Загальний курс транспорту
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.001
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент, к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
4. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
5. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень.
6. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій.
7. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності.
8. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: 1. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій.
2. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій.
3. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками.
4. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
5. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Основи логістики і ТЕД
2. Транспортна географія та дослідження транспортного ринку
3. Основи теорії транспортних процесів і систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ транспортного процесу, основних показників різних видів транспорту та їх взаємодії. Детально розглядається інфраструктура автомобільного, залізничного, повітряного, трубопровідного та водного видів транспорту. Проводиться ознайомлення із новими видами транспорту а також із перспективами їх розвитку та впливом транспорту на навколишнє середовище.
Опис: Транспорт, його історія та соціально-економічний вплив на суспільство. Основи транспортного процесу. Залізничний транспорт. Повітряний транспорт. Водний транспорт. Автомобільний транспорт. Трубопровідний транспорт. Міський транспорт. Вплив транспорту на навколишнє середовище.
Методи та критерії оцінювання: •захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%)•складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів. Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 1 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 544 с.2.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 2 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 504 с.3.Загальний курс транспорту [М. І. Міщенко, А. В. Хімченко, І. Ф. Вороніна, Ф. М. Судак]. – Донецьк: Норд-прес, 2010. – 323с.4.Соловйова О.О. Загальний курс транспорту: конспект лекцій / О.О. Соловйова, Л.А. Ященко. – К. : НАУ, 2007. – 89 с5. Постранський Т.М., Афонін М.О., Бойків М.В. Загальний курс транспорту: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які навчаються за спеціальностями 275 «Транспортні технології (за видами)» та 274 «Автомобільний транспорт». – Львів: Видавництво НУ ЛП, 2019. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).