Економіка торговельного підприємства

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Викладачі кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати економічний механізм у сучасних умовах господарювання. 2. Знати стратегії та тактики діяльності торговельних підприємств. 3. Володіти методичним інструментарієм розробки та реалізації завдань управління господарсько-фінансовою діяльністю торговельного підприємства. 4. Вміти здійснювати аналіз та планування окремих показників діяльності торговельного підприємства та його діяльності в цілому. 5. Володіти навичками творчого, критичного погляду на діючий економічний механізм торговельного підприємства. 6. Оцінювати соціально-економічну ефективність та наслідки управлінських рішень, що приймаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи підприємництва Основи менеджменту Основи маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Торговельне підприємство в системі ринкових відносин. Управління обсягом та асортиментною структурою обороту торговельного підприємства. Управління товарними запасами торговельного підприємства. Управління товарним забезпеченням обороту торговельного підприємства. Управління трудовими ресурсами торговельного підприємства. Управління формуванням та розвитком матеріально-технічних ресурсів торговельного підприємства. Управління витратами та доходами торговельного підприємства. Управління прибутком торговельного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): усне опитування; письмовий експрес-контроль Підсумковий контроль (70%): екзамен (письмова компонента (60%). усна компонента(10%)).
Рекомендована література: Базова 1. Балабанова Л.В. Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації / Балабанова Л.В. – Доценьк, 2003. – 148 с. 2. Економіка торговельного підприємства: підручник / А.А. Мазаракі, Н.М. Ушакова, Л.О. Лігоненко ; під ред.. Н.М. Ушакової. – К. : Хрещатик, 2005. – 800 с. 3. Л.О. Лігоненко Економіка торговельного підприємства: методика розв’язання практичних завдань / Л.О. Лігоненко, І.В. Височин . – К, 2010. – 455 с. 4. Мазаракі A.A. Економіка торговельного підприємства / A.A. Мазаракі, Л.О. Лігоненко, Н.М. Ушакова. - К. : Хрещатик, 1999. – 798 с. 5. Протопопова В.О. Економіка торговельного підприємства: навчальний посібник / Протопопова В.О., Головінов М.І. – Донецьк, 2009. – 367 с. Допоміжна 1. Внутрішня торгівлі в Україні : економічні умови ефективного розвитку : монографія / Мазаракі, І.О. Бланк, Л.О. Лігоненко та ін. ; за заг. наук. ред. A.A. Мазаракі. - К. : КНТЕУ, 2006. - 195 с. 2. Марцин B.C. Економіка торгівлі : підручник / B.C. Марцин. - К. : Знання, 2006. 3. Національний стандарт України : Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять. - K.: Держспоживстандарт України, 2005. 4. Трансформаційні процеси в торгівлі Україні в умовах інтернаціоналізації / за заг. ред. Л.О. Лігоненко. - К. : КНТЕУ, 2009. - 334 с. 5. Яковлев Ю.П. Економіка торгівлі : навч. посіб. / Ю.П. Яковлев. - Херсон : Олді-плюс, 2009. . Інформаційні ресурси 1. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України – Режим доступу http://me.gov.ua 2. Сервер законодавства України – Режим доступу http://iportal.rada.gov.ua/

Економіка торговельного підприємства (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.010
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ЗН1. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Оцінювати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці. УМ 1. Уміння критично мислити, аналізути та синезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 5. Організовувати пошук, самостійний вибір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності КОМ2. Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Вступ до спеціальності Економічна теорія Основи підприємництва та менеджменту Кореквізити: Макроекономіка та мікроекономіка Постреквізити: Основи маркетингу Основи економічного аналізу та прогнозування Торговельна інфраструктура та організація торгівлі Інформаційні системи торговельного підприємства Основи обліку та оподаткування
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Економіка торговельного підприємства» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи на тему «Підвищення ефективності діяльності торговельного підприємства» за вихідними даними. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точки зору, що належать вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу, повинен досліджувати конкретний матеріал, переконливо підтвердити свої погляди розрахунками, фактичними даними. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального підприємства. Процес виконання курсової роботи передбачає: 1. Вибір теми та узгодження її з керівником. 2. Підбір і вивчення літератури. 3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних. 4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015. 5. Вивчення вимог до оформлення роботи. 6. Написання роботи та подання її керівнику на перевірку. 7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи. Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру підприємництва та екологічної експертизи товарів не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60 %); захист курсової роботи (40%). Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи. Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів): 1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану: 0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану; 2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану; 5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану. 2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань: 0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана; 2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково; 5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана 3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації: 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам: 0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог. 5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки: 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. 6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів: 0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах; 5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі; 10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах. Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів): 1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6 0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження; 5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента; 10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи 15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу: 0 - виступ студента без презентації; 5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час; 15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання: 0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Рекомендована література: 1. Яворська Н.П., Данько Т.І. Економіка торговельного підприємства: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2019 2. Мазур Н. А. Економіка торговельного підприємства : навч. посібник / Н.А. Мазур, І.В. Семенець, І.А. Лопащук. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. – 192 с 3. Економіка та організація торговельних підприємств: практикум. Навч. посібник [М.В. Семикіна, Л.Д. Запірченко, С.С. Матієнко та ін.] / за наук. ред. д.е.н., проф. Семикіної М.В. – Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2020. – 212 с. 4. Економіка торговельного підприємства. Частина 2. Наочний посібник для кооперативних коледжів. Спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Уклад.: Панченко О.П. К.: НМЦ «Укоопосвіта», 2018. 136 с 5. Власова Н.О., В.А. Гросул, Н.С. Краснокутская, О.А. Круглова, М.В. Чорна, О.М. Филипенко. Економіка торгівлі: навч. посіб. Харків: Світ книг, 2016. 473 с 6. Чорна М.В, Кушнір Т.Б., Михайлова О.В. Економіка торгівлі: навчально-методичний посібник. Х. : ХДУХТ, 2015. 221 с. 7. Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів : затв. Постановою Кабінету Міністрів України № 833 від 15.06.2006; ред. від 13.03.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/833-2006-п 8. Національний стандарт України ДСТУ 4303 : 2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять», затв. наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.2004 № 130. URL: https://zakon.rada.gov.ua 9. Основні засоби : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7, затв. наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000; ост. ред. 29.10.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00. 10. Дохід : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15, затв. наказом Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999; ост. ред. 09.08.2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99. 11. Витрати : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16, затв. наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999; ост. ред. 09.08.2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00