Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.048
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов С.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем
ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної
діяльності.
ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища.
ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті.
ФК 3. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на залізничному транспорті).
ФК 6. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.
ФК 7. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю.
ФК 12. Здатність організовувати міжнародні перевезення.
ФК 13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів.
ФК 15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів.
Результати навчання: ПРН 2. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій.
ПРН 8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій.
ПРН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища.
ПРН 12. Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт.
ПРН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
ПРН 23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: (для вибіркового блоку 01):
Попередні:
Основи логістики і ТЕД
Навантажувально-розвантажувальні роботи на транспорті
Супутні і наступні:
Вантажні перевезення на залізничному транспорті
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної і комерційної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної і комерційної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Лекції:
Основні положення організації вантажних перевезень і комерційної роботи залізниць.
Управління вантажною і комерційною діяльністю.
Загальні поняття про вантажне господарство станцій.
Залізничні вантажні склади і площадки. Термінально-складські комплекси.
Транспортні засоби для перевезення вантажів. Вагове господарство.
Основи проєктування і розрахунки пристроїв вантажного господарства.
Основи планування перевезень вантажів залізничним транспортом.
Організація перевезень маршрутами вантажовідправників.
Транспортна характеристика вантажів і підготування їх до перевезення.
Приймання вантажу до перевезення.
Завантаження і відправлення вантажу.
Операції з вантажами під час перевезення.
Операції з вантажами на станції призначення.
Зберігання і видача вантажів.
Залізничні під’їзні колії.
Практичні заняття:
Розрахунок місткості та основних розмірів критих складів.
Заповнення облікової картки форми ГУ-1, в т.ч. в умовах електронного документообігу.
Заповнення Пам’ятки про користування вагонами (форма ГУ-45) та Відомості плати за користування вагонами (форма ГУ-46), в т.ч. в умовах електронного документообігу.
Заповнення електронної Накладної у внутрішніх сполученнях (з використанням АРМ товарного касира) в умовах електронного документообігу.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів із практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Проведення заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання заліку, питання якого ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
Виконання та захист практичних робіт - 40 балів
Заліковий контроль (ЗК):
Письмова компонента - 50 балів
Усна компонента - 10 балів
Всього балів - 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. За заг. ред. С.В .Гревцова, В.І. Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1,2. / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. Част. 1 – 376с, част. 2 – 340с.
2. Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2005. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. В.К. Мироненко, В.В. Габа. Залізничні вантажні перевезення. / Навч. Посібник. Київ, «ДЕТУТ», 2015. – 248с.
Допоміжна
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Видавничій дім «САМ», 2004. Част. 1 – 432с, част. 2 – 221с.
3. Рекомендований технологічний процес роботи вантажної станції (ЦМ 0012). Київ, «Поліграфсервіс», 2005. – 224с.
4. Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України. Біла Церква.: «ТОВ «Інпрес», 2009. – 198с.
5. Інструкція з ведення станційної комерційної звітності. Київ.: «Укрзалізниця», 2003. – 371с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).