Market Research (курсовий проєкт)

Major: Management
Code of subject: 6.073.01.E.098
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Associate Professor Maryana Gvozd, Associate Professor Ihor Kulyniak, Associate Professor Andrij Dziubina.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Demonstrate skills to identify problems and justify management decisions. • Identify skills of search, collection, and analysis of information, calculation of indicators to justify management decisions. • Perform research individually and/or in a group under the guidance of a leader. • Ability to plan various activities, build organizational structures for the management of organizations and departments, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective quality control and management processes regulation. • Ability to form the communicative strategy effectively. • Management of complex actions or projects, responsibility for taking decisions in unexpected situations.
Required prior and related subjects: prerequisites: Market research. co- requisites: Internship According to the Bachelor's Thesis, Bachelor Thesis Completion.
Summary of the subject: Product (service) market description. Evaluation of product (enterprise) competitiveness in the market. Consumer segmentation using multidimensional classification methods. Modeling the choice of a market segment Modeling marketing communications and budgeting under conditions of multiple objectives. Modeling of marketing communications using the method of priority programming. Justification of management decisions based on the obtained research results.
Assessment methods and criteria: Course project (100 points).
Recommended books: 1. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с. – Режим доступу : http://nmu.org.ua. 2. Оболенцева Л. В. Кон’юнктурні дослідження галузевого ринку: підручник / Л. В. Оболенцева; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 249 с. Електронний 184 ресурс. Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/17602/1/2010_печ._КДГР_ПІДРУ ЧНИК.pdf 3. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с. 4. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с.

Market Research

Major: Management
Code of subject: 6.073.01.E.094
Credits: 4.00
Department: Organizational Management
Lecturer: PhD, Associate Professor Maryana Gvozd
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • Identify skills of search, collection, and analysis of information, calculation of indicators to justify management decisions. • Demonstrate skills of situation analysis and communication in various areas of the organization. • Perform research individually and/or in a group under the guidance of a leader. • Ability to plan various activities, build organizational structures for the management of organizations and departments, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective quality control and management processes regulation. • Ability to form the communicative strategy effectively. • Management of complex actions or projects, responsibility for taking decisions in unexpected situations.
Required prior and related subjects: prerequisites: Modeling the dynamics of business processes; Market research (CP). co-requisites: Internship According to the Bachelor's Thesis, Bachelor Thesis Completion.
Summary of the subject: Theoretical foundations of the discipline "Market research". Information equipment for market research. Market description. Market analysis. Market conditions. Competition and competitive environment. Features of the research of different markets. risk.
Assessment methods and criteria: written reports of laboratory works, oral quiz (30%); final examination: written-oral form (70%).
Recommended books: 1. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с. – Режим доступу : http://nmu.org.ua. 2. Оболенцева Л. В. Кон’юнктурні дослідження галузевого ринку: підручник / Л. В. Оболенцева; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 249 с. Електронний 184 ресурс. Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/17602/1/2010_печ._КДГР_ПІДРУ ЧНИК.pdf 3. Бєлова Т. Г. Маркетингові дослідження : конспект лекцій. – К. : НУХТ, 2010. – 131с. 3. Дорофеев В.Д. Маркетинг в управлении организации : монография / В.Д. Дорофеев, А.Б. Зубков – Изд. ПГУ, Пенза, 2001. – 108 с. - http://studentam.net/content/view/501/58/ 4. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с. 5. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с.