Підприємства залізничного транспорту

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.002
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Возняк Олег Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи науково-професійних знань, умінь і навичок щодо структури, матеріально-технічної бази, технологічних процесів різних підрозділів залізничного транспорту та про зв’язки підрозділів між собою.
Завдання: Загальні компетентності ЗК 9 – Навики здійснення безпечної діяльності; ЗК 12 – Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; Фахові компетентності ФК 2 – Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті; ФК 6 – Здатність організовувати взаємодію видів транспорту; ФК 8 – Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 – Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 13 – Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко - експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК 15 – Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 5 – Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій; ПРН 9 – Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; ПРН 10 – Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища; ПРН 13 – Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення; ПРН 14 – Організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах; ПРН 19 – Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень; ПРН 21 – Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності; ПРН 23 – Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Загальний курс транспорту Наступні: Залізничні станції та вузли
Короткий зміст навчальної програми: У курсі навчальної дисципліни системно розглядаються питання головної задачі та призначення галузі, а також методів їх досягнення, загальних принципів роботи залізничного транспорту, організації руху поїздів, будови залізничної колії, зв’язку, СЦБ, основних споруд, рухомого складу, вагонного і локомотивного господарства, матеріально-технічного постачання підрозділів, загальну безпеку виробництва.
Опис: Лекції: Характеристика залізничного транспорту. Основні показники його роботи Структура управління залізничним транспортом Основні нормативні документи, які регламентують роботу залізничного транспорту Габарити наближення будов, рухомого складу та вантажів. Їх значення для безпеки руху Підприємства локомотивного господарства Підприємства вагонного господарства. Вагони Підприємства станційного господарства Підприємства господарства автоматики, телемеханіки і зв’язку Підприємства господарства електропостачання залізниць Підприємства господарства колії Інші підприємства, які забезпечують роботу залізничного транспорту
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: конспект лекцій / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 2. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: методичні рекомендації із завданнями до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 3. Підприємства залізничного транспорту [Текст]: робочий зошит до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2023. 22с. Рекомендована література Основна 1. Правила технічної експлуатації залізниць України.– Київ: Транспорт України, 2003.– 254 с. 2. Корнійчук М. П., Липовець Н. В., Шамрай Д. О. Технологія галузі і технічні засоби залізничного транспорту. – Ч. 1. – К.: Дельта, 2006. – 500 с. 3. Корнійчук М. П., Липовець Н. В., Шамрай Д. О. Технологія галузі і технічні засоби залізничного транспорту. – Ч. 2. – К.: Дельта, 2007. – 424 с. Додаткова 4. Загальний курс та технології роботи транспорту (залізничний транспорт): Навчальний посібник / М.І. Данько, Т.В. Бутько, В.М. Кулешов, О.В. Березань, О.І. Гребцов, В.Д. Зонов, О.А. Малахова, Ф.Г. Ткачов, О.В. Лаврухін; За ред. М.І. Данька. – Харків: УкрДАЗТ, 2007. – 242 с. 5. Буканов М.А. Довідник чергового по залізничній станції / М.А. Буканов.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).