Залізничні станції та вузли, частина 1

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення студентів із: – конструкцією залізничних роздільних пунктів із колійними розвитком і вузлів, їх призначенням та класифікацією; – техніко-експлуатаційними характеристиками різних за схемою роздільних пунктів і вузлів й умовами їх застосування; – методами розрахунку необхідного технічного оснащення залізничних станцій й техніко-економічного обґрунтування проєктних рішень; – принципами розробки конструкції колійного розвитку залізничних станцій.
Завдання: ЗК 7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 11 Здатність працювати автономно та в команді ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ФК 1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК 8 Здатність проєктувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН 2 Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій; ПРН 8 Розробляти, проектувати, управляти проєктами у сфері транспортних систем та технологій; ПРН 10 Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища ПРН 19 Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень; ПРН 23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія Вища математика Транспортні засоби та інфраструктура залізниць Управління експлуатаційною роботою Залізничні станції та вузли (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями вивчення дисципліни є отримання фахівцем у галузі транспорту знань щодо типових схем роздільних пунктів із колійними розвитком й основ організації їх роботи, принципів проєктування роздільних пунктів і розміщення їх у залізничних вузлах, методів аналізу та техніко-економічного порівняння проєктних рішень, вмінь щодо виконання розрахунків необхідного технічного оснащення залізничних станцій і розробки їх конструкції.
Опис: 1.Елементи колійного розвитку залізничних станцій та їх взаємне розташування 2. Розрахунок та проєктування стрілочних вулиць. 3. Проміжні станції одноколійних та двоколійних ділянок. Технічні норми проєктування роздільних пунктів 4. Проміжні станції багатоколійних ділянок. Технічні норми проєктування та перебудова роздільних пунктів
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт шляхом проведення усного опитування за тематикою роботи. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 50 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992. 2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978. 3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980. 4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Залізничні станції та вузли, частина 1 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення студентів із: – конструкцією залізничних роздільних пунктів із колійними розвитком і вузлів, їх призначенням та класифікацією; – техніко-експлуатаційними характеристиками різних за схемою роздільних пунктів і вузлів й умовами їх застосування; – методами розрахунку необхідного технічного оснащення залізничних станцій й техніко-економічного обґрунтування проектних рішень; – принципами розробки конструкції колійного розвитку залізничних станцій.
Завдання: ЗК 7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 11 Здатність працювати автономно та в команді ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ФК 1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН 2 Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій; ПРН 8 Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій; ПРН 10 Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища ПРН 19 Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень; ПРН 23 . Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія Вища математика Дослідження операцій у транспортних системах Управління експлуатаційною роботою Залізничні станції та вузли (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями вивчення дисципліни є отримання фахівцем у галузі транспорту знань щодо типових схем роздільних пунктів із колійними розвитком й основ організації їх роботи, принципів проєктування роздільних пунктів і розміщення їх у залізничних вузлах, методів аналізу та техніко-економічного порівняння проєктних рішень, вмінь щодо виконання розрахунків необхідного технічного оснащення залізничних станцій і розробки їх конструкції.
Опис: 1 Складання немасштабної схеми стрілочної горловини. 2 Розрахунок величини вставок між стрілочними переводами та кривими. 3 Визначення координат ЦСП та ВК повороту, побудова масштабної накладки плану горловини. 4 Складання немасштабної схеми колійного розвитку проміжної станції, її аналіз. 5 Розрахунок координат елементів станції, масштабне проєктування плану проміжної станції. 6 Зображення поздовжнього профілю головних колій станції й підходів до неї, поперечного профілю земляного полотна.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою проєкту
Критерії оцінювання результатів навчання: Оформлення пояснювальної записки до курсового проєкту – 20 балів. Правильність виконаних розрахунків та графічної частини згідно завдання відповідно до обраного рівня – 40 балів. Усна компонента під час захисту курсового проєкту (у разі виконання ускладненого завдання до проєкту) – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992. 2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978. 3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980. 4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).