Регламентування діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.041
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів. к.е.н. доцент Сергій ШЕВЧЕНКО
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розгляд методів переведення сучасного державного та регіонального управління на інтенсивний шлях розвитку з послідовним скороченням видатків на екстенсивне зростання і вкладень в інтенсифікацію ефективного використання вже створеного господарського потенціалу підприємств.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахові компетентності: СК1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. СК4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності. СК5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосу¬вання.Знання нормативно-правової бази формування та реалізації інноваційних проектів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інновації та інвестиції в торгівлі Макроекономіка та мікроекономіка Оподаткування комерційної діяльності Бізнес в соціальних мережах
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «бакалавр». Дисципліна забезпечує формування у студентів системи управлінських та інформаційних технологій, що характеризують інноваційні можливості і очікувані економічні результати від бізнес планування та аудиту інноваційних проектів.
Опис: Сутність, необхідність і практичне значення державного регулювання економіки підприємства Сутність стратегії і визначення суспільних потреб та інтересів Державне регулювання інвестиційної діяльності Організаційно-економічний механізм державного регулювання інноваційної діяльності Роль держави у становленні підприємницького середовища Фінансові важелі державної підприємницької політики Основні напрямки регуляторної політики Політика державних доходів і її макроекономічні завдання Бюджетна політика. Вплив на приватні капіталовкладення Регулювання цін в ринковій економіці Політика доходів та адаптаційна політика Необхідність і сутність програмування і прогнозування в системі ДРЕ Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності підприємства Державне екологічне регулювання та управління Екологічний механізм забезпечення природоохоронної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): практичні роботи, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 2. Абрамович І. Напрями активізації державної політики щодо залучення іноземних інвестицій в економіку України / І. Абрамович // Економіка та держава. – 2017. – № 3. – С. 49–51. 3. Алейнікова О. В. Національна агропродовольча система як об’єкт державного регулювання / О. В. Алейнікова // Інвестиції: практика та досвід. – 2020. – № 9. – С. 90–93. 4. Базилевич В. Д. Макроекономіка : підручник / В. Д. Базилевич, К. С. Базилевич, Л. О. Баластрик. – Київ : Знання, 2007. – 678 с. – С. 541–596. 5. Бєлєйченко Н. Г. Напрями вдосконалення інвестиційної політики в Україні / Н. Г. Бєлєйченко // Університетські наукові записки. – 2018. – № 4. – С. 404–409. 6. Гайдабрус А. О. Інноваційна політика держави в постіндустріальному розвитку України. Вибір концепції / А. О. Гайдабрус // Держава та регіони. Серія «Державне управління». – 2019. – № 2. – С. 41–45. 7. Регіональна економіка та природокористування / А. П. Голіков, О. Г. Дейнека, Л. О. Поздняков, П. О. Чорномаз; за ред. А. П. Голікова : навч. посібник. – Київ : Центр учбової літератури, 2019. – 352 с. 8. Гудзинський О. Д. Державна політика інноваційного розвитку національної економіки / О.Д. Гудзинський, П. В. Іванюта // Інвестиції: практика та досвід. – 2020. – № 18. – С. 98–100. 9. Дешко А. Система стратегічного управління соціальним та економічним розвитком України / А. Дешко, А. Слівак // Формування ринкових відносин в Україні. – 2018. – № 4. – С. 42–46.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).