Вантажні перевезення на залізничному транспорті
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов Сергій Веніамінович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної
діяльності.
ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища.
ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті.
ФК 3. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на залізничному транспорті).
ФК 6. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
ФК 7. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю.
ФК 12. Здатність організовувати міжнародні перевезення.
ФК 13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів.
ФК 15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 13. Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення.
ПРН 16. Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
ПРН 17 Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН 22. Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю.
ПРН 25. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті. (для вибіркового блоку 01)
Транспортна географія та дослідження транспортного ринку.
Управління експлуатаційною роботою (частина 2).
Вантажознавство. (для вибіркового блоку 02)
Супутні і наступні:
Логістика залізничного транспорту. (для вибіркового блоку 01)
Залізничні транспортні тарифи. (для вибіркового блоку 01)
Транспортні термінали. (для вибіркового блоку 01)
Міжнародні залізничні перевезення. (для вибіркового блоку 01)
Безпека руху та ПТЕ залізниць.
Логістичні технології міжнародних перевезень та експедирування вантажів. (для вибіркового блоку 02)
Нормативно-правові засади організації міжнародних перевезень. (для вибіркового блоку 02)
Митне оформлення вантажів залізничного транспорту. (для вибіркового блоку 02)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної і комерційної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної і комерційної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Лекції:
Технологічний процес роботи вантажної станції.
Поняття про контейнерні перевезення і контейнерну транспортну систему.
Контрейлерні перевезення.
Перевезення вантажів на відкритому рухомому складі.
Перевезення негабаритних і великовагових вантажів.
Перевезення небезпечних вантажів.
Перевезення наливних вантажів.
Перевезення хлібних вантажів.
Перевезення швидкопсувних вантажів.
Перевезення тварин, птиці та сировини тваринного походження.
Загальні відомості про військові перевезення.
Пряме змішане сполучення за участю різних видів транспорту.
Транспортно - експедиторське обслуговування.
Відповідальність залізниць, відправників та одержувачів. Акти, претензії та позови.
Контрольно-ревізійна робота на залізничному транспорті. Оптимізація перевезень вантажів
Практичні:
Розробка принципових схем вантажних станцій.
Розробка принципових схем вантажних районів станцій.
Розробка принципових схем під’їзних колій підприємств.
Визначення виду і ступеню негабаритності та розрахункової негабаритності.
Визначення можливості сумісного перевезення небезпечних вантажів.
Розрахунок маси наливних вантажів. Оформлення повернення порожніх цистерн.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів із лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою виконання (проведення досліджень).
2. Захист звітів із практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
3. Захист курсового проєкту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою та методикою виконання курсового проєкту.
4. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
5. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів.
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова:
1. За заг. ред. С.В .Гревцова, В.І. Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1,2. / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. Част. 1 – 376с, част. 2 – 340с.
2. Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2005. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. В.К. Мироненко, В.В. Габа. Залізничні вантажні перевезення. / Навч. Посібник. Київ, «ДЕТУТ», 2015. – 248с.
Допоміжна:
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Видавничій дім «САМ», 2004. Част. 1 – 432с, част. 2 – 221с.
3. Інструкція з перевезення негабаритних і великовагових вантажів залізницями України. Київ.: «ПП «Алькор», 2005. – 181с.
4. Правила перевезення небезпечних вантажів. Київ.: «НВП Поліграфсервіс», 2009. ¬ 672с
5. Рекомендований технологічний процес роботи вантажної станції (ЦМ 0012). Київ, «Поліграфсервіс», 2005. – 224с.
6. Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України. Біла Церква.: «ТОВ «Інпрес», 2009. – 198с.
7. Інструкція з ведення станційної комерційної звітності. Київ.: «Укрзалізниця», 2003. – 371с.
8. Інструкція з актово-претензійної роботи. Київ.: «ПП «Алькор», 2003. – 61с.
9. Технічні умови розміщення і кріплення вантажів. Том 1,2. Київ.: «ТОВ «Девалта», 2011. Том 1 – 436с, том 2 – 269с.
