Підприємства залізничного транспорту

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.002
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Возняк Олег Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи науково-професійних знань, умінь і навичок щодо структури, матеріально-технічної бази, технологічних процесів різних підрозділів залізничного транспорту та про зв’язки підрозділів між собою.
Завдання: Загальні компетентності ЗК 9 – Навики здійснення безпечної діяльності; ЗК 12 – Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; Фахові компетентності ФК 2 – Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті; ФК 6 – Здатність організовувати взаємодію видів транспорту; ФК 8 – Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 – Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 13 – Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко - експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК 15 – Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 5 – Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій; ПРН 9 – Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; ПРН 10 – Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища; ПРН 13 – Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення; ПРН 14 – Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах; ПРН 19 – Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень; ПРН 21 – Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; ПРН 23 – Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Загальний курс транспорту Наступні: Залізничні станції та вузли
Короткий зміст навчальної програми: У курсі навчальної дисципліни системно розглядаються питання головної задачі та призначення галузі, а також методів їх досягнення, загальних принципів роботи залізничного транспорту, організації руху поїздів, будови залізничної колії, зв’язку, СЦБ, основних споруд, рухомого складу, вагонного і локомотивного господарства, матеріально-технічного постачання підрозділів, загальну безпеку виробництва.
Опис: Лекції: Характеристика залізничного транспорту. Основні показники його роботи Структура управління залізничним транспортом Основні нормативні документи, які регламентують роботу залізничного транспорту Габарити наближення будов, рухомого складу та вантажів. Їх значення для безпеки руху Підприємства локомотивного господарства Підприємства вагонного господарства. Вагони Підприємства станційного господарства Підприємства господарства автоматики, телемеханіки і зв’язку Підприємства господарства електропостачання залізниць Підприємства господарства колії Інші підприємства, які забезпечують роботу залізничного транспорту
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: конспект лекцій / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 2. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: методичні рекомендації із завданнями до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 3. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: робочий зошит до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2023. 22с. Рекомендована література Основна 1. Правила технічної експлуатації залізниць України.– Київ: Транспорт України, 2003.– 254 с. 2. Корнійчук М. П., Липовець Н. В., Шамрай Д. О. Технологія галузі і технічні засоби залізничного транспорту. – Ч. 1. – К.: Дельта, 2006. – 500 с. 3. Корнійчук М. П., Липовець Н. В., Шамрай Д. О. Технологія галузі і технічні засоби залізничного транспорту. – Ч. 2. – К.: Дельта, 2007. – 424 с. Додаткова 4. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В. Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с. 5. Буканов М.А. Довідник чергового по залізничній станції / М.А. Буканов.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).