Оцінка конкурентоспроможності підприємств інтернет-торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.04.E.082
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Роман Русин-Гриник
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми:
Загальні:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК9. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК10. Здатність діяти відповідально і свідомо.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенство права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Фахові:
ФКС 3.1. Здатність продемонструвати базові знання технологій продажу товарів з використанням брендингу торговельних структур
ФКС 3.2. Здатність застосовувати сучасні стратегії електронного бізнесу.
ФКС 3.3. Здатність вміти організовувати інформаційну безпеку електронної комерції.
ФКС 3.4. Здатність використовувати електронні платіжні системи
ФКС 3.5. Здатність використовувати моделювання і прогнозування в Інтернет - торгівлі
ФКС 3.6. Здатність демонструвати базові і структуровані знання організації діяльності віртуальних підприємств.
ФКС 3.7. Здатність демонструвати базові і структуровані знання методів організації Інтернет-маркетингу.
ФКС 3.8. Здатність до організації бізнесу у соціальних мережах
ФКС 3.9. Здатність вміти оцінювати конкурентоспроможність підприємств Інтернет – торгівлі.
ФКС 3.10. Здатність володіти технологіями використання крипто валюти
ФКС 3.11. Здатність володіти технологіями прогнозування в Інтернет - торгівлі
Результати навчання: Програмні результати навчання:
РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РН3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами.
РН4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
РН6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.
РН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
РН14. Вміти застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
РНС 3.5. Здатність моделювати економічні результати в Інтернет-торгівлі
РНС 3.6. Застосовувати знання елементів електронного ринку; особливостей віртуальних підприємств, тактичних прийомів Інтернет-торгівлі.
РНС 3.11. Здатність прогнозувати економічні результати в Інтернет-торгівлі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка торгівлі
Організація торгівлі
Вступ до спеціальності
Основи підприємництва та менеджменту
Статистика торгівлі
Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Облік та інформаційне забезпечення комерційної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Під впливом процесів глобалізації та міжнародної інтеграції,
з розвитком новітніх інформаційних технологій та посиленням конкуренції виникає нова модель ведення бізнесу – інтернет-торгівля. Особливо актуальною ця модель стає в умовах фінансовоекономічної кризи, коли виникають проблеми з реалізацією виробленої продукції та спостерігається брак фінансових ресурсів.
Опис: Сучасні теорії конкуренції . Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного середовища підприємства Інтернет торгівлі. Визначення потенціалу конкурентоспроможності підприємства Інтернет торгівлі та його складових. Формування конкурентних переваг підприємства Інтернет торгівлі. Методи забезпечення конкурентних переваг підприємства Інтернет торгівлі. Технологія забезпечення конкурентних переваг підприємства Інтернет торгівлі Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю підприємства Інтернет торгівлі . Соціальна відповідальність і конкурентоспроможність підприємства Інтернет торгівлі. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспроможністю підприємства Інтернет торгівлі
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): практичні завдання, усне опитування Підсумковий контроль (70%, екзамен)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кравець, Т. (2017). Що таке маркетплейси, і на чому вони заробляють. URL: https://news.sap.com/ukraine/2017/05/what-is-marketplace/(дата звернення: 18.03.2022).
2. Маркевич, К. (2021). Куди йде електронна комерція. Мовою цифр / Центр Разумкова. URL: https://razumkov.org.ua/statti/kudy-ide-elektronna-komertsiia-movoiu-tsyfr(дата звернення: 16.03.2022).
3. Мартовой, А.В. (2004). Сущность и основные характеристики электронного бизнеса, электронной коммерции, электронного и интернет-маркетинга. Культура народов Причорноморья, 56(1), 146-152.
4. Фалдина, В. (2021). Розвиток бізнес структур на основі технологій е-комерції. Львівський університет бізнесу і права, Львів.
5. Юдін, А. (2021). Світовий e-commerceі m-commerce–статистика і факти електронної комерції 2020. URL: https://marketer.ua/ua/e-commerce-worldwide-statistics-facts/(дата звернення: 18.03.2022)
6. RAV(2020). Топ-10 найбільш відвідуваних маркетплейсів України в 2019 році за даними EVO. URL: https://rau.ua/novyni/top-10-marketplejsiv-2019/(дата звернення: 19.03.2022).
7. Retailers(2022). Прогноз: у 2022 році на електронну комерцію буде приходитися 33% роздрібних продажів. URL:https://retailers.ua/news/menedjment/13199-prognoz-u-2022-rotsi-na-elektronnu-komertsiyu-bude-prihoditisya-33-rozdribnih-prodajiv(дата звернення: 21.03.2022).
8. Barroso, R.M.R., Ferreira, F.A.F., Meidute-Kavaliauskiene, I., Banaitiene, N., F. Falcao, P., Rosa, A.A. (2019). Analyzing The Determinants Of E-Commerce In Small And Medium-Sized Enterprises: A Cognition-Driven Framework. Technological and Economic Development of Economy,25, 496-518
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).