Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 1

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи наукових і професійних знань, навичок необхідних для організації перевезень та управління експлуатаційною роботою залізничного транспорту з метою суворого дотримання правил безпеки руху, виконання встановлених термінів доставки, забезпечення економічності перевезень та ефективного використання технічних засобів залізничного транспорту.
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків; ФК10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій; ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення; ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: 15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; 20. Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність; 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів; 25. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення; 26. Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортні засоби та інфраструктура залізниць Технічні засоби та автоматизація систем управління на залізничному транспорті Вища математика Загальний курс транспорту Управління експлуатаційною роботою (частина 2) Залізничні станції та вузли (частина 1)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ організації перевезень на залізничному транспорті, виконанні маневрової роботи, організації роботи залізничних станцій в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: 1. Загальні відомості про залізничний транспорт України 2. Залізничні станції 3. Маневрова робота на залізничному транспорті. 4. Основні документи, що регламентують роботу станцій. 5. Технологія роботи проміжних станцій. 6. Технологія роботи дільничних станцій. 7. Технологія роботи сортувальних станцій. 8. Технологія переробки вагонопотоків на сортувальних станціях. 9. Технологія роботи сортувальної гірки. 10. Добовий план-графік роботи сортувальної станції та розрахунок його показників. 11. Організація роботи станційного технологічного центру з обробки поїзної інформації та перевізних документів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт шляхом проведення усного опитування за тематикою роботи. 2. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі. 3. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якого ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (50%); - екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Основна література 1. Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова. І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Видво ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6. 2. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130 (6 назв) 3. Маневрова робота на залізничних станціях. У 2 ч. методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; для студентів III курсу денної форми навчання ф-ту "Управління процесами перевезень" спец. "Транспортні технології" Ч. 1 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. - Дніпропетровськ : ДНУЗТ, 2016. - 47с. : табл.іл. 4. Маневрова робота на залізничних станціях [Текст] методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; у 2-х ч.; для студентів III курсу денної форми навчання факультету "Управління процесами перевезень" спеціальності "Транспортні технології" Ч. 2 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. - Дніпропетровськ : Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2016. - 35с. Інформаційні ресурси 1. Офіційний портал Верховної Ради України. Режим доступа: http://rada.gov.ua/ 2. Міністерство інфраструктури України. Режим доступа: http://mtu.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Укрзалізниці. Режим доступа: http://www.uz.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).