Маркетингові дослідження підприємств торгівлі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Знати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці. ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 5. Організовувати пошук, самостійний вибір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів. загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК10. Здатність до бізнес-планування. Оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи маркетингу Торговельна інфраструктура та організація торгівлі Кореквізити: Торговельна логістика остреквізити: Рекламні стратегії в Інтернет - торгівлі Фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Сутність маркетингових досліджень Сутність, види та етапи проведення маркетингових досліджень.. Функції, принципи та вимоги до маркетингових досліджень Тема 2. Роль інформації у маркетингових дослідженнях Значення та класифікація маркетингової інформації. Первинна та вторинна маркетингова інформація, джерела її отримання. Види маркетингових досліджень. Методи збору первинної інформації. Тема 3. Організація проведення маркетингових досліджень Етапи проведення маркетингових досліджень. Процедури маркетингових досліджень. Особливості процесу проведення власного маркетингового дослідження. Особливості процесу замовленого маркетингового дослідження Тема 4. Кабінетні дослідження Необхідність кабінетних досліджень. Класифікація вторинної інформації. Оцінювання вторинної інформації Тема 5. Польові дослідження Специфіка організації польових досліджень. Оцінювання роботи польової групи Тема 6. Дослідження ринків Сутність ринку його класифікація та функції. Місткість ринку. Частка ринку підприємства. Методи прогнозування розвитку ринку Тема 7. Особливості конкуренції в маркетингових дослідженнях Види конкуренції. Моделі ринкових структур. Дослідження конкурентного середовища Тема 8. Дослідження поведінки споживачів Особливості поведінки споживачів. Фактори впливу на поведінку споживача. Дослідження відношення споживачів до марки Тема 9. Фокус-група у маркетингових дослідженнях Сутність методу фокус-груп. Види фокус-груп та процес проведення дослідження. Сценарій дослідження та обробка результатів Тема 10. Маркетингові дослідження підприємства Середовище підприємства та особливості його дослідження. Оцінка привабливості нового напрямку бізнесу
Методи та критерії оцінювання: Поточного контролю (40%): - лабораторні заняття (20%) - Максимальна кількість балів за кожну лабораторну – № 1-4- 5 балів - практичні заняття (20%) - Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-10 – 2 бали Підсумкового контролю (60%) - екзамен: - письмова компонента (50%); - усна компонента (10%).
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Данько Т.І., Яворська Н.П. Маркетингові дослідження: навч.посібник/ Т.І. Данько, Н.П. Яворська. – Львів:Видавництво Львівської політехніки, 2019. -1 електрон.опт. диск. 2. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 3. Барабанова В.В. Б 24 Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посіб. Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2020. 136 с. 4. Квятко Т.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Бабко Н.М., Романюк І.А., Вітковський Ю.П., Микитась А.В. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с. 5. Біловодська О. А. Маркетингова політика розподілу та збуту: дослідження сутності ролі та значення. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 2. С. 85–97. 6. Жегус О. В., Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навчальний посібник. ФОП Іванченко І.С. Х., 2016.237 с. Допоміжна 7. Полторак В.А., Тараненко І.В., Красовська О.Ю. Маркетингові дослідження: навч. посібник – 3-тє вид., переробл. та доповн. – Київ : Центр учб. л-ри, 2014. – 342 8. Барабанова В.В., Богатирьова Г.А., Приймак Н.С. Маркетингові аспекти розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Науковий вісник Полісся. № 2 (14), P. 2. 2018. C. 221-229. 9. Маркетинг : навч. посібник / А.О. Старостіна, В.А. Кравченко, О.Ю. Пригара, Л.О. Ярош-Дмитренко / за заг. ред. Старостіної А.О. – К. : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 10. Кочкіна Н.Ю. Управління маркетингом : навч. посібник. – К.: Інтерсервіс, 2019. 11. Маркетинг : термінологічний словник / А.О. Старостіна, Н.Ю. Кочкіна, В.В. Журило [та ін.] / за ред. А.О. Старостиної. – К. : «НВП «Інтерсервіс», 2017. 12. Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. – М.: Альпина паблишер, 2016. – 878 с. 13. Маркетинг: теоретичні основи маркетингу : навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» / Зозульов О.В., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 100 с. Інформаційні ресурси 1. Інтернет- портал для управлінців. – режим доступу: www/management.com.ua 2. Розвиток менеджменту в Україні. – режим доступу: http://bibliofond.ru/view.aspx?id=462579 3. Гриценко Т.Б. Етика ділового спілкування. – http://pidruchniki.ws/19991130/menedzhment/etika_dilovogo_spilkuvannya_-_gritsenko_tb 4. Дахно І.І. Ділова кар'єра. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/dilova_karyera_-_dahno_ii 5. Мальська М.П. Корпоративне управління. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/korporativne_upravlinnya_-_malska_mp 6. Публикации по менеджменту, экономике, маркетингу. – http:// http://tourlib.net/management.htm 7. Скрипко Т.О. Інноваційний менеджмент. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/innovatsiyniy_menedzhment_-_skripko_to 8. Тимошенко Н.Л. Корпоративна культура: діловий етикет – http://pidruchniki.ws/00000000/etika_ta_estetika/korporativna_kultura_diloviy_etiket_-_timoshenko_nl 9. http://www.bank.gov.ua 10. http://www.google.com.ua 11. http://www.rada.gov.ua 12. http://www.kmu.gov.ua 13. http://www.me.gov.ua 14. http://www.minfin.gov.ua 15. http://www.ukrstat.gov.ua 16. http://www.worldbank.org.ua

