Залізничні транспортні тарифи
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов Сергій Веніамінович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК 3. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на залізничному транспорті).
ФК 4. Здатність організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу (на залізничному транспорті).
ФК 9. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень.
ФК 11. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності.
ФКС 1.2. Здатність враховувати сталий розвиток транспортних систем.
ФКС 1.3. Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами.
Результати навчання: ПРН 6. Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій.
ПРН 13. Організовувати та управляти перевезенням вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення.
ПРН 14. Організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Організовувати
обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах.
ПРН 19. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень.
ПРН 22. Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю.
ПРН 25. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові засади організації залізничних перевезень.
Вантажні перевезення на залізничному транспорті.
Практика.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників пасажирської, вантажної і комерційної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів пасажирської, вантажної і комерційної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Лекційні заняття:
Вступ. Статут залізниць України.
Вантажні тарифи і принципи їх побудови.
Залізничні тарифи в умовах конкуренції з іншими видами транспорту.
Тарифна політика залізниць України (ТП УЗ).
Система побудови пасажирських тарифів.
Порядок визначення тарифних відстаней.
Порядок визначення провізних платежів за різних умов перевезення.
Порядок визначення термінів доставки вантажів.
Порядок визначення плати за користування вагонами і контейнерами.
Додаткові збори.
Штрафи.
Системи автоматизованого управління вантажними і пасажирськими перевезеннями.
Практичні заняття:
Розрахунок тарифних відстаней у різних випадках.
Розрахунок провізних платежів у різних випадках.
Розрахунок плати за користування вагонами і контейнерами.
Розрахунок розмірів зборів за подачу та забирання вагонів.
Розрахунок розмірів зборів за зберігання вантажів на місцях загального користування.
Розрахунок термінів доставки вантажів і суми штрафу в % за несвоєчасну доставку.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів із практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Проведення письмового заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання заліку, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів.
Заліковий контроль (ЗК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. За заг. ред. С.В.Гревцова, В.І.Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1 / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. – 376с.
2. Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2003. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. В.К.Мироненко, В.В.Габа. Залізничні вантажні перевезення. / Навч. Посібник. Київ, «ДЕТУТ», 2015. – 248с.
Допоміжна
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Транспорт», 2002. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3.Єдина тарифно-статистична номенклатура вантажів. Тарифне керівництво №1. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 413с..
4. Тарифне керівництво №4 залізниць України. Київ.: «Транспорт», 2001. ¬ 403с.
5. Угода про міжнародне вантажне сполучення (СМГС. Біла Церква.: «ТОВ «Інпрес», 2007. ¬ 306с.
6. Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України. Біла Церква.: «ТОВ «Інпрес», 2009. – 198с.
7. Інструкція з ведення станційної комерційної звітності. Київ.: «Укрзалізниця», 2003. – 371с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).