Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 1

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи наукових і професійних знань, навичок необхідних для організації перевезень та управління експлуатаційною роботою залізничного транспорту з метою суворого дотримання правил безпеки руху, виконання встановлених термінів доставки, забезпечення економічності перевезень та ефективного використання технічних засобів залізничного транспорту.
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків; ФК10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій; ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення; ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: 15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; 20. Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність; 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів; 25. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення; 26. Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортні засоби та інфраструктура залізниць Технічні засоби та автоматизація систем управління на залізничному транспорті Вища математика Загальний курс транспорту Управління експлуатаційною роботою (частина 2) Залізничні станції та вузли (частина 1)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ організації перевезень на залізничному транспорті, виконанні маневрової роботи, організації роботи залізничних станцій в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: 1. Загальні відомості про залізничний транспорт України 2. Залізничні станції 3. Маневрова робота на залізничному транспорті. 4. Основні документи, що регламентують роботу станцій. 5. Технологія роботи проміжних станцій. 6. Технологія роботи дільничних станцій. 7. Технологія роботи сортувальних станцій. 8. Технологія переробки вагонопотоків на сортувальних станціях. 9. Технологія роботи сортувальної гірки. 10. Добовий план-графік роботи сортувальної станції та розрахунок його показників. 11. Організація роботи станційного технологічного центру з обробки поїзної інформації та перевізних документів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт шляхом проведення усного опитування за тематикою роботи. 2. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі. 3. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якого ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (50%); - екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основна література 1. Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова. І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Видво ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6. 2. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130 (6 назв) 3. Маневрова робота на залізничних станціях. У 2 ч. методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; для студентів III курсу денної форми навчання ф-ту "Управління процесами перевезень" спец. "Транспортні технології" Ч. 1 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. - Дніпропетровськ : ДНУЗТ, 2016. - 47с. : табл.іл. 4. Маневрова робота на залізничних станціях [Текст] методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; у 2-х ч.; для студентів III курсу денної форми навчання факультету "Управління процесами перевезень" спеціальності "Транспортні технології" Ч. 2 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. - Дніпропетровськ : Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2016. - 35с. Інформаційні ресурси 1. Офіційний портал Верховної Ради України. Режим доступа: http://rada.gov.ua/ 2. Міністерство інфраструктури України. Режим доступа: http://mtu.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Укрзалізниці. Режим доступа: http://www.uz.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).