Ціноутворення в торгівлі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.065
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Викладачі кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: студент повинен оволодіти теоретичними знаннями щодо: ? загальної характеристики системи цін, їх основних видів та функцій; ? складу ціни та формування її елементів – концепцій та методів ринкового ціноутворення; ? особливостей установлення цін на зовнішньому ринку; ? методології розробки цінової політики та стратегії підприємства; ? цілей та методів державного регулювання цін, його впливу на економічні процеси; ? особливостей ціноутворення у галузях матеріального виробництва та у сфері послуг
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Міжнародна торгівля - Міжнародні фінанси - Основи підприємництва - Торгівельна інфраструктура та форми торгівлі - Трансфер товарів - Облік і інформаційне забезпечення комерційної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Ціна і її сутність, функції цін в економіці. Принципи ринкового ціноутворення. Ціноутворення на ринках різних типів. Система цін. Структура ціни . Витрати у структурі ціни виробництва. Прибуток у структурі ціни виробництва. Структура ціни реалізації та її розрахунок. Цінова політика підприємства. Державне регулювання цін в ринковій економіці. Цінова політика підприємства . Цінова стратегія підприємства на ринку Методи встановлення цін – теми. Методи встановлення цін. Життєвий цикл товару на ринку. Встановлення цін на експортну продукцію
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): усне опитування; письмовий експрес-контроль Підсумковий контроль (70%): контрольна робота (письмова компонента (60%). усна компонента(10%)).Екзамен
Рекомендована література: Закон України Про ціни і ціноутворення: від 21.06.2012 р. № 5007-VI 2. Закон України Про захист від недобросовісної конкуренції: від 18.12.2008 р. № 689- VI 3. Закон України Про обмеження монополізму і недопущення недобросовісної конкуренції: від 18.02.1992 р. 4. Про ціноутворення в умовах реформування економіки: Постанова КМ України від 21.10.1994 р. № 733. 5. Положення про Державну інспекцію України по контролю за цінами: Постанова КМ України від 30.03.2012 р. № 236/2012. 27 6. Положення про державне регулювання цін (тарифів) на продукцію виробничотехнічного призначення, товари народного споживання, роботи і послуги монопольних утворень: Постанова КМ України від 22.02.2095 р. № 135. 7. Верхоглядова Н.І. Основи ціноутворення [Текст] : Навчальний посібник. / Н. І. Верхоглядова, С. Б. Ільіна, Н. А. Іваннікова, Я. Я. Слабко, Ю. В. Лисенко. – К.: Кондор, 2006 р.– 252 с. 8. Захарченко В. І. Методичні основи регіонального ціноутворення на промислову продукцію [Електронний ресурс] / В. І. Захарченко, Н. М. Андрієнко // Економіка: реалії часу. - 2015. - № 2. - С. 201-206. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econrch_2015_2_32 9. Іванюта П.В., Лугівська О.П. Управління ресурсами і витратами: навч. посіб. – 2-ге вид. – К.:ЦУЛ, 2011. – 320 с. 10. Колесников О. В. Ціноутворення: навч. посіб. / Колесников О. В. -3-е вид., випр. та доп. . – К.: ЦУЛ, 2007. – 144 с.