Основи маркетингу

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Оцінювати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізути та синезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК10. Здатність діяти відповідально і свідомо фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. ФК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання Комунікація КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності КОМ2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економічна теорія Основи підприємництва та менеджменту Економіка торговельного підприємства Кореквізити: Торговельна інфраструктура та форми торгівлі Постреквізити: Організація торгівлі Маркетингові дослідження підприємств торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Сутність, система та характеристики сучасного маркетингу Сутність, підходи та основні поняття маркетингу. Основні поняття маркетингу. Принципи, завдання та функції маркетингу. Система засобів маркетингу. Тема 2. Маркетингова інформаційна система та маркетингові дослідження Маркетингове середовище. Концепція маркетингової інформаційної системи. Сутність маркетингових досліджень. Види маркетингових досліджень. Процес маркетингових досліджень. Класифікація та вимоги до маркетингової інформації. Тема 3. Загальне дослідження ринку Дослідження поведінки покупців на споживчому ринку. Моделювання купівельної поведінки організації споживача. Оцінка ринкових можливостей підприємства. Сегментація ринку і позиціонування товару Тема 4. Маркетингова товарна політика Сутність маркетингової товарної політики. Класифікація товарів та асортиментна політика.. Маркетингова концепція нового товару. Життєвий цикл товару. Конкурентоспроможність товару та методи її визначення. Товарна номенклатура, асортимент, товарні знаки та упаковка Тема 5. Маркетингова цінова політика Сутність маркетингової цінової політики. Алгоритм маркетингового розрахунку цін. Цінові стратегії. Методи ціноутворення. Пристосування ціни.. Тема 6. Маркетингова збутова політика Канали розподілу товарів. Форми організації оптової торгівлі. Види роздрібної торгівлі. Основи збутової логістики Тема 7. Комплекс маркетингових комунікацій Система маркетингових комунікацій. Реклама. Пропаганда. Стимулювання збуту. Персональний продаж. Прямий маркетинг. Тема 8. Маркетингові стратегії в управлінні Місце стратегічного маркетингу в структурі управління підприємством та маркетингом. Сутність та класифікація маркетингових стратегій. Розроблення маркетингової стратегії. Методи вибору маркетингових стратегій : SWOT- аналіз. ; Матриця БКГ; П’ять сил конкуренції Портера; Класифікація маркетингових стратегій росту (зростання)
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів Поточного контролю (100%): - робота на практичних заняттях (14%) - - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (14%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 2 бали; - виконання контрольної роботи (12%) - максимальна кількість балів 12 балів; - підсумковий колоквіум 60% - максимальна кількість балів за письмову компоненту – 50 балів, максимальна кількість балів за усну компоненту – 10 балів.
Рекомендована література: 1. Іванечко Н., Борисова Т., Процишин Ю. Маркетинг: навч. посіб.; за ред. Н. Р. Іванечко. Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. 2. Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які має знати кожен менеджер. Альпіна Паблішер Україна, 2021. 252 с. 3. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 347 с. 4. Полторак В., Тараненко И., Красовська О. Маркетингові дослідження: підруч. Київ: Центр навчальної літератури, 2017, 342 с. 5. Пахуча Е.В., Шелудько Р.М., Білоусько Т.Ю. Маркетинг: навч. посіб. Харків: Тім Пабліш Груп, 2020. 300 с. 6. Приходько Д.О. Маркетинг: навч. посіб. Харків: ФОП Бровін О.В., 2019. 240 с. 7. Кібік О. М., Котлубай В. О., Хаймінова Ю. В., Нестерова К. С., Калмикова Н. Ю. Маркетинг: навч.-метод. посіб. Одеса, 2020. 68 с. 8. Палига Є. М., Гірняк О. М., Лазановський П. П., Маркетинг: підруч. Львів: Українська академія друкарства, 2020. 352 с. 9. Череп О. Г. Маркетинг: навч. посіб. Кондор, 2020. 728 с. 10. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підруч. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 11. Маркетинг: підруч. /за ред. Р.І. Буряка, В.К. Збарського. 2-ге вид., перероб. і доп. Київ: ЦП «Компринт», 2019. 783 с. 12. Kotler P., Kartajaya Н., Setiawan I. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Hardcover, 1st ed. Wiley, 2016. 208 p. 13. Kotler P., Armstrong G. Principles of Marketing, 17th ed. Pearson, 2017. 736 p.