Транспортна географія та дослідження транспортного ринку

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.021
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: старший викладач, б/с, б/з Федунь Тарас Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння основних характеристик функціонування транспортних систем світу та України.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (ЗК6); 2. Прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК10); Фахові компетентності: 1. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу (ФК14);
Результати навчання: ПРН2 – Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій ПРН6 – Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій ПРН15 – Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками ПРН16 – Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту ПРН19 – Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень ПРН24 – Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальний курс транспорту Дослідження операцій в транспортних системах Пасажирські перевезення на залізничному транспорті
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо будови і особливостей функціонування різних видів транспортних систем в Україні та світі. Проводиться оцінка роботи основних видів транспорту, а також їх взаємодії на транспортному ринку. Наводяться основні поняття про глобальні супутникові системи навігації та зв’язку на транспорті
Опис: Лекції Основні поняття та особливості розвитку транспортної географії Основні показники, що характеризують транспортну систему Характеристика світової транспортної системи Показники роботи транспортної мережі Характеристика роботи залізничного транспорту Характеристика роботи автомобільного транспорту Характеристика роботи повітряного транспорту Характеристика роботи трубопровідного транспорту Транспортна система України Суть МТК, їх перелік та характеристика Пріоритети України щодо забезпечення існування МТК в державі Розвиток міжнародного транспортного сполучення України
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Нестеренко Г.І., Литвиненко С.Л. Загальні основи транспортної географії: Підручник, К.: Видавничий дім «Кондор», 2019.- 184с. 2. Дудник І.М., Транспортна географія. Підручник. – К.: НАУ, 2016. – 288с. 3. Національна транспортна стратегія України, 2017. – 39 с. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text Допоміжна 1. Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів: ДБН В.2.3-5 2001. – [Чинний від 2001 – 10 – 01]. – К.: Держбуд України 2001. – 50 с. – (Державні будівельні норми України). 2. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування.: ДСТУ 4100:2014 – [Чинний від 01 липня 2015]. – К. : Мінекономрозвитку України, 2015. – 106 с. 3. Яценко Б. П. Економічна географія світу. – Підручник, К.: Артек, 2000. – 287 с. 4. Маковецька Л.О., Географія транспорту, Луцьк, Східноєвроп.націон.ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – 118с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).