Транспортні термінали

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.059
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Возняк Олег Михайлович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи науково-професійних знань, умінь і навичок щодо jорганізації роботи терміналів та взаємодії потоків різних видів транспорту.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК13). Фахові компетентності: - Здатність організації та управління навантажувально-розвантажуваль-ними роботами та складськими операціями на транспорті (ФК2); - Здатність організовувати взаємодію видів транспорту (ФК6); - Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи (ФК8); - Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності (ФК11); - Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (ФК13); - Здатність враховувати сталий розвиток транспортних систем (ФКС1.2).
Результати навчання: ПРН9 – Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій ПРН10 – Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища; ПРН12 – Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт; ПРН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків; ПРН24 – Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти; ПРН25 – Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Міжнародні залізничні перевезення Залізничні станції та вузли Вантажні перевезення на ЗТ Супутні і наступні: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи Виконання та захист Дипломного проекту
Короткий зміст навчальної програми: Після вивчення даної дисципліни студент знатиме структуру транспортної мережі, транспортної системи та її органів управління та шляхи подальшого розвитку транспортної системи; аспекти взаємодії залізниць з іншими видами транспорту; принципи роботи терміналів, впровадження та функціонування міжнародних транспортних коридорів (МТК); особливості використання нової транспортної техніки комбінованих перевезень. Вмітиме: розробляти графіки обслуговування вантажних складів автомобільним транспортом при нерегульованому та регульованому їх розподілі в терміналах та на підставі їх аналізу давати оцінку ефективності регулювання підводу автомобілів до вантажного складу терміналу; виконувати розрахунки максимальної затримки рухомого складу в очікуванні вантажних операцій (склад на колесах) та на підставі аналізу розрахунків та графіка руху розробляти технологічні графіки обробки транспортних одиниць терміналами залізничного та водного транспортів при узгодженому та неузгодженому графіках руху залізничних маршрутів та суден і організації перевалки вантажів; розробляти технологічні графіки обробки та визначати черговість обробки транспортних одиниць в терміналах з використанням методів лінійного програмування.
Опис: Теми лекцій: Форми координації роботи різних видів транспорту та загальні закономірності комплексної експлуатації транспорту та транспортних терміналів Система планування вантажних і пасажирських перевезень. Уніфіковані показники роботи транспортної системи Термінали для забезпечення взаємодії залізничного і водних видів транспорту Взаємодія магістрального і промислового залізничного транспорту Термінали для забезпечення взаємодії залізничного і автомобільного транспорту Комбінований транспорт Практичні заняття: Розробка графіків обробки кільцевих маршрутів у пунктах навантаження та розвантаження Розробка контактного графіка вантажної обробки суден та вагонів за узгодженим графіком руху
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів із практичних робіт у вигляді тесту. 2. Проведення екзамену у письмовій формі або у вигляді тесту за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Транспортні термінали [Текст]: конспект лекцій / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 2. Транспортні термінали [Текст]: методичні рекомендації із завданнями до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 3. Транспортні термінали [Текст]: робочий зошит до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 4. Транспортні термінали [Текст]: методичні рекомендації до виконання контрольних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». Рекомендована література Основна 1. Васильєв О. Л. Логістична інфраструктура. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. 2. Савченко, Л.В. Взаємодія видів транспорту : навч. посіб. для студ. напрямів підготов - К. : НТУ, 2010.-96 с. 3. Сокур І.М.Транспортна логістика: Навчальний посібник/ – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 222 с. Додаткова 4. Шраменко Н.Ю. Теоретико-методологічні основи ефективного функціонування термінальних систем при доставці дрібнопартіонних вантажів: Монографія – Харків: ХНАДУ, 2010. – 156 с. 5. М. І. Березовий. Організація роботи пунктів перевалки вантажів в змішаних сполученнях. Березовий М.І., Мазуренко О.О., Болвановська Т.В. Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2019 р. 6. М.І. Березовий Розробка графіків обробки кільцевих маршрутів в пунктах навантаження та розвантаження. Березовий М. І., Шепета А.М., Болвановська Т. В., Баб'як М.О. Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2020 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Транспортні термінали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.060
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Возняк Олег Михайлович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи науково-професійних знань, умінь і навичок щодо організації роботи терміналів та взаємодії потоків різних видів транспорту.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК13). Фахові компетентності: - Здатність організації та управління навантажувально-розвантажуваль-ними роботами та складськими операціями на транспорті (ФК2); - Здатність організовувати взаємодію видів транспорту (ФК6); - Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи (ФК8); - Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності (ФК11); - Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (ФК13); - Здатність враховувати сталий розвиток транспортних систем (ФКС1.2).
