Навантажувально-розвантажувальні роботи на транспорті
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.023
Кількість кредитів: 6.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов Сергій Веніамінович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті.
Результати навчання: ПРН 9. Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій;
ПРН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища;
ПРН 12. Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт;
ПРН 17. Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН 21. Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи логістики і ТЕД.
Транспортні засоби та інфраструктура залізниць.
Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті (для вибіркового блоку 01).
Вантажознавство (для вибіркового блоку 02).
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Лекції:
Вступ. Технічний прогрес і роль механізації та автоматизації навантажувально-розвантажувальних робіт у розвитку економіки країни.
Транспортна класифікація вантажів. Залежність характеру навантажувально-розвантажувальних робіт від виду вантажу.
Вантажні станції. Їх класифікація та вантажне господарство.
Залізничні вантажні склади і площадки.
Навантажувально-розвантажувальні машини і механізми.
Призначення і класифікація навантажувачів періодичної дії.
Призначення і класифікація кранів. Кабельні крани і підйомники.
Оснащення кранів і їх продуктивність.
Конвеєри.
Елеватори.
Механічні навантажувачі і розвантажувачі безперервної дії.
Спеціальні вантажно-розвантажувальні машини.
Машини для очищення вагонів і розпушування вантажів, які змерзаються. Тепляки.
Технічне обслуговування і ремонт вантажно-розвантажувальних машин.
Характеристика контейнерів і транспортних засобів для їх перевезення. МАНРР і СО з контейнерами.
МАНРР і СО при перевезенні тарно-штучних, великовагових і довгомірних вантажів.
МАНРР і СО з лісними вантажами.
МАНРР і СО з металами і металовиробами.
МАНРР і СО з технікою на колісному та гусеничному ходу.
МАНРР і СО з хлібними вантажами.
МАНРР і СО з масовими навалочними вантажами.
МАНРР і СО з наливними вантажами.
МАНРР і СО у пунктах перевалки (портах).
МАНРР і СО на прикордонних станціях.
Особливості МАНРР і СО з негабаритними і небезпечними вантажами.
Техніко-економічне порівняння і вибір оптимального варіанту механізації вантажно-розвантажувальних робіт.
Практичні заняття:
Розрахунок лінійних розмірів критих складів для зберігання тарно-штучних вантажів.
Розрахунок основних параметрів контейнерної площадки.
Розрахунок технічних характеристик і кількості електронавантажувачів.
Розрахунок технічних характеристик і кількості кранів.
Розробка схем комплексної механізації переробки тарно-штучних вантажів.
Розробка схем комплексної механізації переробки контейнерів.
Розробка схем комплексної механізації переробки великовагових вантажів.
Техніко-економічне порівняння і вибір оптимального варіанту механізації вантажно-розвантажувальних робіт.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів із практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Захист курсового проєкту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою та методикою виконання курсового проєкту.
3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів.
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 60 балів (Письмова компонента - 50 балів. Усна компонента - 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. В.В. Голубков, С.Н. Бриллиантов. Механизация погруз очно-разгрузочных работ и грузовые устройства. М.: Транспорт, 1974. ¬ 365с.
2 В.С. Киреев. Механизация и автоматизация погрузочно-разгрузочных работ. М.: Транспорт, 1991. ¬ 352с.
3
4 За заг. ред. С.В. Гревцова, В.І. Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1,2. / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. Част. 1 – 376с, част. 2 – 340с.
5 Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2005. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
Допоміжна
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Транспорт», 2002. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. Інструкція з перевезення негабаритних і великовагових вантажів залізницями України. Київ.: «Укрзалізниця», 2004. – 199с..
4. Технічні умови розміщення і кріплення вантажів. Том 1,2. Київ.: «ТОВ «Девалта», 2011. Том 1 – 436с, том 2 – 269с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Навантажувально-розвантажувальні роботи на транспорті (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Гревцов Сергій Веніамінович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної
діяльності.
ФК 2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті.
Результати навчання: ПРН 9. Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій.
ПРН 10. Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища.
ПРН 12. Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт на залізничному транспорті. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення
навантажувально- розвантажувальних робіт.
ПРН 17. Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН 21. Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Основи логістики і ТЕД.
Транспортні засоби та інфраструктура залізниць.
Супутні інаступні:
Вантажні перевезення та комерційна робота на залізничному транспорті (для вибіркового блоку 01).
Вантажознавство (для вибіркового блоку 02).
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації виробничих процесів на залізниці, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників вантажної роботи та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів вантажної роботи його учасниками, зокрема, застосування автоматизованих систем управління. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища перевезень.
Опис: Комплексна механізація навантажувально-розвантажувальних робіт із заданим вантажем.
Визначення добових вантажопотоків.
Визначення добових вагонопотоків.
Визначення кількості подач та кількості вагонів у подачі.
Визначення довжини навантажувально-розвантажувальних фронтів.
Вибір варіантів комплексної механізації і розробка технології переробки вантажів.
Вибір типу і технічного оснащення складів.
Технічна характеристика навантажувально-розвантажувальних машин.
Розрахунок площі складів.
Розрахунок параметрів складів.
Розрахунок габаритних розмірів складів.
Визначення коефіцієнтів використання площі складів.
Розрахунок потрiбної кількості навантажувально-розвантажувальних машин (НРМ).
Розрахунок простою подачі вагонів під вантажними операціями.
Визначення капітальних витрат.
Визначення експлуатаційних витрат.
Визначення показників економічної ефективності.
Методи та критерії оцінювання: Захист виконаного згідно завдання курсового проєкту (100%).
1. Захист курсового проєкту письмовій формі шляхом тестування за темою та методикою виконання курсового проєкту.
2. Захист курсового проєкту в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою та методикою виконання курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оформлення пояснювальної записки до курсового проекту – 20 балів.
Правильність виконаних розрахунків та графічної частини згідно завдання – 40 балів.
Усна компонента під час захисту курсового проекту – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. В.В. Голубков, С.Н. Бриллиантов. Механизация погруз очно-разгрузочных работ и грузовые устройства. М.: Транспорт, 1974. ¬ 365с.
2 В.С. Киреев. Механизация и автоматизация погрузочно-разгрузочных работ. М.: Транспорт, 1991. ¬ 352с.
3 За заг. ред. С.В. Гревцова, В.І. Ходаківського. Організація вантажної і комерційної роботи.. Част.1,2. / Підручник. Київ.: «Дельта», 2008. Част. 1 – 376с, част. 2 – 340с.
4 Котенко А.М. Управління вантажною і комерційною роботою на залізничному транспорті. Част. 1,2. / Підручник. Харків.: «Наше слово», 2005. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
Допоміжна
1. Статут залізниць України. Київ.: «Транспорт України», 1998. – 83с.
2. Правила перевезень вантажів. Част.1,2. Київ.: «Транспорт», 2002. Част. 1 – 400с, част. 2 – 384с.
3. Технічні умови розміщення і кріплення вантажів. Том 1,2. Київ.: «ТОВ «Девалта», 2011. Том 1 – 436с, том 2 – 269с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).