І.В. Коваленко. – К.: 2014. 2. Сирохман І.В. Товарознавство пакувальних товарів і тари: Підручник [для студ. вищ. навч. закл.] — К.: Центр учбової літератури, 2019. — 616 с. 3. Опорний конспект лекцій із дисципліни «Пакувальні матеріали та обладнання у харчовій індустрії» [Електронний ресурс] / укладачі Г. В. Дейниченко, Д. В. Горєлков, Д. В. Дмитревський. – Електрон. дані. – Х. : ХДУХТ, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 4. Технологія пакування та зберігання пакованої продукції [Електронний ресурс] : навчальний посібник для підготовки студентів, які навчаються за спеціальністю 131 «Прикладна механіка», спеціалізацією «Інжиніринг паковань та пакувального обладнання» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад. О. Є. Колосов. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,29 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 68 с. 5. Яворська Н. П., Данько Т. І. Економіка торговельного підприємства: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. Електронний оптичний диск (DVD). 6. Князь С. В. та ін. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність: організаційно-методичні положення державної атестації: Навчальний посібник / С. В. Князь, М. Т. Бець, О. В. Фарат, В. В. Косовська. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с. 7. Довідник товарознавця. Продовольчі товари ( За ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Князя ): Навчальний посібник / С. В. Князь, А. Г. Загородній, М. В. Римар та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).