Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 2
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.031
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків
ФК 10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій;
ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення;
ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів;
ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів;
ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН15 Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками;
ПРН20 . Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність;
ПРН23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів;
ПРН25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення;
ПРН26 Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління експлуатаційною роботою (частина 1)
Вантажні перевезення на залізничному транспорті
Управління експлуатаційною роботою (частина 3)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків організації маневрової роботи на станціях, роботи залізничних станцій, організації вагонопотоків, складання плану формування поїздів в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: Місцева робота залізничних дільниць.
Обслуговування проміжних станцій збірними поїздами.
Організація обслуговування залізничних дільниць вивізними поїздами, диспетчерськими та резервними локомотивами.
План-графік місцевої роботи та його показники.
Класифікація залізничних вузлів. Принципи організаціїї роботи залізничних вузлів.
Загальні принципи організації вагонопотоків на залізницях.
Маршрутизація вагонопотоків.
Розрахунок плану формування одногрупних поїздів для технічних станцій залізниць.
План формування групових поїздів. Показники плану формування поїздів
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування, виконання розрахункових та описових завдань,
Усне опитування, виконання лабораторних робіт,
Виконання контрольної роботи - 45%
Тестування знань студентів за результатами вивчення матеріалу навчальної дисципліни,
Оцінювання повноти відповіді - 55%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Статут залізниць України. К.: Транспорт України, 1998. – 83 с.
2. Д. М. Козаченко Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Вид-во ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6.
3. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130.Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України. Київ, 2005 р.
4. Управління експлуатаційною роботою і якістю перевезень на залізничному транспорті : навч. посіб. / М.І.Данько, Т.В.Бутько, О.В.Березань [та ін.]; за ред. М.І. Данька. - Х.: УкрДАЗТ, 2008. - 174 с.
5. Інструкція з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України ЦД-0058 : наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 31.08.05 № 507. - К., 2005. - 464с. Інструкція зі складання графіку руху поїздів на залізницях України. Київ, 2002 р.
6. Загальне положення про залізничну станцію. ЦД-0054. Затв. Наказом № 1041-ЦЗ від 30.12.2004
7. Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України ЦД 0053 - К.: ДАЗТ, 2005.- 98 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 2 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків
ФК 10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій;
ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення;
ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів;
ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів;
ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН15 Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками;
ПРН20 . Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність;
ПРН23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів;
ПРН25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення;
ПРН26 Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління експлуатаційною роботою (частина 1)
Вантажні перевезення на залізничному транспорті
Управління експлуатаційною роботою (частина 3)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків організації маневрової роботи на станціях, роботи залізничних станцій, організації вагонопотоків, складання плану формування поїздів в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: ТЕХНІКО–ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТАНЦІЇ Н
СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ СТАНЦІЄЮ
ВИЗНАЧЕННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ОБСЯГІВ РОБОТИ СТАНЦІЇ
РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ СТАНЦІЇ
РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ З МІСЦЕВИМИ ВАГОНАМИ
ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ МАНЕВРОВИХ ЛОКОМОТИВІВ
ПЕРЕВІРКА КОЛІЙНОГО РОЗВИТКУ ПАРКІВ СТАНЦІЇ
РОЗРАХУНОК ПОКАЗНИКІВ РОБОТИ СТАНЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи проводиться в усній формі шляхом оцінювання наступних складових:
– якість виконаної студентом курсового проекту;
–доповідь студента;
– повноту та правильність відповідей на поставлені студентові запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь студента, якість виконаної студентом курсової роботи та усне опитування - 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Статут залізниць України. К.: Транспорт України, 1998. – 83 с.
2. Д. М. Козаченко Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Вид-во ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6.
3. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130.Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України. Київ, 2005 р.
4. Управління експлуатаційною роботою і якістю перевезень на залізничному транспорті : навч. посіб. / М.І.Данько, Т.В.Бутько, О.В.Березань [та ін.]; за ред. М.І. Данька. - Х.: УкрДАЗТ, 2008. - 174 с.
5. Інструкція з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України ЦД-0058 : наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 31.08.05 № 507. - К., 2005. - 464с. Інструкція зі складання графіку руху поїздів на залізницях України. Київ, 2002 р.
6. Загальне положення про залізничну станцію. ЦД-0054. Затв. Наказом № 1041-ЦЗ від 30.12.2004
7. Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України ЦД 0053 - К.: ДАЗТ, 2005.- 98 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).