Інформаційні системи і технології на залізничному транспорті
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.065
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: асистент Смолій Орест Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК5. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій;
ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної
діяльності;
ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК11. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної
діяльності;
AR
ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та
технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити
необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та
принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної
інфраструктури, транспортних засобів;
ФК14. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології,
автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при
організації перевізного процесу;
ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське
обслуговування вантажів;
ФКС 2.1. Знаходити рішення раціональних методів організації перевезень у
міжнародному сполученні;
Результати навчання: ПРН5 – Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для
розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних
технологій на залізничному транспорті.
ПРН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки
між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати
особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН24 – Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Обчислювальна техніка в інженерних та економічних розрахунках
Логістика залізничного транспорту
Основи теорії транспортних процесів і систем
Управління експлуатаційною роботою залізниць
Дипломування
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо оптимізації роботи великих транспортних об’єктів шляхом структуризації даних та їх подальшого аналізу. Освоєння сучасних інформаційних систем дозволить студенту застосовувати свої знання для автоматизації обчислень великих обсягів вхідних даних.
Опис: 1.Поняття інформаційних технологій(ІТ)
2.Основні принципи розробки та створення інформаційної системи.
3.Інфраструктура автоматизації. Обчислювальні комплекси. 4.Інформаційні мережі.
5.Принципи функціонування інформаційних мереж.
6.Геоінформаційні системи.
7.Бази даних(БД), системи управління базами даних (СУБД).
8.Проектування реляційних баз даних
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лобораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних 40 балів;
- екзаменаційний контроль: письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Інформаційні системи і технології. Методичні вказівки до практичних занять. Укл. О.А. Назаров, О.О.Бардась, І.Я.Сковрон./ДНУЗТу ім.акад. В.Лазаряна,-2014.-28с.
Рекомендована література
Базова
1. Телекомунікаційні та інформаційні мережі: Підручник для вищих навчальних закладів/П.П. Воробієнко, Л.А.Нікітюк, П.І.Резніченко. – К.:САММІТ-Книга,2010.-708с.
2. Кулаков Ю. Комп’ютерні мережі: [підручник]/Ю.Кулаков, Г.Луцький; ред. Ковтанюка. – К.:Юніор, 2005.-397с.
Допоміжна
1. Організація комп’ютерних мереж [текст]:конспект лекцій для студентів спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» /уклад. П.Ф.Баховський – Луцьк:Луцький НТУ, 2016.-62с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).