Маркетингові дослідження підприємств торгівлі (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Оцінювати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізути та синезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК10. Здатність діяти відповідально і свідомо фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. ФК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання Комунікація КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності КОМ2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи маркетингу Торговельна інфраструктура та організація торгівлі Кореквізити: Торговельна логістика остреквізити: Рекламні стратегії в Інтернет - торгівлі Фінансовий аналіз комерційної діяльності підприємства
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Маркетингові дослідження підприємств торгівлі» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точку зору, що належить вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального підприємства. До курсової роботи висуваються наступні вимоги: - ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури; - використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства; - критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності; - аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій; - літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу. Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи: титульний аркуш; завдання; зміст роботи; вступ; основну частину; висновки; список використаних джерел; додатки; рецензія керівника (вкладається). Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 - 50 (без додатків) сторінок. Процес роботи над курсовою роботою включає в себе: 1. Вибір теми та узгодження її з керівником. 2. Підбір і вивчення літератури. 3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних. 4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015. 5. Вивчення вимог до оформлення роботи. 6. Написання роботи та подання її керівнику. 7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Данько Т.І., Яворська Н.П. Маркетингові дослідження: навч.посібник/ Т.І. Данько, Н.П. Яворська. – Львів:Видавництво Львівської політехніки, 2019. -1 електрон.опт. диск. 2. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 3. Барабанова В.В. Б 24 Маркетингові дослідження [Текст]: навч. посіб. Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2020. 136 с. 4. Квятко Т.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Бабко Н.М., Романюк І.А., Вітковський Ю.П., Микитась А.В. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с. 5. Біловодська О. А. Маркетингова політика розподілу та збуту: дослідження сутності ролі та значення. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 2. С. 85–97. 6. Жегус О. В., Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навчальний посібник. ФОП Іванченко І.С. Х., 2016.237 с. Допоміжна 7. Полторак В.А., Тараненко І.В., Красовська О.Ю. Маркетингові дослідження: навч. посібник – 3-тє вид., переробл. та доповн. – Київ : Центр учб. л-ри, 2014. – 342 8. Барабанова В.В., Богатирьова Г.А., Приймак Н.С. Маркетингові аспекти розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Науковий вісник Полісся. № 2 (14), P. 2. 2018. C. 221-229. 9. Маркетинг : навч. посібник / А.О. Старостіна, В.А. Кравченко, О.Ю. Пригара, Л.О. Ярош-Дмитренко / за заг. ред. Старостіної А.О. – К. : «НВП «Інтерсервіс», 2018. 10. Кочкіна Н.Ю. Управління маркетингом : навч. посібник. – К.: Інтерсервіс, 2019. 11. Маркетинг : термінологічний словник / А.О. Старостіна, Н.Ю. Кочкіна, В.В. Журило [та ін.] / за ред. А.О. Старостиної. – К. : «НВП «Інтерсервіс», 2017. 12. Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. – М.: Альпина паблишер, 2016. – 878 с. 13. Маркетинг: теоретичні основи маркетингу : навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» / Зозульов О.В., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 100 с. Інформаційні ресурси 1. Інтернет- портал для управлінців. – режим доступу: www/management.com.ua 2. Розвиток менеджменту в Україні. – режим доступу: http://bibliofond.ru/view.aspx?id=462579 3. Гриценко Т.Б. Етика ділового спілкування. – http://pidruchniki.ws/19991130/menedzhment/etika_dilovogo_spilkuvannya_-_gritsenko_tb 4. Дахно І.І. Ділова кар'єра. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/dilova_karyera_-_dahno_ii 5. Мальська М.П. Корпоративне управління. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/korporativne_upravlinnya_-_malska_mp 6. Публикации по менеджменту, экономике, маркетингу. – http:// http://tourlib.net/management.htm 7. Скрипко Т.О. Інноваційний менеджмент. – http://pidruchniki.ws/15840720/menedzhment/innovatsiyniy_menedzhment_-_skripko_to 8. Тимошенко Н.Л. Корпоративна культура: діловий етикет – http://pidruchniki.ws/00000000/etika_ta_estetika/korporativna_kultura_diloviy_etiket_-_timoshenko_nl 9. http://www.bank.gov.ua 10. http://www.google.com.ua 11. http://www.rada.gov.ua 12. http://www.kmu.gov.ua 13. http://www.me.gov.ua 14. http://www.minfin.gov.ua 15. http://www.ukrstat.gov.ua 16. http://www.worldbank.org.ua