Залізничні станції та вузли, частина 2
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.037
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ФК1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища;
ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи;
ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень;
ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: РН 2. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій на залізничному транспорті.
РН 8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій на залізничному транспорті.
РН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахування вимог до збереження навколишнього середовища.
РН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
РН 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Залізничні станції та вузли (частина 1)
Транспортні термінали
Міжнародні залізничні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем дільничних, вантажних, портових, поромних та прикордонних станцій, ґрунтуючись на чинних нормах та стандартах. Тут детально розглядаються методика розрахунку кількості колій у парках станцій, завантаження та пропускної здатності горловин станції, а також ознайомлення з сортувальними пристроями, пристроями локомотивного, пасажирського і вагонного господарств.
Опис: Загальна характеристика дільничних станцій.
Дільничні станції лінійного типу.
Методика розрахунку кількості колій у парках дільничної станції.
Вузлові дільничні станції.
Проєктування дільничних станцій.
Пристрої пасажирського і вагонного господарств.
Сортувальні пристрої дільничних та вантажних станцій.
Вантажні станції загального користування.
Пристрої локомотивного господарства дільничних та вантажних станцій.
Завантаження та пропускна здатність горловин станцій
Спеціалізовані вантажні станції.
Портові та поромні станції.
Прикордонні та перевантажувальні станції.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних робіт шляхом проведення усного опитування за тематикою роботи.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 50 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992.
2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978.
3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980.
4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Залізничні станції та вузли, частина 2 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ФК1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища;
ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи;
ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень;
ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: РН 2. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій на залізничному транспорті.
РН 8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій на залізничному транспорті.
РН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахування вимог до збереження навколишнього середовища.
РН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
РН 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Залізничні станції та вузли (частина 1)
Транспортні термінали
Міжнародні залізничні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем дільничних, вантажних, портових, поромних та прикордонних станцій, ґрунтуючись на чинних нормах та стандартах. Тут детально розглядаються методика розрахунку кількості колій у парках станцій, завантаження та пропускної здатності горловин станції, а також ознайомлення з сортувальними пристроями, пристроями локомотивного, пасажирського і вагонного господарств.
Опис: ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ ПОЇЗДІВ І ГОЛОВНИХ КОЛІЙ НА ЛІНІЯХ, ЩО ПРИМИКАЮТЬ ДО СТАНЦІЇ. РОЗРАХУНОК КОРИСНОЇ ДОВЖИНИ ПРИЙМАЛЬНО-ВІДПРАВНИХ КОЛІЙ
РОЗМІЩЕННЯ СТАНЦІЇ НА ЗАЛІЗНИЧНІЙ ЛІНІЇ. РОЗРОБКА ЇЇ ПРИНЦИПОВОЇ СХЕМИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ
ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ КОЛІЙ В ПРИЙМАЛЬНО-ВІДПРАВНИХ ПАРКАХ СТАНЦІЇ
ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ КОЛІЙ У СОРТУВАЛЬНОМУ ПАРКУ
АНАЛІТИЧНИЙ РОЗРАХУНОК СУМАРНОГО ЗАВАНТАЖЕННЯ ГОРЛОВИНИ
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проекту проводиться в усній формі шляхом оцінювання наступних складових:
– якість виконаної студентом курсового проекту;
– доповідь студента;
– повноту та правильність відповідей на поставлені студентові запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь студента, якість виконаного студентом курсового проекту та усне опитування - 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992.
2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978.
3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980.
4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).