Tourism and Recreation Innovative Products Guality Management

Major: Management
Code of subject: 6.073.03.E.104
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Lidiya Lisovska
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Apply management methods to ensure the effectiveness of the organization’s activity. • Ability to demonstrate basic knowledge in the field of strategic, operational, innovation, anticrisis, financial, investment, anticipatory, creative management of organizations and their departments. • Ability to plan various activities, build organizational structures for the management of organizations and departments, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective quality control and management processes regulation.
Required prior and related subjects: prerequisites: Financial management of an innovative enterprise; Operational management. co-requisites: Event management; Modeling of innovative business processes.
Summary of the subject: General concepts and methodological bases of quality management of tourist and recreational products. Organizational and methodological bases of modern quality management systems for tourist and recreational products. Domestic and international experience in quality management in tourism and recreation. Statistical methods of quality control and management of products and services. The main provisions of the HACCP concept. Legislative and legal framework of the HACCP system for catering establishments. Quality audit and quality awards. Certification of management systems in tourism and recreation Innovative approaches to quality assurance of tourist and recreational products.
Assessment methods and criteria: Current control, (30%, oral examination, written reports on individual tasks); final control (70%, control measure, exam).
Recommended books: 1.Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c. 2. Стадник В.В. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства / В.В. Стадник, М.А. Йохна. - Хмельницький: ХНУ, 2010.-320 с. 3. Управління туристичними дестинаціями : підручник / Н. В. Корж, Д. І. Басюк. – Вінниця: «ПП«ТД Едельвейс і К», 2017. – 322 с. 4. Чухрай Н.І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприє¬мства / Н.І. Чухрай. - Львів: Нац. ун-т «Львівська політехніка», 2010. 5. Управління якістю продукції та послуг/ Білецький Е. В., Янушкевич Д. А., Шайхлісламов З. Р., Харків. торгов.-економ. інститут КНТЕУ- Х. : ХТЕІ, 2015 – 222 с. 6. Кудла Н. Є. Управління якістю в туризмі: підручник / Н. Є. Кудла.- К.: ЦУЛ, 2015. – 328 с. 7. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с.

Tourism and Recreation Innovative Products Guality Management (курсова робота)

Major: Management
Code of subject: 6.073.03.E.105
Credits: 2.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Associate Professor Lidiya Lisovska
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Apply management methods to ensure the effectiveness of the organization’s activity. • Ability to demonstrate basic knowledge in the field of strategic, operational, innovation, anticrisis, financial, investment, anticipatory, creative management of organizations and their departments. • Ability to establish and maintain relationships with the external environment, analyze the market situation of tourist and recreational innovative products, make optimal management decisions in the field of tourism and recreational activities, provide documentary support and effective implementation at all levels of management. • Management of complex actions or projects, responsibility for taking decisions in unexpected situations.
Required prior and related subjects: prerequisites: Quality management of innovative tourist and recreational products. co-requisites: Strategic management of innovative development of the organization.
Summary of the subject: General characteristics of the studied organization. Analysis of the external and internal environment of the studied organization. Substantiation of development and implementation of innovative products in the researched organization: strategy, organizational and economic aspects, definition of planned indicators of efficiency, marketing of innovation. Formation of strategy and the Program of quality of the developed innovative products.
Assessment methods and criteria: report on the results of the course work, final control (the level of task performance - 70%), registration - 10%, protection - 20%.
Recommended books: 1.Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c. 2. Стадник В.В. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства / В.В. Стадник, М.А. Йохна. - Хмельницький: ХНУ, 2010.-320 с. 3. Управління туристичними дестинаціями : підручник / Н. В. Корж, Д. І. Басюк. – Вінниця: «ПП«ТД Едельвейс і К», 2017. – 322 с. 4. Гуцол А.В. Інноваційні технології в туризмі: Навч. посібник. - Северодонецьк: ПП «Поліграф-Сервіс», 2015. - 343 с. 5. Управління якістю продукції та послуг/ Білецький Е. В., Янушкевич Д. А., Шайхлісламов З. Р., Харків. торгов.-економ. інститут КНТЕУ- Х. : ХТЕІ, 2015 – 222 с. 6. Кудла Н. Є. Управління якістю в туризмі: підручник / Н. Є. Кудла.- К.: ЦУЛ, 2015. – 328 с. 7. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с.