Торговельна інфраструктура та організація торгівлі (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.029
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами.
УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи маркетингу
Економіка торговельного підприємства
Кореквізити:
Управління якістю
Інформаційні системи торговельного підприємства
Постреквізити:
Пакувавння і зберігання товарів
Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Торгівельна логістика
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Торговельна інфраструктура та організація торгівлі» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точку зору, що належить вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її
Процес виконання курсової роботи передбачає:
1. Вибір теми та узгодження її з керівником.
2. Підбір і вивчення літератури.
3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних.
4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015.
5. Вивчення вимог до оформлення роботи.
6. Написання роботи та подання її керівнику на перевірку.
7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру підприємництва та екологічної експертизи товарів не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії. доцільності та виконання на основі даних реального підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60 %); захист курсової роботи (40%).
Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронна дисципліна «Торговельна інфраструктура та форми торгівлі» у віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=6982 для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.
2. Методичні вказівки для виконання практичних занять із дисципліни «Торговельна інфраструктура та форми торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.
Рекомендована література
Базова
1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р.
2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с.
3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с.
4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32
5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с.
6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с
7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с.
8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с
Допоміжна
1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368.
2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с
3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680.
5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60
6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020.
Інформаційні ресурси
1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/
2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html
3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin
4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto
5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049
Торговельна інфраструктура та організація торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання:
ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності.
ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці
Уміння:
УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях.
УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
ЗК10. Здатність діяти відповідально і свідомо
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенство права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
фахові компетентності:
ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання
Комунікація
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
КОМ2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб
АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності..
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Основи маркетингу
Економіка торговельного підприємства
Кореквізити:
Управління якістю
Інформаційні системи торговельного підприємства
Постреквізити:
Пакувавння і зберігання товарів
Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Торгівельна логістика
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Торговельна інфраструктура як організаційно-економічна система
Сутність та склад інфраструктури товарного ринку. Характеристика елементів інфраструктури товарного ринку. Роль та функції інфраструктури товарного ринку
Тема 2. Торговельно-посередницька діяльність в інфраструктурі товарного ринку
Характеристика економічних відносин між партнерами на товарному ринку. Загальна класифікація збутових мереж та канали розподілу.
Тема 3. Макроорганізація оптової торгівлі
Економічна сутність, роль і функції оптової торгівлі в ринковому процесі. Форми та рівні організації оптової діяльності. Основні види оптових посередників
Тема 4. Підприємства оптової торгівлі
Характеристика діяльності підприємств оптової торгівлі. Класифікація та характеристика типів і видів оптових підприємств, що функціонують на товарному ринку. Організація оптової закупівлі товарів. Оптовий продаж товарів. Послуги підприємств оптової торгівлі.
Тема 5. Товарні склади, їх улаштування й планування
Призначення і функції складів, їх класифікація. Вимоги до влаштування складів. Види складських приміщень і їх планування. Технологічне устаткування складів..
Тема 6. Організація і технологія складських операцій
Складський технологічний процес і принципи його організації.. Організація приймання товарів на складах. Розміщення, укладання і зберігання товарів. Порядок відпуску товарів зі складу. Техніко-економічні показники роботи складів..
Тема 7. Управління торговельно-технологічним процесом та організація праці на складах
Організація управління торговельно-технологічним процесом на складі. Структура апарату складу і функції його працівників.
Тема 8. Підприємства роздрібної торгівлі
Роздрібна торгівля, сутність і роль. Класифікація підприємств роздрібної торгівлі. Функції роздрібних торгових підприємств. Спеціалізація підприємств роздрібної торгівлі. Принципи розміщення підприємств роздрібної торгівлі. Функції “прямого” та “зворотного” ходу в роздрібній торгівлі.
Тема 9. Тара і тарні операції в торгівлі
Роль тари в торговельно-технологічному процесі. Класифікація та характеристика основних видів тари. Уніфікація, стандартизація та якість тари. Організація тарного господарства в торгівлі.
Тема 10. Особливості і правила продажу окремих груп товарів
Порядок заняття торговельною діяльністю. Правила обслуговування населення. Правила продажу основних груп продовольчих товарів. Правила продажу основних груп непродовольчих товарів. Порядок обміну і повернення товарів.
Тема 11. Особливі форми продажу товарів
Комісійний продаж непродовольчих товарів. Продаж товарів у кредит. Продаж товарів на аукціонах. Особливості реалізації уцінених товарів. Торгівля ношеним одягом – «секонд-хенд».
Тема 12. Позамагазинні форми продажу товарів
Організація дрібнороздрібної торгівлі. Торгівля на базарах і ярмарках. Посилкова торгівля.
Тема 13. Організація торгівлі на ринках
Сутність торгівлі на ринках. Основні види торгівлі на ринках, класифікація ринків. Загальні вимоги до підприємств ринку. Основні види обладнання в ринковому господарстві. Організація торгівлі на продовольчих ринках. Організація торгівлі на непродовольчих ринках.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю
Поточний контроль (100%):
- письмовий експрес-контроль (39%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 3 бали;
- виконання практичних робіт (13%) - - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал
- виконання лабораторних робіт (35%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 5 балів:
- виконання контрольної роботи (13%) - максимальна кількість балів 13 балів.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронна дисципліна «Торговельна інфраструктура та форми торгівлі» у віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=6982 для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.
2. Методичні вказівки для виконання практичних занять із дисципліни «Торговельна інфраструктура та форми торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.
Рекомендована література
Базова
1. Торговельна інфраструктура та форми торгівлі: навч. Посібник / Данько Т.І., Яворська Н.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.р.
2. Бозуленко О. Я. Організація торгівлі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с.
3. Апопій В.В. Організація торгівлі: Підручник; 3-те вид., перероб. та доп. / І.П. Міщук, В.М. Ребицький та ін./ за ред. проф. В.В. Апопія. – Київ: Центр учбової літератури, 2019. – 632 с.
4. Пахуча Е.В. Організація торгівлі: методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» / Е.В. Пахуча// Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Харків, 2020. – с.32
5. Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі; Справ. посібник. К. : Техніка, 2017. 689 с.
6. Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К. : Либідь, 2017. 729 с
7. Балджи М. Економіка та організація торгівлі : навчальний посібник / М. Балджи, І.Допира, В. Однополько. – К.: Кондор-видавництво, 2017. – 368 с.
8. Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с
Допоміжна
1. Балджи М.Д., Допіра І.А., Однолько В.О. Економіка та організація торгівлі: Навчальний посібник. Київ. Кондор. 2017. С. 368.
2. Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с
3. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підручник. – 2-ге вид., перероб. та доп. Київ. Київ. нац. торг.-економ. Ун-т. 2018. С. 680.
5. . Бегларашвілі, О., Кулік, А. Роздрібна торгівля в Україні: динаміка змін. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2018 (3), 52-60
6. Тебенко, В. М., Тебенко, В. Н., Андрєєва, Л. О. Аналітичне дослідження результатів діяльності підприємств сфери торгівлі, 2020.
Інформаційні ресурси
1. Електронна енциклопедія “Вікіпедія”. – [Електронний ресурс]. – Спосіб доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/
2. Економічна енциклопедія. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.enbv. na-rod.ru/text/Econom/encyclo/index.html
3. Котляренко М. // Практический маркетинг [Электронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.4p.ru/main/theory/merchendisin
4. Світова організація торгівлі. – режим доступу: mfa.gov.ua/ua/about...organizations/wto
5. Загальна інформація про світові організацію торгівлі. – режим доступу: www.zoda.gov.ua Протокол про вступ України до Світової організації торгівлі. Женева, 5 лютого 2008 року . – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/981_049