Організація спеціальних перевезень на залізничному транспорті

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов С.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння характеристик та закономірностей учасників процесу перевезень вантажів на залізничному транспорті і методів їх дослідження.
Завдання: Загальні: ЗК 5. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 9. Навики здійснення безпечної діяльності. ЗК 10. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові: ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті. ФК 7. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю. ФК 10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій. ФК 11. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності. ФК 16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях. ФКС 1.1. Здатність до аналізу ризиків залізнично-транспортних подій.
Результати навчання: ПРН 7. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій. ПРН 9. Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій. ПРН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища. ПРН 13. Організовувати та управляти перевезеннями вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення. ПРН 16. Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту. ПРН 21. Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності. ПРН 22. Організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю. ПРН 26. Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Безпека руху та ПТЕ залізниць. Супутні і наступні: Практика.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Лекції: Законодавча база у сфері транспортних технологій. Вантажознавство. Схоронність вантажів при зберіганні та транспортуванні. Приймання вантажів до перевезення. Операції з вантажами під час перевезення. Операції з вантажами на станції призначення. Залізничні під’їзні колії. Технологічний процес роботи вантажної станції. Поняття про контейнерні перевезення і контейнерну транспортну систему. Контейнерні пункти і термінали. Контрейлерні перевезення. Перевезення довгомірних вантажів на відкритому рухомому складі. Перевезення негабаритних і великовагових вантажів. Перевезення небезпечних вантажів. Перевезення наливних вантажів. Перевезення хлібних вантажів. Перевезення швидкопсувних вантажів. Загальні відомості про військові перевезення. Пряме змішане сполучення за участю різних видів транспорту. Транспортно - експедиторське обслуговування. Відповідальність залізниць, відправників та одержувачів. Акти, претензії та позови. Контрольно-ревізійна робота на залізничному транспорті. Оптимізація перевезень вантажів. Підсумкове заняття. Практичні заняття: Визначення виду і ступеню негабаритності та розрахункової негабаритності. Визначення можливості сумісного перевезення небезпечних вантажів. Розрахунок маси наливних вантажів. Оформлення повернення порожніх цистерн.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій (усній) формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Проведення диф. заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання заліку, питання якого ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Практичні заняття - 40 балів Заліковий контроль: Письмова компонента - 50 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Гревцов С.В. Організація спеціальних перевезень на залізничному транспорті.: Курс лекцій. – Львів, 2023. 2. Гревцов С.В. Організація спеціальних перевезень на залізничному транспорті.: Методичні вказівки до виконання практичних робіт – Львів, 2023. 3. Гревцов С.В. Організація спеціальних перевезень на залізничному транспорті.: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт – Львів, 2023. Базова 1. Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті: навч. посіб. / С.В. Гревцов, Ю.М. Германюк. – Львів: СПОЛОМ, 2023 – 281с. 2. Лаврухін О.В. та інші. Вантажні перевезення на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: Част. 1 -2015р – 259с, част. 2 – 2021р – 239с. 3. В.К. Мироненко, В.В. Габа. Залізничні вантажні перевезення. / Навч. Посібник. Київ, «ДЕТУТ», 2015. – 248с. Допоміжна 1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с. 2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Видавничій дім «САМ», 2004. Част. 1 – 432с, част. 2 – 221с. 3. Технические условия погрузки и крепления грузов. Приложение 3 к Соглашению о международном железнодорожном грузовом сообщении (СМГС), том 1, 2. Киев.: ТОВ «Девалта», 2011. 4. Інструкція з перевезення негабаритних і великовагових вантажів залізницями України. №1026. Київ: Укрзалізниця, 2004. 5. Інструкція з ведення станційної комерційної звітності. Київ.: «Укрзалізниця», 2003. – 371с. 6. Правила перевезення небезпечних вантажів. К.: ТОВ «НВП Поліграфсервіс», 2009. 7. Правила безпеки та порядок ліквідації наслідків аварійних ситуацій з небезпечними вантажами при перевезенні залізничним транспортом. К.: Транспорт, 2001. 8. Положення з військових перевезень залізничним, морським, річковим та повітряним транспортом. Наказ МО №595 від05.09.2013р. Інформаційні ресурси: 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Організація спеціальних перевезень на залізничному транспорті» .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).