Результати навчання: ПРН9 – Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій ПРН10 – Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища; ПРН12 – Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт; ПРН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків; ПРН24 – Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти; ПРН25 – Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Міжнародні залізничні перевезення Залізничні станції та вузли Вантажні перевезення на ЗТ Супутні і наступні: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи Виконання та захист Дипломного проекту
Короткий зміст навчальної програми: Після вивчення даної дисципліни студент знатиме структуру транспортної мережі, транспортної системи та її органів управління та шляхи подальшого розвитку транспортної системи; аспекти взаємодії залізниць з іншими видами транспорту; принципи роботи терміналів, впровадження та функціонування міжнародних транспортних коридорів (МТК); особливості використання нової транспортної техніки комбінованих перевезень. Вмітиме: розробляти графіки обслуговування вантажних складів автомобільним транспортом при нерегульованому та регульованому їх розподілі в терміналах та на підставі їх аналізу давати оцінку ефективності регулювання підводу автомобілів до вантажного складу терміналу; виконувати розрахунки максимальної затримки рухомого складу в очікуванні вантажних операцій (склад на колесах) та на підставі аналізу розрахунків та графіка руху розробляти технологічні графіки обробки транспортних одиниць терміналами залізничного та водного транспортів при узгодженому та неузгодженому графіках руху залізничних маршрутів та суден і організації перевалки вантажів; розробляти технологічні графіки обробки та визначати черговість обробки транспортних одиниць в терміналах з використанням методів лінійного програмування.
Опис: Питання до виконання курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Звіт, який складається із пояснюючої записки та графічної частини і захищається в усній або письмовій формах шляхом опитування теоретичного матеріалу або тестування за тематикою та методикою виконання курсового проекту (100 %, залік)
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт, який складається із пояснюючої записки та захищається в усній формі (100 балів, залік)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Транспортні термінали [Текст]: конспект лекцій / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 2. Транспортні термінали [Текст]: методичні рекомендації із завданнями до виконання практичних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 3. Транспортні термінали [Текст]: методичні рекомендації із завданнями до виконання курсового проекту / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». 4. Транспортні термінали [Текст]: методичні рекомендації до виконання контрольних робіт / Уклад.: О.М. Возняк; Національний університет «Львівська політехніка». Рекомендована література Основна 1. Васильєв О. Л. Логістична інфраструктура. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. 2. Савченко, Л.В. Взаємодія видів транспорту : навч. посіб. для студ. напрямів підготов - К. : НТУ, 2010.-96 с. 3. Сокур І.М.Транспортна логістика: Навчальний посібник/ – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 222 с. Додаткова 4. Шраменко Н.Ю. Теоретико-методологічні основи ефективного функціонування термінальних систем при доставці дрібнопартіонних вантажів: Монографія – Харків: ХНАДУ, 2010. – 156 с. 5. М. І. Березовий. Організація роботи пунктів перевалки вантажів в змішаних сполученнях. Березовий М.І., Мазуренко О.О., Болвановська Т.В. Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2019 р. 6. М.І. Березовий Розробка графіків обробки кільцевих маршрутів в пунктах навантаження та розвантаження. Березовий М. І., Шепета А.М., Болвановська Т. В., Баб'як М.О. Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2020 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).