Залізничні станції та вузли, частина 2

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.037
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення студентів із: конструкцією залізничних станцій із колійними розвитком, їх призначенням та класифікацією, технологією роботи; техніко-експлуатаційними характеристиками різних за схемою станцій і вузлів й умовами їх застосування; методами розрахунку необхідного технічного оснащення залізничних станцій й техніко-економічного обґрунтування проєктних рішень; принципами розробки конструкції колійного розвитку залізничних станцій.
Завдання: ЗК7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ФК1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: РН 2. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій на залізничному транспорті. РН 8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій на залізничному транспорті. РН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахування вимог до збереження навколишнього середовища. РН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень. РН 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Залізничні станції та вузли (частина 1) Транспортні термінали Міжнародні залізничні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем дільничних, вантажних, портових, поромних та прикордонних станцій, ґрунтуючись на чинних нормах та стандартах. Тут детально розглядаються методика розрахунку кількості колій у парках станцій, завантаження та пропускної здатності горловин станції, а також ознайомлення з сортувальними пристроями, пристроями локомотивного, пасажирського і вагонного господарств.
Опис: Загальна характеристика дільничних станцій. Дільничні станції лінійного типу. Методика розрахунку кількості колій у парках дільничної станції. Вузлові дільничні станції. Проєктування дільничних станцій. Пристрої пасажирського і вагонного господарств. Сортувальні пристрої дільничних та вантажних станцій. Вантажні станції загального користування. Пристрої локомотивного господарства дільничних та вантажних станцій. Завантаження та пропускна здатність горловин станцій Спеціалізовані вантажні станції. Портові та поромні станції. Прикордонні та перевантажувальні станції.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт шляхом проведення усного опитування за тематикою роботи. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 50 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992. 2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978. 3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980. 4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Залізничні станції та вузли, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення студентів із: конструкцією залізничних станцій із колійними розвитком, їх призначенням та класифікацією, технологією роботи; техніко-експлуатаційними характеристиками різних за схемою станцій і вузлів й умовами їх застосування; методами розрахунку необхідного технічного оснащення залізничних станцій й техніко-економічного обґрунтування проєктних рішень; принципами розробки конструкції колійного розвитку залізничних станцій.
Завдання: ЗК7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ФК1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи; ФК 9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень; ФК 16 Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: РН 2. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій на залізничному транспорті. РН 8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій на залізничному транспорті. РН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахування вимог до збереження навколишнього середовища. РН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень. РН 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Залізничні станції та вузли (частина 1) Транспортні термінали Міжнародні залізничні перевезення
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем дільничних, вантажних, портових, поромних та прикордонних станцій, ґрунтуючись на чинних нормах та стандартах. Тут детально розглядаються методика розрахунку кількості колій у парках станцій, завантаження та пропускної здатності горловин станції, а також ознайомлення з сортувальними пристроями, пристроями локомотивного, пасажирського і вагонного господарств.
Опис: ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ ПОЇЗДІВ І ГОЛОВНИХ КОЛІЙ НА ЛІНІЯХ, ЩО ПРИМИКАЮТЬ ДО СТАНЦІЇ. РОЗРАХУНОК КОРИСНОЇ ДОВЖИНИ ПРИЙМАЛЬНО-ВІДПРАВНИХ КОЛІЙ РОЗМІЩЕННЯ СТАНЦІЇ НА ЗАЛІЗНИЧНІЙ ЛІНІЇ. РОЗРОБКА ЇЇ ПРИНЦИПОВОЇ СХЕМИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ КОЛІЙ В ПРИЙМАЛЬНО-ВІДПРАВНИХ ПАРКАХ СТАНЦІЇ ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ КОЛІЙ У СОРТУВАЛЬНОМУ ПАРКУ АНАЛІТИЧНИЙ РОЗРАХУНОК СУМАРНОГО ЗАВАНТАЖЕННЯ ГОРЛОВИНИ
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проекту проводиться в усній формі шляхом оцінювання наступних складових: – якість виконаної студентом курсового проекту; – доповідь студента; – повноту та правильність відповідей на поставлені студентові запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь студента, якість виконаного студентом курсового проекту та усне опитування - 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Акулінічев В. М. Залізничні станції і вузли [Текст]/ В. М. Акулінічев, Н. В. Правдін, В.Я. Болотний, І. Е. Савченко; Під ред. В. М. Акулінічева. Навч. пос. для вузів зал. трансп.– М: Транспорт, 1992. 2. Інструкція по проєктуванню станцій та вузлів на залізницях СРСР. (ВСН 56-78) [Текст]. – М.: Транспорт, 1978. 3. Проєктувння зал. станцій і вузлів: Дов. і метод. керівництво [Текст]/ Під ред. А. М. Козлова і К. Г. Гусєвої.– 2-е вид., перероб. і доп. – М: Транспорт, 1980. 4. ДБН В.2.3 -19-2018. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування [Текст]/ Мінрегіон України, Київ, 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).