Управління якістю та безпечністю товарів
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
- Прагнення до збереження навколишнього середовища.
- Здатність діяти відповідально та свідомо.
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
фахові компетентності:
- Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
- Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
- Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- . Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання :
Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння:
Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Теоретичні основи товарознавства
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Оцінювання рівня якості товарів
Основи охорони праці та безпека життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Управління якістю та безпечністю товарів” є обов’язковою навчальною дисципліною, яка формує профіль здобувача і спрямована на формування сучасної, цілісної системи знань і умінь щодо управління якістю та безпеки товарів і послуг, споживних властивостей продукції у сферах виробництва, обігу і споживання згідно сучасного законодавства і вимог до конкурентоспроможності продукції, товарів та послуг в умовах глобалізації.
Опис: Теоретичні основи управління якістю
Методологія управління якістю та безпечністю товарів
Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
Історія та еволюція формування теорії безпеки товарів
Системи управління якістю.
Механізми забезпечення безпечності товарів
Принципи управління якістю та безпечністю товарів.
Організація розробки і впровадження систем управління якістю та безпечністю товарів
Методи управління якістю та визначення безпечності товарів
Сертифікація систем якості та провадження систем контролю безпечності товарів.
Нормативна база для сертифікації систем якості та безпечності товарів: міжнародна, національна.
Загальна концепція оцінки відповідності.
Витрати на впровадження системи якості та безпечності товарів та їх класифікація.
Аудит якості та контролю за безпечністю товарів
Система управління якістю та безпечністю товарів в міжнародній торгівлі
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): практичні, лабораторні роботи, усне опитування.
Підсумковий контроль (70%): екзамен; тестові завдання (60%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів:
екзамену:
Поточного контролю (30%):
- письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною
темою – 1 бал;
- виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен
звіт з лабораторної роботи - 2 бали.
Підсумкового контролю (70%) - екзамен :
- письмова компонента (60%);
- усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. для студентів економічних спеціальностей / С.М. Безродна. – Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. – 174 с.
2. Одарченко А.М. Управління якістю товарів: навч. посібник / А.М. Одарченко, Д. М. Одарченко, М.С. Одарченко, О.О. Лісніченко, Я. М. Черненко. –Х. : ХДУХТ, 2018. –270 с
3. Панченко М. О. Управління якістю: теорія та практика: навчальний посібник / М.О. Панченко. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 228 с.
4. Ситніченко В.П. Тенденції якості у новому тисячолітті // Стандартизація, сертифікація, якість. 2017. - №3. – С. 42 – 47.
5. Теоретико-методологічні аспекти управління якістю [текст]: навчальний посібник для студентів технічних спеціальностей: у 2-х частинах. Видання друге, зі змінами та доповненнями / М.П. Костюченко. – К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. Частина I – 424 с.
6. Фомичев С.К. Старостина А.А. Скрябина Н.И. Основы управления качеством: Учеб. Пособие. – К.: МАУП, 2016. – 196 с.
7. Управління якістю товарів [Електронний ресурс] : опорний конспект лекцій / укладачі: М. С. Одарченко, Т. В. Карбівнича.–Електрон. дані. –Х. : ХДУХТ, 2019. –1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см. – Назва з тит. екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління якістю та безпечністю товарів (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.029
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
- Прагнення до збереження навколишнього середовища.
- Здатність діяти відповідально та свідомо.
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
фахові компетентності:
- Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
- Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
- Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- . Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання :
Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння:
Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Теоретичні основи товарознавства
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Оцінювання рівня якості товарів
Основи охорони праці та безпека життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Управління якістю та безпечністю товарів” є обов’язковою навчальною дисципліною, яка формує профіль здобувача і спрямована на формування сучасної, цілісної системи знань і умінь щодо управління якістю та безпеки товарів і послуг, споживних властивостей продукції у сферах виробництва, обігу і споживання згідно сучасного законодавства і вимог до конкурентоспроможності продукції, товарів та послуг в умовах глобалізації
Опис: Теоретичні основи управління якістю
Методологія управління якістю та безпечністю товарів
Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
Історія та еволюція формування теорії безпеки товарів
Системи управління якістю.
Механізми забезпечення безпечності товарів
Принципи управління якістю та безпечністю товарів.
Організація розробки і впровадження систем управління якістю та безпечністю товарів
Методи управління якістю та визначення безпечності товарів
Сертифікація систем якості та провадження систем контролю безпечності товарів.
Нормативна база для сертифікації систем якості та безпечності товарів: міжнародна, національна.
Загальна концепція оцінки відповідності.
Витрати на впровадження системи якості та безпечності товарів та їх класифікація.
Аудит якості та контролю за безпечністю товарів
Система управління якістю та безпечністю товарів в міжнародній торгівлі
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): практичні, лабораторні роботи, усне опитування.
Підсумковий контроль (70%): екзамен; тестові завдання (60%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів:
екзамену:
Поточного контролю (30%):
- письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною
темою – 1 бал;
- виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен
звіт з лабораторної роботи - 2 бали.
Підсумкового контролю (70%) - екзамен :
- письмова компонента (60%);
- усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. для студентів економічних спеціальностей / С.М. Безродна. – Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. – 174 с.
2. Одарченко А.М. Управління якістю товарів: навч. посібник / А.М. Одарченко, Д. М. Одарченко, М.С. Одарченко, О.О. Лісніченко, Я. М. Черненко. –Х. : ХДУХТ, 2018. –270 с
3. Панченко М. О. Управління якістю: теорія та практика: навчальний посібник / М.О. Панченко. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 228 с.
4. Ситніченко В.П. Тенденції якості у новому тисячолітті // Стандартизація, сертифікація, якість. 2017. - №3. – С. 42 – 47.
5. Теоретико-методологічні аспекти управління якістю [текст]: навчальний посібник для студентів технічних спеціальностей: у 2-х частинах. Видання друге, зі змінами та доповненнями / М.П. Костюченко. – К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. Частина I – 424 с.
6. Фомичев С.К. Старостина А.А. Скрябина Н.И. Основы управления качеством: Учеб. Пособие. – К.: МАУП, 2016. – 196 с.
7. Управління якістю товарів [Електронний ресурс] : опорний конспект лекцій / укладачі: М. С. Одарченко, Т. В. Карбівнича.–Електрон. дані. –Х. : ХДУХТ, 2019. –1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см. – Назва з тит. екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).