Теоретичні основи товарознавства (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.024
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання. Метою вивчення є формування достатнього рівня знань щодо основних понять і категорій з теоретичних основ товарознавства, методів класифікації, формування потреб споживачів, асортименту товарів, споживних властивостей товарів, визначення їх конкурентоспроможності, кодування товарів та значення товарної інформації, змін показників якості на шляху товаропросування під час здійснення комерційної операції. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК 5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 7. Здатність працювати в команді. ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК 9. Прагнення до збереження навколишнього середовища фахові компетентності: ФК 1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК 3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК 5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК 6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності. В результаті вивчення курсу студенти повинні знати основні поняття та терміни з основ товарознавства, чинники формування потреб споживачів, асортиментної політики, споживні властивості харчових продуктів та непродовольчих товарів, вимоги, що висуваються до товарів, залежно від їх хімічного складу, будови, призначення на різних етапах життєвого циклу, методологічні основи оцінювання якості товарів та їх конкурентоспроможності. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН4. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. ЗН5. Знати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці. ЗН7. Знати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 5. Організовувати пошук, самостійний вибір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягти професійних цілей. УМ 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Основи маркетингу Основи підприємництва та менеджменту Захист прав споживачів Економічна теорія Управління якістю Економіка торговельного підприємства Організація торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: На основі дисципліни «Теоретичні основи товарознавства» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точки зору, що належать вченим різних напрямів, формує власне ставлення до об’єкту аналізу і теоретичних досліджень, повинен дослідити конкретний матеріал, переконливо підтвердити свої погляди фактичними даними нормативно-технічних документів. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального торговельного підприємства, кампанії, фірми чи іншого суб’єкту підприємницької діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%)
Рекомендована література: 1. Теоретичні основи товарознавства: Підручник / За заг. ред. д.т.н., с.н.с., проф. Ю.Т. Жука.-Львів: Компакт-ЛВ, 2009.-480 с. 2. Торговельне підприємництво: механізм розвитку і фінансової підтримки : монографія [за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. С.В. Князя] (розділ 1.7 Матеріалознавство і товарознавство у системі розвитку торговельного підприємництва С. 318-389). - Львів: вид.-во Львівської політехніки, 2015 р.-724 с. 3. ДСТУ 3325-96 «Термінологія. Визначенняосновних понять.-К.: ДержстандартУкраїни, 1996. 4. ДСТУ 3993-2000 «Товарознавство. Терміни та визначення» 5. Довідник товарознаця. Продовольчі товари. – Навч. посібник /заг. ред Князя С.В./ Видавництво Львівська Політехніка, 2019 р. – 654 с. 6. Байдакова Л.І. Теоретичні основи товарознавства: підручник / Л.І. Байдакова, І.М. Байдакова, Б.М. Губа , В.Я. Плахотін, О.В. Шегинський. – Луцьк : РВВ ЛНТУ, 2016. – 284 с. 7. Гігієна харчування з основами нутриціології: Підручник у 2 кн. Кн.1, Т.2 / Ципрян В.І., Матарас І.Т, Слободкін В.І. За ред. проф. Ципрянова В.І.- К., Медицина, 2007.

Теоретичні основи товарознавства

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання. Метою вивчення є надання знань щодо основних понять і категорій з теоретичних основ товарознавства, методів класифікації, формування потреб споживачів, асортименту товарів, споживних властивостей товарів, визначення їх конкурентоспроможності, кодування товарів та значення товарної інформації, змін показників якості на шляху товаропросування під час здійснення комерційної операції. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК9. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенство права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: ФК 5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. В результаті вивчення курсу студенти повинні знати основні поняття та терміни з основ товарознавства, чинники формування потреб споживачів, асортиментної політики, споживні властивості харчових продуктів та непродовольчих товарів, вимоги, що висуваються до товарів, залежно від їх хімічного складу, будови, призначення на різних етапах життєвого циклу, методологічні основи оцінювання якості товарів та їх конкурентоспроможності. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН5. Знати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. Уміння: УМ 13. Вміти оцінювати характеристики товарів, робіт та послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Основи маркетингу Основи підприємництва та менеджменту Захист прав споживачів Економічна теорія Управління якістю Економіка торговельного підприємства Організація торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи товарознавства як база провадження професійної підприємницької діяльності. Об’єкт, предмет, основні категорії і методи сучасного товарознавства. Сучасні концепції розвитку товарознавства. Теоретичні основи формування потреб і споживання товарів. Споживні властивості товарів і показники якості товарів. Надійність товарів у споживанні. Класифікація, асортимент і кодування товарів у торговельній практиці. Безпечність товарів і методи її забезпечення. Якість товарів та їх оцінювання. Чинники, що впливають на якість товарів. Вимоги до якості товарів. Збереження кількості та якості товарів під час товаропросування. Види і засоби інформації про товари.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та екзаменаційного контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: лабораторних занять (10%) 2,5 бали за кожну тему, тестовий контроль (15%) 1 бал за кожну тему ; розв’язування тематичних практичних завдань (15%) 1 бал за кожну тему;. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Рекомендована література: Торговельне підприємництво: механізм розвитку і фінансової підтримки : монографія [за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. С.В. Князя] – Львів: вид.-во Львівської політехніки, 2015 р. – 724 с. Довідник товарознаця. Продовольчі товари. – Навч. посібник /заг. ред Князя С.В./ Видавництво Львівська Політехніка, 2019 р. – 654 с. Байдакова Л.І. Теоретичні основи товарознавства: підручник / Л.І. Байдакова, І.М. Байдакова, Б.М. Губа , В.Я. Плахотін, О.В. Шегинський. – Луцьк : РВВ ЛНТУ, 2016. – 284 с. Гігієна харчування з основами нутриціології: Підручник у 2 кн. Кн.1, Т.2 / Ципрян В.І., Матарас І.Т, Слободкін В.І. За ред. проф. Ципрянова В.І.- К., Медицина, 2007. Сирохман І. В Товарознавство цукру, меду, кондитерських виробів: підручник – 2-е вид. / І. В. Сирохман, Т. М. Лозова – К.: Центр учбової літератур, 2008. – 616 с. Сирохман І. В Товарознавство смакових товарів: підручник. / І. В. Сирохман, Т. М. Раситюк. – Львів: Видавництво Львівської Комерційної Академії, 2009. – 428 с. Товарознавство плодоовочевих товарів, пряно-ароматичних рослин та прянощів: Навчальний посібник / Л. Д. Льовшина, В. М. Михайлов, О. В. М’ячиков. – К.: Ліра, 2010. – 388 с. Допоміжна Товарознавство і торговельне підприємництво : навч. посіб. / А.А. Мазаракі, Н.В. Притульська, В.А. Осика та ін. ; за ред. А.А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2014. – 652 с. ДСТУ 2860-94. Надійність в техніці. Терміни та визначення. ДСТУ 2863-94. Програма забезпечення надійності. Загальні вимоги. ДСТУ 2865-94. Контроль неруйнівний. Терміни та визначення. ДСТУ 2925-94. Якість продукції. Оцінювання якості. Терміни та визначення. ДСТУ 3021-95. Випробування і контроль якості продукції. Терміни та визначення. ДСТУ 3144-95. Штрихове кодування. Терміни та визначення. ДСТУ 32230-95. Управління якістю і забезпечення якості. Терміни і визначення. ДСТУ 3294-95. Маркетинг. Терміни та визначення основних понять.