Товарознавство та експертиза якості послуг

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.098
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати термінологію щодо основних понять і категорій у сфері управління якістю послуг; - знати особливості управління якістю послуг на рівні підприємства; - знати правове забезпечення управління якістю послуг; - уміти виявляти чинники поліпшення якості послуг та забезпечення її конкурентоспроможності; - володіти методами аналізізу та застосовувати на практиці принципи, методи й правила управління якістю послуг; - уміти проводити заходи щодо організації робіт із розробки та впровадження систем управління якості послуг; - управління якістю послуг відповідно до рекомендацій міжнародних стандартів ISO серії 9000. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; - здатність до навчання та готовність підвищувати рівень своїх знань; - здатність до самостійної роботи та самостійного приймання рішення; - уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомочність; - здатність працювати з інформацією у тому числі в глобальних комп'ютерних мережах; - уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел. - здатність здійснювати комунікаційну діяльність; - уміння працювати у колективі та команді; - здатність формувати нові ідеї (креативність). фахових: - здатність організовувати працю в первинних робочих групах з метою досягнення цілей організації; - здатність у складі робочої групи готувати аналітичні довідки, пропозиції, доповіді; - здатність забезпечувати належний рівень виконання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; - здатність розробляти тактичні та оперативні плани поточної діяльності; - здатність готувати проекти управлінських рішень; - здатність впроваджувати інноваційні технології в діяльність організації. - здатність вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, постановку цілей і завдань, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку його якості Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - знати нормативно-правові акти та положення законодавства; - знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - знати технології реалізації управлінських рішень; - знати сучасні інформаційні технології, ресурси та бази даних; - знати стандартні методики аналізу і розрахунків показників діяльності організації; - знати методи аналізу та оцінювання програм розвитку; - уміти застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності; - уміти узагальнювати інформацію, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретичні основи товарознавства Управління якістю Етика бізнесу і правила ведення переговорів
Короткий зміст навчальної програми: Призначення послуг в національній економіці. Послуга як специфічний товар. Класифікація та систематизація послуг Державне регулювання у сфері експертизи і якості послуг Оцінка якості надання послуг Експертиза якості послуг Експертне оцінювання державних послуг та послуг фінансових установ. Експертне оцінювання якості послуг виробничого споживання. Експертне оцінювання якості послуг особистого споживання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): виконання практичних робіт та їх захист (8%) по 1 балу за кожну роботу , контрольна робота та її захист (14%) тестовий контроль (8%) по 1 балу за кожну роботу. Тестовий та письмовий контроль (60%): (тестові завдання (45%); письмовий контроль (15%)).
Рекомендована література: 1. Безродна С. М. Управління якістю: навч. посіб. для студентів економічних спеціальностей. Безродна C. М. Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017, 174 с. 2. Послуга як об’єкт товарознавства: організація та контроль за якістю. Навчальний посібник. Видання 2-г е, виправлене та доповнене – Одеса ОНЕУ, ротапринт, 2015 . – 414 3. Панченко М.О. Управління якістю. Навч.пос. К. ЦУЛ. 2018, 228 с. 4. Траченко Л. А. Експертиза послуг: навчальний посібник / Л. А. Траченко. – Одеса: ОНЕУ, 2017. – 243 с. 5. Теоретико-методологічні аспекти управління якістю [текст]: навчальний посібник для студентів технічних спеціальностей: у 2-х частинах. Видання друге, зі змінами та доповненнями / М.П. Костюченко. – К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. Частина I – 424 с.