Marketing

Major: Management
Code of subject: 6.073.00.O.023
Credits: 5.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Doctor of Economics, Professor Svitlana Hrynkevych PhD, Associate Professor Nazar Hlynskyy
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: PLO 11. Demonstrate skills of situation analysis and communication in various areas of the organization. PLO 17. Perform research individually and/or in a group under the guidance of a leader. COM 2. Ability to form the communicative strategy effectively.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Management. Corequisites: Statistics, Logistics
Summary of the subject: The essence of marketing and the development of its concepts. Marketing as an open mobile system. Formation of marketing information system. Study of consumer needs and behavior and selection of target segments. Product in the marketing mix. Price in the marketing mix. Distribution in the marketing mix. Communications in the marketing complex. Management of marketing activities
Assessment methods and criteria: Current control (30 %): work during practical and laboratory classes; Final control (70%, exam).
Recommended books: 1. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник / За ред. Л.А. Мороз. Львів: БЦ «Ажур», 2013. 232 с. 2. Руделіус В., Мороз Л.А., Глинський Н.Ю. та ін. Маркетинг: Підручник / та ін. – К.: Навчально-методичний центр “Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні”, 2009. 422 с. 3. Котлер Ф. Маркетинг 4.0 Від традиційного до цифрового/ Ф. Котлер, Г. Катараджая, І. Сетьяван. Київ: КМ-БУКС, 2018. 208 с. 4. Маркетинг: бакалаврський курс: Навчальний курс: Навчальний посібник / Під загальною редакцією д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми: ВТД «Університетська книга», 2017. 1120 с. 5. Котлер Ф., Келлер К.Л., Павленко А.Ф. та ін. Маркетинговий менеджмент: Підручник. Київ: Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с. 6. Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Маркетинг підприємства: Підручник. Київ.: ЦУЛ, 2019. – 612 с. 7. Філановський О. Головна маркетингова книга:. Київ.: Фабула, 2018. – 304 с.