10. Порядок оформлення, розслідування та обліку незбережних перевезень вантажів. Київ.: «ПП «Март», 2005. ¬ 70с.
11. Таблиці калібровки залізничних цистерн. М.: Транспорт, 1990.¬ 271с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Вантажні перевезення на залізничному транспорті (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.039
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов С.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем
ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища.
ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті.
ФК 3. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на залізничному транспорті).
ФК 6. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
ФК 7. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю.
ФК 12. Здатність організовувати міжнародні перевезення.
ФК 13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів.
ФК 15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 13. Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення.
ПРН 16. Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
ПРН 17 Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН 17. Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН 22. Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю.
ПРН 25. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: (для вибіркового блоку 01):
Попередні:
Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті
Транспортна географія та дослідження транспортного ринку
Управління експлуатаційною роботою (частина 2)
Супутні і наступні:
Логістика залізничного транспорту
Залізничні транспортні тарифи
Транспортні термінали
Міжнародні залізничні перевезення
Безпека руху та ПТЕ залізниць
(для вибіркового блоку 02):
Попередні:
Вантажознавство
Транспортна географія та дослідження транспортного ринку
Управління експлуатаційною роботою (частина 2)
Супутні і наступні:
Логістичні технології міжнародних перевезень та експедирування вантажів
Нормативно-правові засади організації міжнародних перевезень
Митне оформлення вантажів залізничного транспорту
Безпека руху та ПТЕ залізниць
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної і комерційної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної і комерційної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Вступ. Технічна та експлуатаційна характеристика під’їзних колій і станції примикання. Значення транспорту в технології виробництва підприємств.
Технічна та експлуатаційна характеристика вантажної станції.
Технічна та експлуатаційна характеристика під’їзної колії №1.
Технічна та експлуатаційна характеристика під’їзної колії №2.
Визначення добових вантажопотоків і складання балансової таблиці.
Організація обробки поїздів і вагонів на станції примикання і під’їзних коліях. Технологія обробки поїздів по прибуттю.
Операції з розформування та формування поїздів.
Операції з відправлення поїздів свого формування.
Визначення розмірів руху маршрутних і передаточних поїздів.
Організація маневрової роботи.
Організація вантажної і комерційної роботи. Вибір засобів комплексної механізації вантажно-розвантажувальних робіт.
Вибір типу складів.
Визначення місткості і основних розмірів вантажних пристроїв.
Визначення кількості вантажно-розвантажувальних машин.
Нормування вантажних операцій.
Організація комерційної роботи.
Особливості роботи станції в зимових умовах.
Розробка графічної моделі та розрахунок основних показників роботи станції.
Охорона праці.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
Захист виконаного згідно завдання курсового проєкту (100%).
1. Захист курсового проєкту у письмовій формі шляхом тестування за темою та методикою виконання курсового проєкту.
2. Захист курсового проєкту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою та методикою виконання курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оформлення пояснювальної записки до курсового проекту – 20 балів.
Правильність виконаних розрахунків та графічної частини згідно завдання – 40 балів.
Усна компонента під час захисту курсового проекту – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. За заг. ред. С.В .Гревцова, В.І. Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1,2. / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. Част. 1 – 376с, част. 2 – 340с.
2. Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2005. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. В.К. Мироненко, В.В. Габа. Залізничні вантажні перевезення. / Навч. Посібник. Київ, «ДЕТУТ», 2015. – 248с.
Допоміжна
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Транспорт», 2002. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. Технічні умови розміщення і кріплення вантажів. Том 1,2. Київ.: «ТОВ «Девалта», 2011. Том 1 – 436с, том 2 – 269с.
4. Інструкція з перевезення негабаритних і великовагових вантажів залізницями України. Київ.: «ПП «Алькор», 2005. – 181с.
5. Правила перевезення небезпечних вантажів. Київ.: «НВП Поліграфсервіс», 2009. ¬ 672с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).