Business Processes Planning in Tourist and Recreational Companies

Major: Management
Code of subject: 6.073.03.E.099
Credits: 4.00
Department: Organizational Management
Lecturer: PhD Bondarenko Y.
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. demonstrate organizational design skills; 2. basic knowledge for the implementation of innovative activities in the linear and functional units of organizations of tourism and recreation of various forms of ownership and organizational - legal forms, in public authorities, local governments; 3. ability to establish and maintain relationships with the external environment, analyze the market situation of tourist and recreational innovative products, make optimal management decisions in the field of tourism and recreational activities, provide documentary support and effective implementation at all levels of management.
Required prior and related subjects: prerequisites: Business Management. corequisites: Designing of innovative business processes for tourist and recreational organizations (CW); Communications management of tourist organizations.
Summary of the subject: Formation of new approaches to the organization of enterprises. The concept of business process components and their description. Organizational bases of tourist activity. Tourism and recreation: differences and relatedness of terms. Business processes of tourist and recreational organizations: essence and classification. Business process planning of tourist and recreational organizations. Modeling of business processes in tourist and recreational organizations. Fundamentals of business process management of tourism and recreational organizations. Reengineering of business processes and tools for its application by tourism and recreational organizations. Technologization of business processes in tourism. The use of information technology in business processes of tourism and recreational organizations. Features of innovative technologies in the tourism and recreation industry. Formation of a tourist and recreational product with the help of business processes, promotion and its implementation. Development of business processes and their efficiency in tourist and recreational organizations.
Assessment methods and criteria: written reports on laboratory work, oral examination in practical classes, analysis of situational problems (40%); final examination: written - oral form (60%).
Recommended books: 1. Камушков О.С. Регіональні аспекти управління бізнес-процесами в індустрії туризму: теорія, методологія, моделювання / О.С. Камушков. – М.: Іліон, 2021. С.422 2. Кожухівська Р. Б. Оптимізація бізнес-процесів туристичних підприємств / Р.Б. Кожухівська. Бізнес Інформ №1. Розділ: Економіка торгівлі та послуг 2021 C. 185–190. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-1-185-190 3. Миронов Ю.Б., Миронова М.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінювання ефективності бізнес-процесів туристичного підприємства / Ю.Б. Миронов, М.І. Миронова. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка». 2020. Т.7. №2. C.22-30. 4. Сакун Л.М., Сухомлин Л.В., Різніченко Л.В., Вєлькін Б.О. Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний метод управління стратегічними змінами на підприємстві Економiка i органiзацiя управлiння № 2 (38) 2020. С. 81-97. DOI 10.31558/2307-2318.2020.2.7 5. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів / О.Б. Данченко. – К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. С.238. 6. Пустовіт О.Г., Пустовіт Є.В. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях / О.Г. Пустовіт, Є.В. Пустовіт. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 1 (70). С. 115-126. DOI 10.31375/2226-1915-2020-1-115-126. 7. Сагалакова Н.О. Туризм: бізнес-процеси, ціни і ціноутворення : монографія / Н.О. Сагалакова. – Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2016. С.416 8. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі : монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. – К. : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2015. С. 264 9. Ковешніков В. С, Ковешнікова О. В. Основи проектування туристично-рекреаційних комплексів : Навч. посіб. 2-ге вид. / В.С. Ковешніков, О.В. Ковешнікова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. С.288.

Business Processes Planning in Tourist and Recreational Companies (курсова робота)

Major: Management
Code of subject: 6.073.03.E.101
Credits: 2.00
Department: Organizational Management
Lecturer: PhD Bondarenko Y.
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. Demonstrate knowledge of theories, methods, and functions of management, modern concepts of leadership. 2. Demonstrate skills to identify problems and justify management decisions. 3. Identify skills of search, collection, and analysis of information, calculation of indicators to justify management decisions. 4. Apply management methods to ensure the effectiveness of the organization’s activity. 5. Demonstrate skills of independent work, flexible thinking, openness to new knowledge, be critical and self-critical. 6. Ability to demonstrate basic knowledge in the field of strategic, operational, innovation, anticrisis, financial, investment, anticipatory, creative management of organizations and their departments. 7. Ability to plan various activities, build organizational structures for the management of organizations and departments, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective quality control and management processes regulation. 8. Management of complex actions or projects, responsibility for taking decisions in unexpected situations. 9. Responsibility for professional development of certain people and/or groups of people, ability to further learning with a high level of autonomy.
Required prior and related subjects: prerequisites: Business planning of tourist and recreational organizations, Business management (СP). corequisites: Communications Management of Tourist Organizations (СP).
Summary of the subject: Course work is an important part of independent educational and scientific work with elements of research and is performed by students to deepen, generalize and consolidate theoretical knowledge, the ability to use them to comprehensively address issues facing tourism and recreational organizations. Performing course work, the student must: -develop the ability to summarize theoretical materials, analyze practical information, work with information retrieval systems, software, reference books, etc .; - to analyze the existing innovative business processes at the objects of the tourist and recreational industry selected in the course work - analyze the selected objects and their close competitors; - using the ARIS software product, it is necessary to model business processes at the selected object; - is selected from the list of described priority business processes and is ranked; - at the last stage it is necessary to suggest ways to improve the existing business processes at the facilities of the tourism and recreation industry and model them using innovative technologies and ARIS software product.
Assessment methods and criteria: written performance of tasks and design of КR (70%); oral defense of СW: (30%).
Recommended books: 1. Пустовіт О.Г., Пустовіт Є.В. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях / О.Г. Пустовіт, Є.В. Пустовіт. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 1 (70). С. 115-126. DOI 10.31375/2226-1915-2020-1-115-126. 2. Сакун Л.М., Сухомлин Л.В., Різніченко Л.В., Вєлькін Б.О. Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний метод управління стратегічними змінами на підприємстві Економiка i органiзацiя управлiння № 2 (38) 2020. С. 81-97. DOI 10.31558/2307-2318.2020.2.7 3. Миронов Ю.Б., Миронова М.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінювання ефективності бізнес-процесів туристичного підприємства / Ю.Б. Миронов, М.І. Миронова. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка». 2020. Т.7. №2. C.22-30. 4. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів / О.Б. Данченко. – К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. С.238. 5. Сагалакова Н.О. Туризм: бізнес-процеси, ціни і ціноутворення : монографія / Н.О. Сагалакова. – Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2016. С.416 6. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі : монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. – К. : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2015. С. 264 7. Ковешніков В. С, Ковешнікова О. В. Основи проектування туристично-рекреаційних комплексів : Навч. посіб. 2-ге вид. / В.С. Ковешніков, О.В. Ковешнікова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. С.288